Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@20:43:00 GMT

واکسيناسيون در کشور رايگان است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۶۶۱۰

واکسيناسيون در کشور رايگان است

خبرگزاری آریا- رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی گفت: واکسیناسیون در کشور ما به صورت رایگان است و قرار هم نیست هزینه‌ای دریافت شود، اما ممکن است متناسب با توان مالی دولت، تغییراتی در این خصوص رخ دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا، فرامرز اختراعی با اعلام این که تا به امروز سیاست گذاری وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، واکسیناسیون در کشور به صورت رایگان بوده است و قرار هم نیست هزینه‌ای دریافت شود گفت:، اما ممکن است متناسب با توان مالی دولت، تغییراتی در این خصوص رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: معمولا شرکت‌های خصوصی دارو‌ها را وارد می‌کنند و دولت یارانه آن را برای مصرف بیماران پرداخت می‌کند. دولت برای بسیاری از دارو‌ها یارانه‌ای را در نظر می‌گیرد به عنوان مثال عمده دارو‌های بیماران صعب العلاج تا 91 درصد یارانه دولتی دارد.
اختراعی با اعلام محدودیت واردات برای برخی واکسن‌ها مثل فایزر و اعلام اسامی شرکت‌هایی که قرار است واکسن‌های کرونا را وارد کنند اظهار داشت: فراخوانی برای شرکت‌های وارداتی دارو و واکسن داده شده است، اما محدودیت‌هایی برای برخی واکسن‌ها مثل فایزر وجود دارد و یا اینکه واکسن از برخی کشور‌ها که امنیت سیاسی و کارنامه مناسبی در صادرات ندارند وارد نخواهد شد، اما در واردات بقیه محصولات و منابع وارداتی محدودیتی نداریم.
آقای اختراعی با اشاره به انتقال فناوری واکسن اسپوتنیک وی روسیه به ایران اظهار داشت: پیش از این واکسن اسپوتنیک وی به ایران وارد شده است، ولی با انتقال تکنولوژی از خردادماه تولید انبوه این واکسن در حدود 1 تا 2 میلیون دوز در ماه انجام خواهد شد.
وی با تکذیب رانت برای برخی شرکت‌های خصوصی در جهت واردات واکسن کرونا به کشور گفت: تامین واکسن در سه حوزه و بسیار منظم انجام می‌شود. واردات، سومین مرحله از فرآیند تهیه واکسن است و کمترین سهم را در این سه حوزه به خود اختصاص می‌دهد. واکسن در دنیا بسیار کم و نایاب است به ویژه تامین آن برای کشور ما پیچیده است. تعدادی شرکت داخلی دولتی یا وابسته به دولت در حال تولید واکسن هستند که از اواخر بهار واکسن‌های کرونای این شرکت‌ها وارد بازار می‌شود. انتقال تکنولوژی یکی دیگر از این فرآیند‌ها است و دیگری تولید مشترک واکسن با کوبا است و مرحله آخر واردات است.
وی افزود: در عمده کشور‌های اروپایی به غیر از انگستان واکسن بسیار نایاب است و حتی شرکت‌های بزرگ آمریکایی تمامی مواد مورد استفاده تهیه رزین‌های کروماتوگرافی را از شرکت‌های اروپایی خریده اند و حتی به دوستانشان هم اجازه دسترسی آسان برای تهیه واکسن را نمی‌دهند. تامین واکسن جَنگی است که در تمامی کشور‌های دنیا وجود دارد.
رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی تاکید کرد: چند شرکت علاقمند به واردات واکسن کرونا هستند، اما هنوز موفق نشده اند.
آقای اختراعی با تاکید بر اینکه تامین واکسن کرونا به دلیل فراگیر بودن مقوله‌ای بسیار مهم و برای تمامی مردم است گفت: اولویت اول با کادر درمان است و سپس افراد پر خطر مثل بیماران صعب العلاج در گروه بعدی جای می‌گیرند و مردم عادی در گروه‌های بعدی بر اساس دسته بندی سنی واکسن را دریافت خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو سلامت، وی افزود: محدویتی در راه‌های تامین واکسن وجود ندارد و کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم اگرچه اعتقاد دارم تولید ملی جلوتر از بقیه مسیرهاست و ما با استفاده از واکسن‌های تولید داخلی، خیلی سریع‌تر از دیگر کشور‌های هم سطح مان مردم را واکسینه خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکسیناسیون رایگان تامین واکسن واکسن ها شرکت ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۶۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد

یاسر اکبریان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آخرین گزارشاتی که در سامانه معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت ثبت شده سال ماقبل نیز رقمی حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب تولید داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: علت افزایش تولید آب پارسال ناشی از توسعه شهرنشینی و افزایش مشترکان شرکت و همچنین اجرای پروژه‌هایی که تامین آب آنها می‌بایست از طریق تاسیسات و منابع آبی شرکت آب و فاضلاب باشد بوده است.

اکبریان درخصوص سرانه مصرف آب لرستانی‌ها بیان کرد: سرانه مصرف آب در استان بین حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز برای هر شهروند و در سطح کشور بین ۱۸۰ الی تا ۱۹۰ لیتر و مطابق استاندارد کشور کمتر از ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در دست اجرای شرکت کاهش هدررفت و محاسبه آب بدون درآمد با استفاده از شبکه‌های هوشمند و به روز کردن تجهیزات است.

اکبریان ادامه داد: همچنین با استفاده از آگاهی و اطلاع رسانی به مردم از طریق برنامه‌های فرهنگی تلاش شده مصرف آب هم‌استانی‌ها به سمت نرم کشور و استاندارد‌های بین المللی نزدیک شود.

وی درخصوص تاثیر بارندگی‌های اخیر بر منابع آبی استان افزود: در استان تا اواسط دی ماه شاهد بارندگی‌های آنچنانی نبودیم و همین امر باعث شد منابع آبی کاهشی شود، اما در بازه زمانی بهمن تاکنون و به‌خصوص در اسفندماه بارندگی‌ها مناسب‌تری را شاهد بودیم که در برخی شهر‌ها همچون ازنا و الیگودرز روند تولید منابع آبی منفی نسبت به بازه زمانی بلندمدت کاهشی بوده و لازم است که در این شهر‌ها تمهیدات لازم بکار گیرد.

اکبریان اضافه کرد: در لرستان هیچ‌گونه سدی برای تامین آب شرب پایدار وجود ندارد و بایستی برای تامین آب در فصل گرما تمهیداتی از سوی شرکت و همچنین مردم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان صورت گیرد تا در فصل گرما از نظر تامین آب شرب با مشکل مواجه نشویم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری
  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد