Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@19:28:04 GMT

عملیات تخریب اراضی ملی کلکش متوقف شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۵۹۸۲

عملیات تخریب اراضی ملی کلکش متوقف شد

به گزارش جام جم زنجان، خلیل آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، از توقف عملیات تخریب و تصرف اراضی ملی و مراتع در یکی از روستاهای شهرستان زنجان خبر داد.
وی افزود: در راستای پیشگیری از تخریب و تصرفات اراضی ملی به ویژه در ایام نوروزی و تاکیدات دادستان  استان مبنی بر لزوم جدیت بیشتر و افزایش گشت در این ایام جهت مقالبه با اقدام غیر قانونی برخی افراد در تخریب و تصرف غیر قانونی اراضی ملی، با گزارش یکی از اهالی روستای کلکش مبنی بر تخریب و جاده کشی در اراضی ملی این روستا، بلافاصله واحد گشت به محل اعزام و با مشاهده تخریب عرصه های ملی- احداث راه توسط یک بولدزر آن را توقیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتنی است که متخلفین پس از مشاهده گشت های منابع طبیعی از محل متواری شدند و در حال حاضر اقدامات مربوط به دستگیری متخلفان توسط مراجع قانونی در حال پیگیری است.
آقاجانلو در ادامه تاکید کرد: با هماهنگی با مراجع قضایی عملیات ساخت و ساز و تخریب و تصرف مراتع و اراضی ملی در این روستا متوقف و ضمن ضبط ادوات تخریب و بولدزر، پرونده این تخلف به دادگستری ارسال شد تا مراحل قانونی خود را طی کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، یادآور شد: طبق ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: منابع طبیعی آبخیزداری اراضی ملی تخریب و تصرف اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی

‌به گزارش خبرگزاری مهر، امید تونی گفت: نیروهای یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست کرج مستقر در محور کرج - چالوس با همکاری مأموران منابع طبیعی نسبت به خلع ید و رفع تصرف یک هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی در محدوده روستاهای شهرستانک و سرخدره اقدام کردند و اراضی به بیت المال اعاده وضع شد.

کد خبر 6092128

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت