Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@22:56:22 GMT

۲۳۳ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۵۵۴۲

۲۳۳ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شد

ایران اکونومیست- مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از افزایش هشت درصدی مصرف گاز طبیعی کشور در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: در سالی که گذشت ۲۳۳ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شد.

محمدرضا جولایی درباره مقدار مصرف کل گاز طبیعی ایران در سال ۹۹ به خبرنگار شانا گفت: از مجموع ۲۳۳ میلیارد مترمکعب مصرف گاز طبیعی کشور، ۱۲۲ میلیارد مترمکعب سهم بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، ۲۴ میلیارد مترمکعب سهم صنایع عمده و ۶۶ میلیارد مترمکعب گاز تخصیص یافته به نیروگاه‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه مصرف گاز طبیعی در هر سه بخش نسبت به سال ۹۸، هشت درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: مصرف گاز در سالی که گذشت به‌ویژه در بخش نیروگاهی و خانگی رکوردهای تازه‌ای ثبت کرد، اما این موضوع مدیریت شد و هیچ قطعی گازی در کشور اتفاق نیفتاد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد: نیروگاه‌ها در سال ۹۸ به‌طور میانگین روزانه ۱۶۷ میلیون مترمکعب گاز دریافت کردند که این مقدار در سال ۹۹، به ۱۸۱ میلیون مترمکعب در روز رسید و نشان‌دهنده دریافت ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز بیشتر است.

به گفته جولایی، مقدار گاز تزریق‌شده به شبکه خطوط سراسری در سال ۹۹ هم ۲۶۲ میلیارد مترمکعب بود که نسبت به سال ۹۸، ۶ درصد افزایش یافته است.

جولایی همچنین با اشاره به مصرف گاز طبیعی در فروردین‌ماه امسال، گفت: این مقدار در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰۶ میلیون مترمکعب بوده است.

 مصرف گاز طبیعی کل کشور در سال ۹۸، ۲۱۶ میلیارد مترمکعب و در نیمه نخست سال ۹۹، ۱۰۴ میلیارد مترمکعب بوده و به این‌ ترتیب ۱۲۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پاییز و زمستان ۱۳۹۹ مصرف شده است.

 شانا



منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیارد مترمکعب گاز میلیون مترمکعب مصرف گاز طبیعی گاز طبیعی سال ۹۹ سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی آخرین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود تا ۱۶ اردیبهشت ماه به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

در حال حاضر میزان پرشدگی سد زاینده رود ۳۲ درصد اعلام شده است.

براساس آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران، ذخیره کنونی سد زاینده‌رود نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش یافته است.

همچنین بنا بر آمار سازمان هواشناسی میانگین بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده‌رود از ابتدای سال آبی (یکم مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، یک‌هزار و ۸۲ میلیمتر اعلام شده و ارتفاع برفی گزارش نشده است.

سد زاینده‌رود به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین‌کننده آب شرب، محیط‌زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران با ظرفیت افزون بر ۱.۲ میلیارد مترمکعب در سال ۱۳۴۹ بهره‌برداری شد، این سد قوسی شکل در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

کد خبر 6097746

دیگر خبرها

  • تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه / کدام برندها حاوی فلزات سنگین هستند؟
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند