Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - در ادامه پویش ملی تولید، تداوم امید وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح تکمیلی مجتمع اسفراین به دستور رئیس جمهور و با حضور وزیر صمت و به صورت ویدیو کنفرانسی به بهره برداری رسید .
طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین با سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به بهر برداری رسیده است . برای طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین ، ایدرو از منابع مختلف معادل حدود 30هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تکیمل کارگاه ذوب و ریخته گری با هدف ارتقاء ظرفیت تولید تا 180 هزار تن در سال ، ایجاد واحد تابگیری و پوسته کنی شامل 3 دستگاه تابگیری و 2دستگاه پوسته کنی با ظرفیت تابگیری 30 هزار تن و پوسته کنی بیش از 14 هزار تن در سال ، ایجاد واحد ماشین کاری شامل 9 دستگاه انواع تجهیزات ماشینکاری سی ان سی و تجهیزات جانبی با ظرفیت 20 هزار تن در سال ، ایجاد واحد عملیات حرارتی شامل چهار کوره و مخازن کوئنج با ظرفیت 17 هزار تن در سال ، ایجاد واحد ریخته گری پیوسته با ظرفیت ترکیبی 100 هزار تن و ظرفیت اسمی 270 هزار تن در سال با هدف تامین نیاز شرکت لوله گستر اسفراین ، ایجاد واحد ذوب مجدد با ظرفیت 6 هزار تن در سال با هدف تولید شمش های خاص جهت مصارف خاص و تکمیل تجهیزات آزمایشگاهی از جزئیات طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین است .
کسب تجربه و دانش فنی مهندسی در طراحی پروژه از مهندسی پایه تا مهندسی تفصیلی ، کسب تجربه و دانش فنی در امور بازرگانی تخصصی ، ارتقاء و بهره مندی از توان فنی و تخصصی تیم‌های کاملاً ایرانی در ساخت و نصب و راه اندازی و ارتقا و بهره مندی از برنامه ریزی تخصصی و مدیریت پروژه در کلیه ارکان دانشی از جمله دستاوردهای فنی این طرح به شمار می رود .
ارتقای کیفیت محصولات مجتمع ، گسترش بازارهای داخلی و صادرات محصولات ، ایجاد امکان تولید محصولات با ارزش افزوده بالا ، ایجاد بازار انحصاری برای مجتمع در سطح کشور و منطقه در بخش های ریخته گری پوسته و ذوب مجدد قطره ای ، استفاده بهینه تر از امکانات و سرمایه‌های موجود و کاهش حجم کارهای بخش‌های آهنگری و پرس و توسعه اقتصادی خدمات فنی پشتیبانی بخش های خصوصی در اسفراین و استان از دستاوردهای مالی و اقتصادی این پروژه به شمار می‌روند.
اشتغال زایی در دوران ساخت و بهره برداری و همچنین استفاده از نیروهای بومی در منطقه نیز را می‌توان از جمله دستاوردهای اجتماعی این پروژه عنوان کرد .
مجتمع صنعتی اسفراین از شرکت های تابعه ایدرو بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی در خارومیانه است.
ایدرونیوز

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین هزار تن در سال ایجاد واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان با اشاره به وجود ١٦٣٤ واحد صنعتی در سطح ١٧ شهرستان شمال استان کرمان گفت: شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بم، زرند و شهربابک به ترتیب صنعتی‌ترین شهر‌های استان کرمان محسوب می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی رضا رحمان نژاد، معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان در نشست خبری با اشاره به وجود ١٦٣٤ واحد صنعتی در سطح ١٧ شهرستان شمال استان کرمان گفت: شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بم، زرند و شهربابک به ترتیب صنعتی‌ترین شهر‌های استان کرمان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ١٥ درصد صنایع استان جزو صنایع بالادستی هستند افزود: طبق مصوبه شورای تامین استان، صنایع بزرگ استان باید ٥٠ درصد از نیاز‌های خود را از داخل استان خرید و تهیه نمایند و باید زنجیره تامین کالا بین شرکت‌های کوچک و بزرگ ایجاد شود.

او با بیان اینکه پارسال در خصوص این مصوبه به صورت تشویقی برخورد شد اظهار کرد: اما امسال با شرکت‌هایی که این اقدام را انجام ندهند، از سوی مراجع ذیصلاح به صورت ترک فعل برخورد خواهد شد؛ باید در این خصوص فرهنگ سازی شود.


رحمان نژاد به عملکرد سال ١٤٠٢ این نهاد اشاره کرد و گفت: پارسال در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته ایم و فقط حدود ٦٥ میلیارد تومان تسهیلات از طریق سه بانک ملت، توسعه تعاون و صنعت و معدن در قالب تبصره ١٨ طبق سهمیه تخصیص یافته، به صنایع پرداخت شده است.

 

*ارتقای میزان تحقق عملی شاخص‌های عملکردی

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان در ادامه از ارتقای میزان تحقق عملی شاخص‌های برنامه‌های این نهاد خبر داد و اعلام کرد: راه اندازی ١٥٤ واحد جدید التاسیس، ایجاد ارتباط بین ٩٠ واحد صنعتی کوچک با صنایع بزرگ، ایجاد ١١ هزار و ٩٠٠ شغل جدید در بخش صنعت، فعال نمودن ٤٤ واحد راکد و غیر فعال، پیگیری تامین ٩٠ مورد مواد اولیه صنایع، ایجاد و توسعه واحد‌های تولیدی با ٣٢ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را از جمله اقدامات انجام شده می‌باشد.

وی تفویض اختیار تخصیص سوخت صنایع و روند صدور کارشناسی تا صدور پروانه بهره برداری به شهرستان‌ها را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و افزود: پیگیری ایجاد کلینیک صنعت به منظور عارضه یابی واحد‌های صنعتی به منظور حل مشکلات صنایع نیز امسال در دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید امسال بطور کامل اجرایی می‌شود.

رحمان نژاد به برگزاری ٢٧ جلسه کارگروه رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: تا کنون ٥١ درصد از مجموع ٣٦٨ مصوبات آن، اجرایی شده، ١٥ درصد اجرا نشده و ٣٤ درصد در حال پیگیری است.

 

*ضرورت توسعه صنایع قطعه سازی

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان با اشاره به برگزاری همایش کرمان آیدکس ٢٠٢٤ کرمان طی اردیبهشت ماه سالجاری اعلام کرد: صنایع قطعه سازی و پلیمر از جمله صنایعی هستند که می‌توان به سرمایه گذاری روی آن‌ها در استان توجه کرد.

او در مورد برنامه‌های سال جدید نیز گفت: پیگیری اجرای پروژه درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده روی کالا‌های تولیدی ٣٠٠ واحد تولیدی استان، انعقاد تفاهم نامه با چند بانک به منظور تامین سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی کوچک از طریق انتقال حساب‌ها و گردش مالی حساب‌های صنایع بزرگ به استان، ارائه تسهیلات به صنایع راکد، نیمه فعال و تثبیت آمار تولید ١٣٠ واحد تولیدی از جمله این موارد است.

وی اظهار کرد: صنایع استان تا ٢٥ اردیبهشت فرصت دارند تا برنامه تولید و نیاز ارزی خود را از طریق سامانه جامع تجارت اعلام نمایند تا پس از بررسی و پایش مداوم، ارز مورد نیاز بصورت چند مرحله‌ای تخصیص یابد و از خروج ارز از مسیر اصلی تولید جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم