Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار گیلان گفت: با توجه به تغییر وضعیت شهرستان، طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی در ابعاد مختلف اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونای استان گیلان با اشاره به میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی در سطح کشور اظهار داشت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور بیش از 86 درصد بود که اکنون به کمتر از 60 درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان به دلایل افزایش تعداد بیماران بستری در سطح کشور اشاره و بیان کرد: یکی از دلایل افزایش بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور، شکل‌گیری اجتماعات، افزایش مراجعه به فروشگاه‌ها و خرید شب عید در اواخر اسفندماه سال گذشته و همچنین اوایل فروردین ماه امسال بود.

زارع با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد مراجعان به مراکز شبانه‌روزی و سرپایی در کشور و همچنین بستری‌شدگان افزایش یافته است خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعدادی از شهرستان‌های گیلان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند در حالی‌که اواخر اسفند ماه چنین وضعیتی نداشتند.

"لاهیجان" و "رودبار" در استان گیلان نارنجی شدبه‌صدا درآمدن زنگ خطر کرونا در گیلان؛ «لنگرود» هم نارنجی شدموارد جدید ابتلا به کرونای جهش‌یافته انگلیسی در گیلان شناسایی شد

وی تغییر شرایط شهرستان‌ها را نشانه کم‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی دانست و ابراز داشت: این وضعیت می‌تواند یک هشدار نسبت به چرخه انتقال بیماری‌ باشد بنابراین تمام اقشار جامعه در راستای پیشگیری از شیوع بیماری به‌ویژه نوع جهش یافته آن به دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر توجه کنند.

استاندار گیلان نتایج مثبت طرح محله‌محور شهید سلیمانی را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر لزوم استمرار این طرح جهت شناسایی سریع و جداسازی افراد سالم و خانواده از مبتلایان گفت: در شرایط کنونی، طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی در ابعاد مختلف همچون کاهش تعداد کارکنان ادارات، نهادها و فعالیت اصناف نیز باید اجرایی شود.

زارع ضمن قدردانی از هموطنانی که در تعطیلات نوروز پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفتند خاطرنشان کرد: از گیلانیان و هموطنانی که در تعطیلات نوروز همچون دیگر ایام سال پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفتند و سعی کردند به سفر نروند و در روز طبیعت نیز در منزل ماندند تشکر می‌کنم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تلاش کارکنان شهرداری در جهت جلوگیری از استقرار چادر در پارک‌ها و بوستان‌ها را قابل قبول دانست و ابراز داشت: تلاش و زحمات نیروی انتظامی در اجرای مأموریت‌ها با همراهی بسیجیان، هلال احمر، شبکه بهداشت و اصناف نیز قابل قبول بود.

وی به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا پیرامون برگزاری آیین‌های مذهبی و مراسمات مختلف در ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: برگزاری مراسم در شهرهای در وضعیت زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزاد است اما در شهرهای دارای وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیرامون برگزاری مراسمات در شب‌های قدر نیز با توجه به شرایط کرونا در آینده تصمیم‌گیری خواهد شد خاطرنشان کرد: از تلاش‌های اصحاب رسانه بابت اطلاع‌رسانی های موثر به جامعه و آگاهی‌بخشی وضعیت کرونا تشکر می‌کنم.

زارع از صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها خواست که همچنان در تولید محتواهای لازم و آگاهی‌بخشی از خطرات عادی‌انگاری کرونا، تبیین رعایت اصول بهداشتی و ضرورت استمرار همکاری‌های عمومی برای مقابله با کرونا کوشش کنند و گفت: کادر درمان نیز همواره تلاش‌های مستمر و بی‌وقفه‌ای در جهت مقابله با کرونا داشتند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: افرادی که کرونا مثبت هستند اما به رعایت اصول قرنطینه توجهی ندارند و درصدد هنجارشکنی هستند می‌بایست شناسایی شوند و براساس تصمیمات ستاد مدیریت کرونا با آنان برخورد قانونی می‌شود و کارگروه رسانه نیز نتایج این اقدام را اطلاع‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام/612/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار گیلان استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۵۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد با هشدار درباره پیامدهای فجیع حمله احتمالی ارتش صهیونیستی به رفح اعلام کرد که وضعیت معیشتی و بهداشتی این منطقه بسیار وحشتناک بوده و در غزه گورستان‌هایی ایجاد شده که مملو از کودکان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی به توصیف وضعیت فوق بحرانی کودکان در نوار غزه اشاره و اعلام کرد که هرگز ویرانی‌هایی مانند آنچه که در خان یونس و غزه شاهد آن بودم در هیچ کجا ندیدم و در صورتی که اسرائیل بخواهد تهدیدات خود را برای حمله به رفح اجرایی کند وضعیت به شدت بدتر خواهد شد.

این سخنگوی یونیسف در مقاله‌ای که در روزنامه گاردین منتشر شد اعلام کرد که جنگ غزه بسیاری از کودکان را مجبور کرده چشمان خود را ببندند و گورستان‌هایی در رفح وجود دارد که پر از کودکان است‌. من هنگام بازدید از بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان اروپایی در رفح در جنوب نوار غزه کودکان را دیدم که چه وضعیت وخیمی داشتند. تنها چند هفته بعد از اینکه همه جهان کشتار 7 عضو سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه را محکوم کردند، یک ماشین وابسته به یونیسف که در تلاش برای کمک رسانی به غیرنظامیان بود منفجر شد.

وی ادامه داد که حملات هوایی شدید طی این هفته موجب قتل عام شمار زیادی از غیرنظامیان بزرگسال و کودک در رفح شده است. بیش از شش ماه از جنگ در نوار غزه می‌گذرد و این جنگ در حال شکستن سیاه‌ترین رکوردها در جنایت علیه بشریت است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که طبق آمار رسمی بیش از 14هزار کودک در نوار غزه قتل عام شده‌اند و با توجه به تهدیدات برای ادامه تجاوزات این اوضاع بدتر می‌شود.

این مسئول سازمان ملل در ادامه درباره عواقب حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داده و تاکید کرد که تهدیدات برای حمله به رفح در زمانی است که نوار غزه شاهد یک قحطی واقعی بوده و تعداد کشته‌ها هر روز افزایش می‌یابد. در صورت حمله اسرائیل به رفح وضعیت به سرعت به مرز انفجار و فروپاشی می‌رسد زیرا بیش از 1.4 میلیون غیرنظامی در رفح در سایه شرایط بسیار وخیم معیشتی تجمع کرده‌اند.

روز «کودک فلسطینی»؛ روسیاهی جامعه جهانی مقابل درد کودکان غزهجنگ اسرائیل علیه کودکان غزه

سخنگوی یونیسف با اشاره به کمبود شدید منابع غذایی و آبی چه برای نوشیدن و چه برای مصارف بهداشتی گفت که در غزه دیگر جایی برای رفتن وجود ندارد. وضعیت بهداشتی در رفح بسیار وحشتناک بوده و به ازای هر 850 نفر تقریبا یک توالت وجود دارد و به ازای هر 3500 نفر تنها یک حمام وجود دارد. تصور کنید که یک دختر نوجوان یا یک زن باردار و یا کودکان و سالمندان باید کل روز در صف بایستند تا بتوانند از توالت یا حمام استفاده کنند.

جیمز الدر هشدار داد که حمله به رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت؛ زیرا رفح در واقع شهر کودکان است، جایی که حدود 600 هزار کودک در آن زندگی می‌کنند. همچنین وضعیت بزرگترین بیمارستان باقیمانده در غزه یعنی بیمارستان اروپایی هم بسیار وخیم است.

وی ادامه داد که من در ماه آوریل گذشته به این بیمارستان سر زدم و جراح کودکان بالای سر کودک کوچکی به نام محمود خم شده بود که بر اثر انفجار موشکی که به خانه‌شان اصابت کرده بود، در سرش احساس درد می‌کرد. این جراح در حالی که داشت اشک می‌ریخت از من پرسید: مگر این پسربچه چه کار کرده است؟ امروز از 36 بیمارستان غزه تنها 10 بیمارستان هنوز فعال هستند که آنها هم به طور جزئی کار می‌کنند و این در حالی است که همه کودکان غزه نیاز به مراقبت‌های بهداشتی دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • احتمال ریزش سنگ در محور‌های هراز و چالوس
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اعمال محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور