Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی از ارائه و تدوین طرحی با عنوان تحول در نظام نمره دهی دانشگاهی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای علی اکبر افضلیان از تدوین و ارائه طرح تحول در نظام نمره‌دهی دانشگاهی خبر داد و افزود: بر این اساس دانشگاه شهیدبهشتی برای اجرای طرح ملی تحول در نظام نمره‌دهی دانشگاهی به کارفرمایی وزارت متبوع اعلام آمادگی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور بهبود عملکرد و ارتقا فرایندها، سوابق و اسناد بالادستی، اهداف، وظایف، ساختار و اقدامات دفاتر و مراکز آموزش عالی آزاد دانشگاه‌های کشور و برخی دانشگاه‌های خارج از کشور بررسی و شناسایی شده است.

28 برنامه درسی در 3 مقطع بازنگری شد
معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی افزود: همچنین در ادامه فرایند بازنگری و به‌روزرسانی برنامه‌های درسی در سال 1399، 6 برنامه در مقطع کارشناسی، 14 برنامه در دوره کارشناسی ارشد و 8 برنامه در مقطع دکتری مورد بازنگری کلی قرار گرفت. بعلاوه در برنامه‌های درسی متعددی بازنگری‌های جزئی با هدف به‌روز رسانی این برنامه‌ها انجام شده است.
وی با اشاره به تحول فرایند یادگیری پس از همه‌گیری ویروس کووید - 19 در اوایل اسفند 1398، تصریح کرد: براساس تصمیم هیأت رئیسه دانشگاه از روز 10 اسفند 1398 همه کلاس‌های روزانه دانشگاه در بستر مجازی به صورت همزمان آغاز شد. ارائه راهنمایی‌های لازم به اساتید و دانشجویان برای بهره‌برداری از سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه همزمان آغاز و به مرور زمان تا پایان اسفند 1399 تعداد زیادی از اساتید و دانشجویان در این محیط مشغول به تدریس و فعالیت‌های آموزشی شدند.

برگزاری کلاس‌های مجازی برای 19 هزار دانشجو
آقای افضلیان خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 1400-1399 کلاس‌های دروس نظری برای بیش از 19 هزار دانشجو با همکاری بیش از 1200 استاد (تمام وقت و مدعو) در دانشگاه شهید بهشتی به صورت الکترونیکی و با استفاده از ابزار‌های مبتنی بر شبکه و اینترنت برگزار شد. همچنین ارزیابی مستمر دانشجویان آزمون‌های میان ترم و پایان ترم نیمسال دوم 99-1398 و نیمسال اول 1400-1399 به صورت غیرحضوری برگزار شد.

سازمان مجازی دانشگاه شهید بهشتی راه اندازی شد
معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی از ایجاد «سازمان مجازی» برای انجام امور دانشگاه بدون توقف در دوران همه گیری جهانی کرونا خبر داد و افزود: با ایجاد سازمان مجازی، جلسات شورا‌ها و گروه‌های آموزشی دانشگاه با ایجاد 123 اتاق مجازی، جلسات شورای آموزشی دانشکده‌ها با ایجاد 29 اتاق و نشست‌های شورای پژوهشی دانشکده‌ها با ایجاد 25 اتاق برگزار شد. برگزاری جلسات دفاع تحصیلات تکمیلی، جلسات مصاحبه دکتری، برگزاری جلسات وبینار با میانگین 100 وبینار در هفته در سطح دانشگاه و خارج از دانشگاه و همچنین برگزاری جلسات مصاحبه دانشجویان استعداد درخشان از دیگر فعالیت‌های سازمان مجازی دانشگاه شهید بهشتی بود.
وی با برشمردن برنامه‌ها و فعالیت‌های این معاونت در حوزه دانشجویان استعداد درخشان و پذیرش بدون آزمون، خاطرنشان شد: در سال تحصیلی 1400-1399 در دانشگاه شهید بهشتی، 300 نفر از 3227 داوطلب کارشناسی ارشد بدون آزمون پذیرفته شدند؛ همچنین 5 نفر از پذیرفته‌شدگان المپیاد‌های علمی-دانشجویی کشور در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش شدند.

پذیرش 19 دانشجو در دوره دکتری بدون آزمون در سال 1400
آقای افضلیان افزود: فراخوان عمومی پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد 1401-1400 اعلام شد و پس از ثبت نام و بررسی پرونده متقاضیان، پذیرش اولیه 422 نفر اصلی و 700 نفر ذخیره صورت گرفته است. در سال تحصیلی 1400-1399 تعداد 19 نفر از واجدین شرایط در دوره دکتری بدون آزمون پذیرفته شدند.
وی با اشاره به فعالیت‌های مدیریت توسعه آموزش‌های آزاد گفت: «اجرای دوره‌های MBA و DBA»، «توسعه اشتغال پذیری دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی (توانش)» و «دوره‌های همگانی آزاد برخط (موک بهشتی)» طرح‌های آموزشی تهیه و تدوین شده در این مدیریت در سال 99 هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ملی تحول نمره دهی دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی تحول در نظام نمره آموزشی دانشگاه کارشناسی ارشد سازمان مجازی بدون آزمون برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 748238

دیگر خبرها

  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است
  • مقیمی: مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد
  • اعتراض دانشجویان دنیا از مقاوت ملت ایران برخواسته است
  • جایگاه معلم در سند تحول بنیادین کجاست؟
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول