Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-08@23:36:56 GMT

۷۷ عضو طالبان کشته شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۵۰۹۲

ارتش افغانستان در عملیات‌های زمینی و هوایی خود در ولایت‌های مختلف این کشور، دست کم ۷۷ عضو طالبان را از پای درآورد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از مهر، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد ۷۷ عضو گروه طالبان طی درگیری و حملات هوایی ارتش در ولایت‌های قندهار، بغلان، لغمان، فاریاب و بدخشان این کشور کشته و شماری دیگر هم زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این وزارتخانه امروز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های ارتش یک مرکز تجمع گروه طالبان را در ارغنداب ولایت قندهار هدف قرار دادند که طی آن ۱۸ عضو این گروه کشته و یک خودرو بمب گذاری شده آن‌ها نیز منهدم گردید.

در اطلاعیه آمده است: همچنین ۱۳ عدد مین دست ساز این گروه نیز خنثی شد.

بر پایه این گزارش، در اطلاعیه جداگانه لشکر عملیات‌های ویژه ارتش افغانستان نیز آمده است که شب گذشته این نیرو‌ها عملیاتی را در شهر «نسی» ولایت بدخشان انجام دادند که در آن تلفات سنگین به طالبان وارد شده است.

بر اساس این اطلاعیه، اجساد ۱۸ تن از افراد طالبان در میدان جنگ باقی مانده و بخش‌های زیادی از این ولایت از وجود طالبان پاکسازی شده است.

طبق اعلام وزارت دفاع افغانستان، ۲۶ عضو گروه طالبان در فاریاب، ۶ تن در لغمان و ۹ تن دیگر هم در بغلان کشته و شماری دیگر زخمی شده‌اند. برچسب ها: افغانستان ، طالبان ، ارتش افغانستان ، کابل ، بدخشان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: افغانستان طالبان ارتش افغانستان کابل بدخشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، منابع خبری از وقوع انفجار در منطقه «گذر سرکُنده» شهر «فیض‌آباد» مرکز ولایت بدخشان خبر دادند.

«ذبیح‌الله امیری» رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان بدون اظهار نظر درباره ماهیت انفجار و تلفات احتمالی این رویداد گفت که جزئیات را بعداً در اختیار رسانه‌ها خواهد گذاشت.

به گفته منابع در بیمارستان ولایتی بدخشان، دست‌کم شش جسد و ۱۴ زخمی به این بیمارستان منتقل شده‌اند.

منابع افزودند یک مهاجم مواد منفجره همراه خود را در میان کاروان نظامی طالبان منفجر کرد و دستکم یک خودرو تخریب شد.

هنوز گروهی مسئولیت این انفجار را به‌عهده نگرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229917 برچسب‌ها افغانستان

دیگر خبرها

  • انفجار مین چسبنده به موتور سیکلت در بدخشان ۳ کشته برجای گذاشت
  • نخستین تصاویر از انفجار انتحاری در بدخشان + جزئیات | ۳ نفر کشته شدند
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت