Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@09:04:22 GMT

دو استان وارد موج چهارم کرونا شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۴۵۳۷

دو استان وارد موج چهارم کرونا شدند

رییس جمهوری از ورود دو استان کشور به موج چهارم کرونا خبر داد و گفت: اگر در سایر استان‌ها هم مردم مراعات نکنند، ممکن است وارد موج چهارم شوند.

به گزارش پول نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشکر و قدردانی از مردم برای رعیات پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: گرچه خرید شب عید، رفت و آمد عید و سفرها در مجموع ممکن است ما را با مشکلی مواجه کرده باشد بر این اساس امروز در بررسی‌ها دیدیم متاسفانه در دو استان موج چهارم آغاز شده است و در برخی استان‌های دیگر هم اگر مراعات نکنیم ممکن است وارد این موج شویم

وی افزود: برای روز طبیعت از مردم متشکریم اکثریت قاطع مردم مراعات کردند از خانه بیرون نرفتند البته مامورین موظف بودند به مردم تذکر دهند و از ماموران نیروی انتظامی و مسوولان ذی ربط تشکر می‌کنیم امیدوارم شرایط طوری شود تا سال‌های بعد مردم جبران کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما امسال در سال ۱۴۰۰ که سال پایان قرن هستیم بی‌تردید اگر به کل صد سال نگاه کنیم امسال آخرین سال که وارد قرن پانزده می‌شویم در هر قرنی ممکن است مسائلی پیش آمده باشد. در یک قرن اخیر حوادث فراوانی از جمله جنگ‌های بین الملل داشتیم. بی‌تردید یکی از حوادث بسیار مهم در این قرن این بیماری است ما شاهدیم که چه جمعیتی مبتلا شدند و چه جمعیتی از دست رفتند که این رقم نزدیک سه میلیون نفر است.

روحانی ادامه داد: خیلی های دیگر هم در دنیا بودند که مثبت بودند و تست گرفته نشده است و رقم مرگ و میر بالاتر از این هاست، الان حدود ۱۳ و ۱۴ ماه است که جهان گرفتار است که مساله مهمی است و ما در ایران مساله دیگری در کنارش داشتیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه دو حادثه بی‌نظیر در این سال‌ها داشته‌ایم، اظهار داشت: یک حادثه، پاندمی کرونا بود که همه کشورها را گرفتار کرد و ما هم به آن مبتلا شدیم ولی در کنار آن، جنگ و تروریسم اقتصادی را داشتیم که بی‌نظیر بوده است. سه سال جنگ اقتصادی در 100 سال اخیر بی‌نظیر بوده است. سه سال جنگ اقتصادی مدام را هیچ وقت نداشتیم و در جهان هم کمتر اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه کرونا فشار سختی بر مردم وارد کرد، تصریح کرد: مردم با ایستادگی، وحدت، کمک مومنانه، یاری، تلاش پزشکان و فداکاری کادر درمان با این ویروس مقابله کردند. کشور هم در برابر این بیماری و هم در برابر فشار اقتصادی کارنامه قابل قبولی دارد.

روحانی ادامه داد: عده‌ای در برابر این بیماری خطرناک جان‌شان از دست می‌دهند، عده‌ای هم سلامتی‌شان با تهدید روبه‌رو می‌شود و هم در برابر جنگ اقتصادی زندگی‌شان سخت‌تر می‌شود.

رییس دولت دوازدهم با بیان اینکه قدرت ملی ما بسیار مهم و قابل افتخار بوده است، خاطرنشان کرد: ملت ایران در کنار هم ایستادگی کرده‌ و توانسته از مشکلات خارجی، طبیعی و بیماری و... عبور کند.

وی با اشاره به دوران باقی مانده از مسئولیت دولت دوازدهم ابراز داشت: چهار ماه از دوران مسئولیت دولت باقی مانده است و همچنان یکی از اولویت‌های ما مقابله با این بیماری و ویروس است. با همه توان تلاش می‌کنیم آن را مهار و کنترل کنیم. با واکسن‌هایی که امروز برنامه‌ریزی شده است، حتما شرایط نسبتا قابل قبولی خواهیم داشت.

رئیس دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه اگر واکسن‌ها در اواخر بهار و اول تابستان به دست ما برسد و واکسیناسیون انجام شود، شرایط ما بهتر می‌شود، بیان کرد: مسئله مقابله با ویروس کرونا، شکست تحریم‌ها، بهبود معیشت مردم و تکمیل طرح‌های مهم اقتصادی که در پیشرو داریم، چهار اصل مهم دولت در چهار ماه باقی مانده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: جنگ اقتصادی پروتکل های بهداشتی موج چهارم کرونا پاندمی کرونا کادر درمان موج چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها را مشهود دانست و گفت: منابع حاصل از فروش نفت نباید وارد بودجه جاری کشور شود.

عباس آرگون در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه منابع نفت و گاز یکی از مزیت‌های اصلی کشور به‌ شمار می‌آید، بیان کرد: باید بتوانیم از این منابع خدادادی حداکثر بهره را برای رشد و توسعه اقتصادی کشور ببریم.

وی با تأکید بر اینکه منابع حاصل از فروش نفت را نباید وارد بودجه جاری کشور کرد، افزود: این منابع باید صرف توسعه زیرساخت‌ها و رشد و توسعه دیگر صنایع تولیدی کشور شوند که البته این نقش پارسال مشهود بود.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: درصورتی‌که سرمایه‌گذاران بدانند سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز سودآوری مطلوبی دارد و اعتمادسازی لازم نیز انجام شود، بی‌شک وارد این بازار می‌شوند و سرمایه‌های سرگردان به این بخش تزریق خواهد شد.

دیگر خبرها

  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • عضو روحانیت مبارز: بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی‌ها کار نیست؟!