Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:19:46 GMT

استاندار: ۶ شهرستان اصفهان در وضعیت قرمز قرار دارند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۵۹۶۶

استاندار: ۶ شهرستان اصفهان در وضعیت قرمز قرار دارند

عباس رضایی روز شنبه در حاشیه هفتاد و هفتمین ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: متاسفانه وضعیت برخی استان‌های کشور از جمله ایلام و البرز به لحاظ شیوع کرونا مناسب نیست و وارد پیک چهارم شدند.

وی ادامه داد: سرعت فراگیری خیز چهارم به دلیل شیوع کرونای انگلیسی بوده و به مراتب سرعت انتشار بیشتر است و باید نهایت دقت را به کار بگیریم تا همشهریان و هموطنان دچار مشکل نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان اضافه کرد: دولت تمام سعی و تلاش خود را بر ماموریت‌های اصلی به کار بسته که مقابله با کرونا یکی از آن ماموریت‌هاست اما در کنار آن شکستن تحریم، معیشت مردم و تکمیل و افتتاح طرح‌های عمرانی مدنظر بوده است.

رضایی خاطرنشان کرد: براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمار شیوع کرونا در استان نگران کننده است و باید فرهنگ خوب استان اصفهان، نجابت و فهم بالای مردم را به نمایش بگذاریم و از تجمعات و دورهمی‌ها در فضای بسته خودداری کنیم.

وی افزود: افراد تست مثبت نباید در جوامع و اجتماعات مختلف حضور پیدا کنند که براساس قانون جرم است و دستگاه قضایی می‌تواند با کسانی که قرنطینه را رعایت نمی‌کنند به صورت مجرم برخورد کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در مصوبات ستاد ملی دوگانگی وجود ندارد، اظهار کرد: در مصوبات ستاد وحدت و هماهنگی وجود دارد و ملاک هر نوع فعالیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی «رنگ‌بندی» است.

وی گفت: براساس نوع رنگ‌بندی فعالیت‌ها می‌توانند ادامه یابند، یکی از ویژگی‌های خوب ستاد ملی کرونا مشخص بودن فعالیت‌ها براساس رنگ‌بندی است.

رضایی ادامه داد: اکنون چهل کشور که وضعیت قرمز دارند نمی‌توانند به کشور ما وارد شوند که نشان دهنده عزت و اقتدار ماست.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هم اکنون بیش از هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که روند موجود نگران کننده است.

طاهره چنگیز در گفت و گو با ایرنا افزود: امیدواریم در روزهای باقیمانده مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از دورهمی‌ها اجتناب کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه با شیب تند تعداد بیماران و تعداد افرادی که تست آن‌ها مثبت می‌شود روبه رو هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اواخر اسفندماه زیر ۱۰ درصد از تست افراد مثبت می‌شد و اکنون بیش از ۴۰ درصد تست‌ها مثبت می‌شود که حاصل عدم مراعات دستورالعمل‌ها و رفت و آمد، دورهمی‌ها و تجمع است.

چنگیز ابراز امیدواری کرد ظرفیت تخت‌های بستری در استان تنها با بیماران کرونایی تکمیل نشود زیرا بیماران دیگر جایی برای بستری شدن نخواهند داشت.

وی گفت: در زمان حاضر بیمارستان خورشید از مجموعه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی در شهر اصفهان مختص بیماران کرونایی است و بیمارستان‌های تامین اجتماعی، خصوصی و خیریه هم بیماران کرونایی را بستری می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در حال بررسی هستیم که بیمارستان دیگری را به عنوان بیمارستان اختصاصی کرونا معرفی کنیم.

وی اظهار داشت: متاسفانه بعد از مدت‌ها که فوت ناشی از کرونا تک رقمی شده بود در ۲۴ ساعت گذشته ۲ رقمی شده است.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۹۷۴ نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند و ۶۲ هزار و ۸۷۶ نفر براثر این بیماری جان باختند.

در استان اصفهان امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

برچسب‌ها اصفهان ستاد ملی مقابله با کرونا  عباس رضایی  پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان ستاد ملی مقابله با کرونا عباس رضایی اصفهان ستاد ملی مقابله با کرونا عباس رضایی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟

به گزازرش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

دیگر خبرها

  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان