Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@03:54:46 GMT

ورود روزانه ۲۰۰ هزار متر مکعب پساب به رودخانه کارون

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۵۷۶۵

ورود روزانه ۲۰۰ هزار متر مکعب پساب به رودخانه کارون

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: هم اکنون در شبانه روز ۲۰۰ هزار مترمکعب پساب وارد رودخانه کارون می‌شود در حالی که اگر کلکتورها تکمیل و به تصفیه خانه متصل شوند روزانه از ورود ۶۰ هزار مترمکعب پساب به این رودخانه جلوگیری شده و به تصفیه خانه منتقل خواهد شد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، محمدجواد اشرفی افزود: اگر در ۲ ماه آینده کلکتورهای موقت به تصفیه خانه ‌های اهواز متصل نشوند، موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پیشنهاد کلکتور موقت در سال ۹۸ توسط شرکت آب و فاضلاب داده شد اما با وجود نشست‌های متعدد هنوز این مساله به نتیجه نرسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به طرح فاضلاب شهرهای خرمشهر، آبادان، شادگان، و بندر امام خمینی (ره) نیز گفت: طرح فاضلاب این شهرها بنا بود از محل فایناس اجرایی و بهره برداری شود که این کار انجام نشده است.

وی افزود: همچنین بنا بود تصفیه خانه شادگان اواخر سال ۹۹ به بهره برداری برسد که این اتفاق نیفتاد و هم اکنون برای تمکیل به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

اشرفی در خصوص به بهره نرسیدن تصفیه خانه فاضلاب اهواز بیان کرد: ظرفیت این تصفیه خانه ۱۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است و کلکتورهای آن تکمیل نشد و هم اکنون بدون استفاده است که این امر موجب فرسودگی و مشکلات پس از آن خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی مناسب در زمینه پساب‌های بیمارستانی در خوزستان گفت: پساب‌های بیمارستانی خاص هستند و خطراتی را به دنبال دارند از این رو لازم است در این زمینه اقدام سریعی انجام شود و تعلل توجیه ندارد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان نیز با اشاره به ورود فاضلاب به رودخانه کارون و وضعیت آب آشامیدنی از نظر آلودگی بیان کرد: ورود فاضلاب‌های بیمارستانی، صنعتی، کشاورزی و فاضلاب دارای مواد رادیو اکتیو به رودخانه ممنوع است چرا که مشکلاتی را برای سلامتی مردم ایجاد می‌کنند.

محمد علوی ادامه داد: برخی عوامل بیماری‌زای درون فاضلاب‌های بیمارستانی با پکیج بیمارستانی از بین نمی‌روند و در دراز مدت موجب آزار مردم می‌شوند؛ همچنین برخی بیمارستان‌های خوزستان پکیج تصیفه فاضلاب ندارند و پکیج برخی نیز به تعمیر نیاز دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 کارون رودخانه کارون رودخانه کارون اهواز ورود پساب به رودخانه کارون پساب کارون سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۵۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی

به گزارش خبرنگار مهر، مارال محبوب ظهر سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها در خصوص طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر انزلی اظهار کرد: این طرح از سال ۱۳۷۲ با هدف ارتقا بهداشت عمومی، سلامت شهروندان، حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی سواحل دریا و تالاب بین المللی انزلی و حفظ منابع آبی آغاز شد.

وی به اقدامات و اعتبارات تخصیص داده شده در طرح فاضلاب بندر انزلی اشاره کرد و افزود: تا کنون احداث تصفیه خانه فاضلاب منطقه ایلیاران بندر انزلی به ظرفیت تصفیه ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز از جمله اقدامات مهمی بوده که به مرحله بهره برداری رسیده است و برای اینکه این نیاز تأمین شود، بالغ بر ۲۰۵ کیلومتر لوله گذاری در سطح شهر اجرا شده است.

محبوب به احداث ۲ ایستگاه پمپاژ فاضلاب اصلی و ۲ باب بالا آورنده اشاره کرد و افزود: برای احداث ۵ ایستگاه پمپاژ دیگر زمین خریداری شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت جلوگیری از ورود فاضلاب به دریای خزر و تالاب بین المللی بندرانزلی و حفظ سلامت شناگاه ها در مناطق ساحلی، شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در سریع‌ترین زمان ممکن، با اجرای طرح‌های فوری و کوتاه مدت شامل احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه انصارالحسین، ایستگاه پمپاژ فاضلاب پارک بادی منطقه پاسداران و ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه اختر کاویان و خطوط انتقال مربوطه اقدامات مؤثری در راستای جلوگیری از ورود آلودگی به دریای خزر و تالاب بین المللی انزلی به انجام رسانیده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان همچنین بیان داشت: در حال حاضر تصفیه خانه شرقی بندر انزلی با ظرفیت ۱۲۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز، با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد، به همراه ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال ورودی و خروجی در دست اجرا است.

محبوب با اشاره به اینکه این پروژه از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گیلان و از پروژه‌های ویژه وزارت نیرو بوده است، تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و تکمیل پروژه‌ها پسابی با استاندارد تخلیه به آب‌های سطحی، تولید و وارد تالاب بین المللی بندر انزلی و دریای خزر می‌شود.

کد خبر 6086448

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی