Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@13:32:25 GMT

گاندو؛ زرنگ بازی مدیران کاربلد سیما

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۵۱۹۵

گاندو؛ زرنگ بازی مدیران کاربلد سیما

آیا مسئولان صداوسیما نمی دانستند پخش سریال گاندو چه تبعاتی دارد؟!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، در چند شب گذشته پخش سریال گاندو شور و هیجانی برانگیخته بود و مسئولان دولتی از آن در فغان و جوانان انقلابی در شور و غوغا بودند.

اما از شب گذشته اعلام شد که پخش سریال به دلیل فشارهای دولت فعلاً ادامه پیدا نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تحلیل فعلی من این است که پخش این سریال زرنگ بازی مسئولان صداوسیما بود.

صداوسیما در چه حالی است؟ با دو شبکه اجتماعی عملاً به محاق رفته است، بازی را به شبکه های ماهواره ای باخته است و نفوذ و اثرگذاری اجتماعی را از دست داده است.

در سریال سازی و ضعف مفرط در محتوا صدای دوست و دشمن را هم در آورده است.

در پیگیری مشکلات مردم و مطالبه گری از مسئولان عملاً هیچ جایگاه و نقشی ندارد. در شرایطی که شاهد فشل ترین مدیریت تاریخ انقلاب در قوه ی اجرایی کشور هستیم که با اشتباهات و انفعال و بی عملی جان مردم را به نوک دماغشان رسانده، صدای دادخواهی مردم در آن نمی پیچد و از آن بگوش نمی رسد.

عملاً امروز با صداوسیمایی مواجه هستیم که بدون تعارف در مقابل هر رقیبی شکست خورده است‌.

چرا؟ زیرا مدیریت صداوسیما مدیر بودن است و هنر مدیران حفظ کردن میزها.

در چنین شرایطی ناگهان سریالی با نام گاندو با عیان ترین بیان از اتفاقات رخ داده در دولت نمایش داده می شود در حالی که پیش از این صداوسیما معدود برنامه های نقادانه چون ثریا و جهان آرا و حتی بخش خبری ای چون ۲۰:۳۰  را  از کار انداخت به گونه ای که صدای برخی مراجع بزرگوار تقلید و خانواده های شهدا را هم در آورد.

آنچه آشکار است آن است که این سریال ارتباطی با صداوسیما ندارد، دلیل آن هم معلوم است چون هیچ تناسبی با مشی و عملکرد گذشته مسئولان آن ندارد.

اما چرا در سیما پخش شد؟ پاسخ آشکار است چون سازمان امنیتی مهمی پشت آن بود و طبیعتاً برای مسئولان سیما که استاد دیدن روابط هستند بدیهی است که عدم پخش آن ممکن است حیات سیاسی شان را تهدید کند، از سویی آن را پخش کرد و از طرف دیگر با بلند شدن اعتراضات دولتمردان در چند روز گذشته، کرکره را پایین کشید.

آیا مسئولان صداوسیما نمی دانستند پخش این سریال چه تبعاتی دارد؟! قطعا می دانستند.

اگر می دانستند و تجربه گذشته را داشتند چرا آن را پخش کردند؟ چون نباید روابطشان با آن نهاد مخدوش می شد از طرف دیگر چون قائل به گفتن حق نیستند با اعتراضاتی که از اول هم معلوم بود بلند می شود پخش را تعطیل کردند تا خود را عزیز کنند.

اینگونه هم نزد نیروهای امنیتی خود را موجه نشان می دهند هم نزد دولتی ها احتمالا حجتی دارند چون می گویند نتوانسته اند به آن نهاد جواب منفی بدهند و هم نزد جریان حزب اللهی که به شدت منتقد اوست خود را شیرین کرده است.

به هر حال صداوسیما برای ما با این بازی ها شیرین نمی شود، کارنامه گذشته اینها در برخورد با برنامه های انتقادی مشخص است. کسی که آن سابقه را دارد معلوم است این برنامه هایش عاریتی است و تعلقی به این سازمان ندارد هرچند بهره برداری های مدیریتی فراوانی را از آن خواهد داشت!

محمدامین بهرامی فعال رسانه ای

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداوسیما بازهم حقوق هنرمندان را نقض کرد/ اعتراض خواننده سرشناس کُرد به استفاده غیرقانونی از آثارش در «نون.خ»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین صفامنش در ویدئویی نسبت به استفاده بدون اجازه از آثارش در سری جدید سریال «نون. خ» به تندی واکن نشان داده و معتقد است استفاده از آثارش بدون کسب اجازه و قرارداد با این خواننده و مدیربرنامه اش بوده است.

بر اساس خبری که بهمن بابازاده منتشر کرده است، این خواننده، پیش تر خواننده تیتراژ این سریال در فصل های قبلی بود و در فصل جدید سریال، بدون اجازه از او، آثار جدید این خواننده استفاده و از شبکه یک پخش شده است.
مدیر برنامه های حسین صفامنش صبح امروز شکایت رسمی و قانونی خود درباره این روند غیرقانونی را علیه سعید آقاخانی در مرجع قضایی ثبت کرده است. سازندگان «نون. خ» هنوز واکنشی به اظهارات این خواننده نشان نداده اند.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900722

دیگر خبرها

  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟
  • نگاهی به ۳ سریال جدید تلویزیون
  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • صداوسیما بازهم حقوق هنرمندان را نقض کرد/ اعتراض خواننده سرشناس کُرد به استفاده غیرقانونی از آثارش در «نون.خ»
  • کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر
  • عاقبت زرنگ‌بازی: مانده در خانه، رانده از لیورپول!‏
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان