Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@13:17:45 GMT

پرداخت هزینه برای استفاده از پتنت‌های 5G هوآوی، الزامی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۶۸۲۷

پرداخت هزینه برای استفاده از پتنت‌های 5G هوآوی، الزامی شد

شرکت هوآوی تصمیم گرفته جهت دستیابی به اهداف خود، هزینه دسترسی شرکت‌های مختلف به پتنت‌های 5G خود را دریافت کند. هوآوی در یک بیانیه رسمی مطبوعاتی، اظهار داشت که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند باید 2.5 دلار به ازای هر دستگاه که از پتنت‌های 5G هوآوی استفاده می‌کند، پرداخت کنند. جیسون دینگ، مدیر حقوق مالکیت معنوی هوآوی تخمین می‌زند که این کار بتواند 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 الی 1.3 میلیارد دلار برای هوآوی، درآمدزایی داشته باشد.

شرکت هوآوی بزرگ‌ترین مجموعه از پتنت‌های 5G ثبت شده در جهان را دارد که بالاتر از سایر شرکت‌ها مانند نوکیا، کوالکام و اریکسون قرار گرفته است، اما در مقایسه با آن‌ها، هوآوی کمترین هزینه برای استفاده از طرح‌های خود توسط دیگر شرکت‌ها رادریافت می‌کند.

هزینه مجوز ثبت پتنت 5G برای گوشی‌های هوشمند معادل 2.5 دلار تعیین شده و هوآوی نرخ‌های قابل توجیهی را برای سایر تجهیزات (از جمله ماشین تا لوازم خانگی) در نظر گرفته است. هوآوی هدف خود از این تصمیم را پشتیبانی از تحقیق و توسعه برای فناوری 5G و هزینه مجدد این پول در تحقیقات جدید در این زمینه اعلام کرده است.. این استراتژی جدید هوآوی می‌تواند منبع درآمد مهمی محسوب شود.

پتنت‌های 5G را می‌شناسید؟

هنگامی که نسل جدیدی از اتصال تلفن همراه مانند 5G در حال توسعه است، استانداردهایی تعریف می‌شود که نسبت به نسل قبل سطح بالاتری داشته و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هنگامی که استانداردها مشخص شوند، شرکت‌هایی همانند کوالکام، هوآوی و اریکسون با ارائه طرح‌های جدید سعی در رسیدن به این استانداردها داشته و با ثبت پتنت جدید، مالکیت این دستاورد جدید را برای خود حفظ می‌کنند.

هوآوی با صرف بودجه زیاد، در حال حاضر یکی از شرکت‌های برتر حوزه تحقیق و توسعه است و تعداد زیاد پتنت‌های ثبت شده این شرکت در این زمینه نیز خود گواه این مدعا است.

شرایط هوآوی در رقابت گسترش شبکه 5G

همانطور که ذکر شد، شرایط هوآوی در تعداد پتنت‌های ثبت شده 5G بسیار عالی بوده و با سایر رقیبان، اختلاف قابل توجهی دارد. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، هوآوی تا ماه مارس 2021 موفق به ثبت 3 هزار پتنت 5G شده است. پس از هوآوی، شرکت سامسونگ با ثبت 2317 پتنت و ال جی هم با ثبت 2147 پتنت قرار دارند. همچنین نوکیا، اریکسون و کوالکام هم جایگاه‌های بعدی را کسب کرده‌اند.

این شرکت‌ها کنار یکدیگر، توانسته‌اند 65 درصد استانداردهای لازم را به دست آورند و این در حالی است که 35 درصد باقی‌مانده توسط 70 شرکت و به صورت مشترک، کسب شده‌اند.

به گفته مدیر حقوق مالکیت معنوی هوآوی این شرکت بزرگ‌ترین همکاری فنی را در استانداردهای 5G داشته و هنگام صدور مجوز ثبت پتنت از اصول منصفانه، معقول و بدون تبعیض پیروی می‌کند. و امیدوارند که نرخ حق امتیاز اعلام شده با ارائه ساختار شفاف هزینه به مجریان، میزان پذیرش 5G را افزایش دهد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: تلفن همراه دلار سامسونگ گوشی های هوشمند نوکیا پتنت های 5G شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۶۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، شرکت داروسازی "بریستول مایرز اسکوئیب" روز پنجشنبه گزارش درآمد سه‌ماهه نخست خود را منتشر کرد که نشان می‌داد به‌دلیل هزینه‌های یکباره مربوط به معاملات اخیر، دچار ضرر و زیان شده است.

این شرکت آمریکایی همچنین اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، ۱.۵ میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد و این پول را دوباره در توسعه دارو سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس این گزارش، بریستول مایرز امسال به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها ۲۲۰۰ کارمند را اخراج و تولید برخی از داروها را متوقف می‌کند.

این شرکت داروسازی همچنین اعلام کرد که برنامه استخدام خود را حذف و کارخانه‌های خود را یکپارچه می‌کند و لایه‌های مدیریتی را نیز کاهش می‌دهد.

بریستول مایرز سرمایه‌گذاری در برندهای دارویی کلیدی خود را اولویت‌بندی خواهد کرد و عملیات تولید و توسعه را نیز در سراسر این شرکت بهینه می‌کند.

سهام بریستول مایرز در روز سه‌شنبه بیش از ۷ درصد سقوط کرد.

بریستول مایرز، که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان محسوب می‌شود، در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی ضرر خالص ۱۱.۹ میلیارد دلاری یا ۵.۸۹ دلار به‌ازای هر سهم را گزارش کرد.

این رقم در مقایسه با درآمد خالص ۲.۳ میلیارد دلار یا ۱.۰۷ دلار به‌ازای هر سهم برای مدت مشابه سال قبل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳/ پایان خدمت الزامی نیست
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!