Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ظرفیت بیمارستان امرالمومنین(ع) سانتر کرونایی اراک تکمیل شد گفت: رنگ وضعیت کرونایی شهرهای استان مرکزی به سرعت تغییر می‌یابد - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سید محمد جمالیان ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت استان در زمینه بیماری کرونا اظهار داشت: شرایط امروز ماحصل شلوغی‌های شب عید است و پیشبینی می‌شود که این هفته و هفته آینده پیک جدی‌تری داشته باشیم و شیب تند درواقع تندتر می‌شود زیرا مسافرت‌ها و دید و بازدیدها نتیجه خود را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 4 عامل مهم مسافرت‌ها،دید و بازدیدها، خریدهای شب عید و مراسم‌های عروسی و عزاداری علت مهم افزایش این شیب در کشور و استان مرکزی است که 3 مورد نخست در این روزها کاهش یافته اما تا روزهای پایانی شعبان مراسم‌های عروسی پابرجا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: باید برای موضوع مراسم‌های عروسی و عزا تصمیمات جدی اتخاذ شود زیرا تقریباً روزی 10 تا 12 مراسم عروسی با پیش‌بینی حدود 200 مهمان برگزار می‌شود که حدود یک هزار و 500 تا 2 هزار نفر پیش‌بینی می‌شود مبتلای جدید به این بیماری اضافه شود که بیشتر از ظرفیت درمانی است.

جمالیان تصریح کرد: اکنون ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین(ع) تکمیل شده و با توجه به اینکه امسال حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته بیشتر بود تقریبا ظرفیت بیمارستان ولیعصر(ع) کامل است و شاید ظرفیت ما همانند ظرفیت فروردین و اردیبهشت سال گذشته نباشد زیرا بیمارستان‌ها تکمیل هستند.

وی بیان کرد: به جز اراک، خمین، ساوه و زرندیه شهرستان‌های آشتیان، خنداب و دلیجان در معرض خطر و تغییر رنگ جدی هستند و خمین و ساوه تغییر رنگ به سمت قرمز شدن دارند به همین سبب فرمانداران باید مداخله جدی داشته باشند تا بتوانیم این پیک را کنترل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی عنوان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها این پیک شدیدترین پیکی است که کشور تجربه می‌کند زیرا شیب افزایشی بسیار تندتر از پیک‌های قبلی است و به دنبال آن این هفته مرگ و میر و مبتلایان بالاتری هم شروع می‌شود به طوری که از روز گذشته میزان مرگ و میر در کشور 3 رقمی شد که امیدواریم با تصمیم‌های به موقع جلوی فجایع و عواقب‌ بدتر گرفته شود.

جمالیان با اشاره به همکاری خوب پلیس امنیت و شهرداری استان در روز طبیعت که کمترین چالش داشتیم، گفت: بخشداری و دهیاری نظم‌آباد و حسین‌آباد برنامه‌ای در این روز نداشتند و جمعیت تجمعی در این مناطق داشتیم اما سایر مناطق به خوبی مدیریت شد.

وی افزود: روزی فرامی‌رسد که ظرفیت درمان استان جوابگوی مردم نیست به همین سبب تصمیمات ستاد استانی کرونا باید قابلیت اجرایی داشته باشد به طوری که امروز موزه‌ها در شهر اراک باز هستند درصورتیکه در شهرهای نارنجی نباید موزه‌ها باز باشند.

جمالیان ادامه داد: اگر به موضوع برگزاری مراسم‌های عروسی توجه نشود در این صورت بیمارستان‌ها جوابگو نیستند و نارضایتی شدید بین مردم ایجاد می‌شود به همین سبب با افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند باید برخورد جدی شود به طوری که در بعضی از استان‌ها بر اساس قانون عروس و داماد را به مقام قضایی معرفی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ویروس کرونای انگلیسی سرعت انتقال بالاتری دارد و رده‌های سنی مختلف را درگیر می‌کند و خطر برای افراد کهنسال و بیماران زمینه‌ای جدی‌تر و مهم‌تر است که باید توجه ویژه داشته باشند.

وضعیت کرونایی هیچ یک از شهرستان‌های استان مرکزی مناسب نیستاستاندار مرکزی: ادارات به‌دلیل شیب تند همه‌گیری کرونا با یک دوم ظرفیت فعالیت می‌کنند

میانگین مثبت تست رپید در استان مرکزی 9 درصد است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این جلسه با اشاره به وضعیت آماری استان در زمینه بیماری کرونا گفت: در هفته دوم فروردین ماه نسبت به هفته نخست فروردین شهرستان آشتیان از 3 مورد مثبت به 27 مورد مثبت افزایش داشته که از 27 مورد 2 مورد بستری و 25 مورد سرپایی بودند و مورد فوتی گزارش نشده است.

علی علیمحمدی افزود: در شهرستان اراک از232مورد مثبت هفته نخست به 613 مورد مثبت در هفته دوم افزایش یافته که از این تعداد 59 مورد بستری و 554 مورد سرپایی و از یک مورد فوت در هفته نخست فروردین به3 مورد فوت در هفته دوم فروردین افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در تفرش از 7 مورد مثبت هفته نخست به 39 مورد مثبت در هفته دوم افزایش داشته که بستری نداشته و مورد فوتی در هر دو هفته فروردین گزارش نشده است.

علی‌محمدی تصریح کرد: خمین از 88 مورد مثبت هفته نخست فروردین به 413 مورد مثبت افزایش یافته که از این تعداد 17 مورد بستری داشته و 396 مورد سرپایی و در هر دو هفته یک مورد فوتی گزارش شده است.

وی بیان کرد: خنداب از 13 مورد به 55 مورد مثبت افزایش داشته که هفته نخست بستری نداشته اما در هفته دوم از 55 مورد 8 مورد بستری داشته و 47 مورد سرپایی بودند و هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: دلیجان از 18مورد مثبت هفته نخست به 178 مورد مثبت رسیده که در هفته نخست 2 مورد بستری و در هفته دوم 10 مورد و 168 مورد سرپایی داشتند و مورد فوتی گزارش نشده است.

علی‌محمدی بیان کرد: در زرندیه از 54 مورد مثبت به 81 مورد مثبت افزایش پیدا کرد و در هر دوهفته 3 مورد بستری و 78 مورد سرپایی و در هفته دوم یک مورد فوتی گزارش شده همچنین در ساوه از 273 مورد مثبت در هفته نخست به 388 مورد مثبت افزایش یافته که هفته نخست27مورد بستری به 32 مورد بستری رسیده و 356 مورد سرپایی بودند و در هفته نخست یک مورد و هفته دوم 5 مورد فوتی گزارش شده است.

وی تصریح کرد: شازند از 49 مورد مثبت به 241 مورد افزایش پیدا کرده که از این تعداد در هفته دوم 5 مورد بستری و 236 مورد سرپایی بودند و در هر دو هفته مورد فوتی گزارش نشده همچنین در فراهان در هفته نخست 10 مورد مثبت و هفته دوم 13 مورد مثبت و بستری نداشته و 13 مورد سرپایی بودند و در هفته دوم یک مورد فوتی داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: کمیجان از 6 مورد مثبت هفته نخست به 29 مورد مثبت در هفته دوم رسیده که در هفته نخست یک مورد بستری و در هفته دوم بستری نداشته و همه 29 مورد سرپایی بودند و مورد فوتی گزارش نشده است.

علی‌محمدی بیان کرد: محلات 38 مورد مثبت هفته نخست به 104 مورد مثبت رسیده که یک مورد بستری در هفته نخست به 10 مورد در هفته دوم رسیده و 94 مورد سرپایی بودند و هفته دوم یک مورد فوت گزارش شده است.

وی افزود: استان از 791 مورد مثبت در هفته نخست به 2 هزار و 181 مورد مثبت رسیده که از این تعداد 146 مورد بستری شده به عبارتی در هفته نخست فروردین 96 مورد بستری و در هفته دوم 146 مورد به عبارتی بیش از 50 درصد افزایش داشتیم و 2 هزار و 35 مورد سرپایی بودند و مرگ و میر استان در هفته نخست 3 مورد و هفته دوم به 12 مورد افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: رپیدتست در اکثر شهرستان‌ها در هفته دوم فروردین افزایش انجام داشتند به طوری که آشتیان از 33 تست رپید به 38 مورد، اراک از 175 تست رپید به 475 مورد، تفرش از 34 به 88 مورد، خمین از 414 به هزارو544 مورد و خنداب 51 مورد، دلیجان 300 مورد، زرندیه 417 مورد، ساوه 2 هزار و 397 مورد وشازند هزارو89 مورد، فراهان 33 مورد، کمیجان 134 مورد و محلات 193 مورد تست رپید انجام دادند.

علی‌محمدی افزود: از 16 آذر 99 تا 12 فروردین امسال 45 هزار و 992 مورد تست رپید انجام شده که 21 هزار و 755 مورد دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام داده و یک هزار و 918 مورد مثبت اعلام شده و دانشگاه علوم پزشکی ساوه 16 هزار و 832 مورد انجام داده که 951 مورد مثبت شده و دانشگاه علوم پزشکی خمین 7 هزار و 405 مورد انجام داده که هزار و 95 مورد مثبت بوده است.

وی بیان کرد: از 45 هزار و 992 مورد تست رپید انجام شده در استان 3 هزار و 964 مورد مثبت و میانگین مثبت تست رپید در استان9 درصد است .

انتهای پیام/713‌/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک مورد فوتی گزارش نشده هفته نخست فروردین مورد مثبت در هفته مورد مثبت افزایش ظرفیت بیمارستان مراسم های عروسی بستری نداشته هفته دوم افزایش یافته افزایش داشته مورد بستری هفته نخست استان مرکزی مورد فوتی هفته دوم علی محمدی گزارش شده تست رپید یک مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی قرارگاه جهش تولید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛  فرماندار اراک گفت: در فرمانداری اراک قرارگاهی در راستای فرمایشات رهبری در راستای شعار جهش تولید با مشارکت مردم راه اندازی می‌شود شود تا ظرفیت‌های مردمی را برای موضوع جهش تولید بکارگیری کند.

هادی در بازدید از چند شرکت‌ تولیدی به مناسبت هفته کارگر گفت: امروز به اهتمام بسیج کارگری و به مناسبت هفته کارگر، بازدیدی از مجموعه صنایع شهرستان اراک صورت گرفت.

او با قدردانی از جامعه تولیدکنندگان و کارگران افزود: با اهتمام دولت سیزدهم در طی این سال‌ها آرامشی در حوزه تولید و کارگری ایجاد شده است.

هادی گفت: مجموع تولید مجموعه صنایع در شهرستان اراک رو به تولید است که نویدبخش حرکت دولت برای اقدامات بزرگتر است.

دیگر خبرها

  • مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران سریعتر تکمیل شود
  • ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد
  • راه‌اندازی قرارگاه جهش تولید
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد