Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:16:54 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی چهاردهم فروردین ایسنا

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۴۳۲۲

پربازدیدترین اخبار سیاسی چهاردهم فروردین ایسنا

اعلام آمادگی دولت آمریکا برای برداشتن تحریم‌های ناسازگار با برجام/ تاکیدات رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا/ آغاز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری از ۲۱ اردیبهشت/ واکنش معاون دفتر روحانی به طرح اظهارات درباره حضور ظریف در «کلاب هاوس» و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلام آمادگی دولت آمریکا برای برداشتن تحریم‌های ناسازگار با برجام

به گزارش ایسنا، اعلام آمادگی دولت آمریکا برای برداشتن تحریم‌های ناسازگار با توافق هسته ای در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با شبکه پی.بی.اس خاطر نشان کرد: ما می‌خواهیم ایران به پایبندی کامل به توافق هسته ای بازگردد. همچنین ایالات متحده نیز می‌داند که باید به پایبندی بازگردد که آن، برداشتن تحریم‌هایی است که با توافقی که با ایران و سایر کشورهای حاضر در آن به دست آمد، ناسازگار است.

وی درباره هدف واشنگتن از مذاکرات غیرمستقیم با ایران اظهار داشت: هدف این است که ببینیم می توانیم روی گام هایی که آمریکا باید برای بازگشت به توافق هسته ای و همچنین ایران باید برای بازگشت به تعهداتش در توافق هسته ای بردارد به یک توافق دست یابیم یا نه.

گفت‌وگوهای غیرمستقیم با ایران سازنده است

همچنین جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری تاکید کرد که کاخ سفید مذاکرات غیرمستقیم با ایران را در وین به شکل بالقوه‌ای سازنده می داند اما درباره دیپلماسی کاملا شفاف است و در حال حاضر نیز انتظار ندارد که گفت وگوهای مستقیم (با ایران) انجام شود.

نشست وین به دنبال حصول دو توافق جداگانه است

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال هم در گزارشی درباره ازسرگیری رایزنی ها درباره توافق هسته ای نوشت: نشست وین به دنبال آن است که یک توافق با آمریکا و توافقی دیگر با ایران درخصوص گام های بازگشت به برجام حاصل شود.

هیچ برنامه قدم به قدمی مد نظر نیست

این در حالیست که سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادعای مطرح شده از سوی معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره مذاکرات بر سر توافق هسته ای در هفته جاری در وین و لغو تحریم‌ها برای بازگشت آمریکا به پایبندی به توافق هسته‌ای را رد کرد.

سعید خطیب زاده موافقت با هر گونه لغو قدم به قدم تحریم های اعمال شده بر ایران از سوی دولت جدید آمریکا را رد کرد.

احیای برجام کار ساده‌ای نیست/ ایران آماده گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا نیست

در همین رابطه نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی تصریح کرد: آمریکایی ها می بایست اجرای تعهدات خود را از سر گیرند و پس از آن موضوع بازگشت آنها به توافق هسته ای و پیوستن مجدد آنها به عنوان یک عضو برجام بررسی خواهد شد. ایرانیان آماده گفت‌وگوی مستقیم با آمریکایی ها نیستند.

میخائیل اولیانوف خاطر نشان کرد: قرار شده است که درخصوص چگونگی دستیابی به این هدف استراتژیک بحث و رایزنی شود تا راهی برای احیای کامل توافق هسته ای پیدا شود. این کار ساده ای نیست.

مراسم مذهبی ماه رمضان در مناطق زرد و آبی برگزار می شود / دو استان وارد پیک چهارم کرونا شدند

تاکیدات رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا از دیگر اخبار پربازدید بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با اعلام اینکه مراسم مذهبی در ایام ماه رمضان در مناطق آبی و زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل انجام است، تاکید کرد: در مناطق نارنجی و قرمز این امر ممنوع خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در دو استان طبق بررسی‌ها موج چهارم آغاز شده است، افزود: اگر ما رعایت نکنیم این وضعیت می‌تواند در سایر نقاط کشور هم تکرار شود.

ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری از ۲۱ اردیبهشت آغاز می شود

براساس آخرین اعلام ستاد انتخابات کشور ثبت نام داوطلبین این انتخابات از روز سه شنبه مورخ ۲۱ اردیبهشت آغاز و تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ ۲۵ اردیبهشت به مدت ۵ روز ادامه می‌یابد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

خبرهای دیگر در رابطه با انتخابات را در لینک های زیر دنبال کنید.

تقاضای جبهه اصلاحات به احزاب برای معرفی کاندیداهای انتخابات شوراها

کسانی که در فکر ریاست طلبی هستند وارد میدان انتخابات نشوند

اعتماد مردم باید برای مشارکت حداکثری در انتخابات تقویت شو

***

واکنش معاون دفتر روحانی به طرح اظهارات درباره حضور ظریف در «کلاب هاوس»

واکنش معاون دفتر رئیس جمهوری به طرح اظهارات درباره حضور ظریف در «کلاب هاوس» پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: این ‎بی‌طرفی شبکه است که ‎گفت‌وگو را ممکن می‌کند؛ این "آزادی‌های دیجیتال" است که به "آگاهی" مجال می‌دهد و این کمال‌یافتگی پلتفرم‌هاست که ‎رواداری را بسط می‌دهد. با عادت به ‎فیلترینگ، با اعتیاد به ‎انحصار و با لجاجت بر جانبداری، نمی‌شود گفت‌وگو را میزبانی کرد.

واکنش مشاور رئیس‌جمهوری به ادعایی درباره «گاندو»

همچنین حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در واکنش به طرح ادعایی از سوی برخی رسانه‌ها درباره فشارهای گسترده بر ‎صداوسیما جهت جلوگیری از پخش مجموعه تلویزیونی گاندو در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: صریح باشید و بازی نکنید؛ بگویید چه کسی؛ از کجا و چه زمانی؛ در باره سانسور یا ممانعت از پخش کدام بخش از کدام سریال بر چه قسمتی از صدا و سیما فشار آورده‌است. آیا صدا و سیما اساسا نقشی در تولید یا پخش این سریال داشته‌است؟

بحث علنی شدن توافق با چین، موضوعی انحرافی و مشکوک است

اظهارات سید حسین موسویان مبنی بر اینکه "تاکیدها و اصرارها بر علنی شدن توافق با چین یک بحث انحرافی و مشکوک است" از خبرهای پربازدید بود.

این دیپلمات پیشین کشورمان گفت: هیچ کشوری در دنیا توافق های خود با سایر کشورها را علنی نکرده و نمی کند چون نمی خواهند کشورهای رقیب با دشمن از محتوای آن مطلع شوند. وی تفاهم ایران و چین برای ترسیم نقشه راه همکاری‌ها در ۲۵ سال آینده را یک "تصمیم درست و ضروری" دانست و گفت: این تفاهم باید خیلی زودتر انجام می شد.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

کمیسیون امنیت ملی سند جامع همکاری ایران و چین را بررسی می کند

قرارداد ایران و چین سند گویای پیروزی ملت در برابر تحریم هاست

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و آمریکا کروناویروس انتخابات 1400 برجام برداشتن تحریم توافق هسته ای دولت آمریکا رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۴۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد

به گزارش قدس آنلاین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این باره اظهار کرد: در راستای تاکید بر جدی بودن و رویکرد مثبت جنبش حماس قبل از دور فعلی مذاکرات، تماس‌هایی با گروه‌های مقاومت و جلسات و مشاوره‌های فشرده را در داخل و خارج انجام دادیم و این پیش از اعزام هیئت‌مان به قاهره صورت گرفت.

طبق گزارش خبرگزاری سما، وی افزود: اولویت جنبش حماس متوقف کردن جنایات علیه ملت فلسطین است و این یک موضع قاطع و اصلی است و به آینده‌ای باثبات‌تر منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر آتش‌بس اولین نتیجه توافق نباشد پس توافق چه معنا و مفهومی خواهد داشت؟

وی همچنین تاکید کرد: حماس همچنان بر دستیابی به توافقنامه جامع و مرحله‌ای اصرار دارد که شامل، پایان دادن به جنایات، اطمینان از عقب نشینی و دستیابی به یک معامله مبادله جدی برای اسرا باشد.

هنیه ادامه داد: جهان گروگان یک کابینه افراطی شده است و این درحالی است که این کابینه با مشکلات سیاسی مواجه است و نخست‌وزیر آن نیز می‌خواهد توجیهات دائمی را برای ادامه جنایتگری و گسترش دایره درگیری و خرابکاری اختراع کند و تلاش‌های انجام شده توسط میانجیگران و دیگر طرف‌ها را ناکام بگذارند.

وی افزود: آمریکا که جنایات رژیم اشغالگر را پوشش می‌دهد، باید به جای تهیه سلاح‌های کشتار جمعی، این نسل کشی را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق