Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@07:14:07 GMT

دولت تدبیر و وعده‌های محقق نشده واکسناسیون

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۵۳۷۵

دولت تدبیر و وعده‌های محقق نشده واکسناسیون

همچنان در دولت تدبیر وعده یک میلیون و سیصد هزار دوز واکسن در فاز اول تا انتهای سال ۹۹ حتی به میزان یک چهارم نیز محقق نشد.

به گزارش مشرق، سید «امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی»، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت:

اهمیت واکسیناسیون در قطع زنجیره انتقال برای رسیدن به ثبات در مدیریت همه‌گیری بیماری کووید در محافل و مجامع علمی به خوبی مطرح شده و در همین باره سرعت ایمن‌سازی در کشورهای مختلف با سرعت چشمگیری رو به افزایش می‌باشد، در حالیکه همچنان در دولت تدبیر وعده یک میلیون و سیصد هزار دوز واکسن در فاز اول تا انتهای سال ۹۹ حتی به میزان یک چهارم نیز محقق نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از اینکه دولت نتواتست به وعده‌های کمی واکسیناسیون خود در فاز اول جامه عمل بپوشاند، عدول از سند خود را در دستور کار قرار داد و بی نظمی‌هایی در اولویت‌بندی ایمن‌سازی شکل گرفت و شاهد آن بودیم که بدون تکمیل شدن اولویت‌های فاز اول، پوشش ناقصی از فازهای بعدی را داشته باشیم.

به صورت ویژه توصیه می‌شود پوشش واکسیناسیون با سرعت بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری پیگیری شود تا شاهد شرایط بهتری در کشور باشیم.

با توجه به نشانه‌های خیز چهارم بیماری در کشور، از مردم عزیز مصرانه تقاضا داریم تا اصول بهداشتی را به صورت جدی رعایت نمایند تا در شرایط بحرانی دیگری قرار نگیریم.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا کرونا یادداشت امیرحسین قاضی زاده هاشمی مجلس شورای اسلامی انقلاب فاز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در استان در دولت سیزدهم بهره‌برداری شده است، گفت: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۵۵۰ درصد یعنی ۶.۵ برابر است که این یک روند مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، ابوطالب شفقت امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از بیمارستان نیایش خرم‌آباد با اشاره به روند مطلوب پیشرفت پروژه‌های خدمات درمانی در لرستان و توجه به همه شهرهای استان اظهار کرد: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۵۵۰ درصد یعنی ۶.۵ برابر است که این یک روند مطلوب است.

وی افزود: فرماندار و شهردار بروجرد و اداره‌کل مسکن و شهرسازی استان باید در اولین فرصت زمینی را برای ایجاد یک بیمارستان در این شهرستان فراهم کنند تا در سفر دوم رئیس جمهور به استان شاهد کلنگ‌زنی بیمارستانی در سطح این شهرستان با حضور رئیس جمهور یا نمایندگان آیت‌الله رئیسی باشیم.

استاندار لرستان بیان کرد: بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۹۲ کلنگ‌زنی شد و تا پایان دولت دوازدهم تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیک داشت که طی ۲ سال و نیم اخیر این پیشرفت به ۶۵ درصد رسیده است.

شفقت ادامه داد: امیدواریم با فراهم کردن امکانات این بیمارستان سال آینده به بهره‌برداری برسد، چراکه این مجتمع بزرگ بهداشتی درمانی است که شامل اسکان بیماران و همراهان آن‌ها است و با حمایت ویژه به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به لرستان گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های استان باید بررسی و طرح‌های مختلف شهرستان‌ها بازدید شود و پس از آن اعلام خواهیم کرد تا میزبان رئیس جمهور باشیم؛ بنابراین زمان دقیقی برای این سفر پیش‌بینی نشده است.

کد خبر 749157

دیگر خبرها

  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • اعمال حق تأهل در حقوق کارگران به میزان ۵۰۰ هزار تومان
  • فیلم/ تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه