Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: انتخابات جای اجتهاد شخصی نیست، فرمانداران و بخشداران در صورت وجود هرگونه ابهامی با ستاد هماهنگ شوند.

بهروز اکرمی چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد انتخابات استان مرکزی و فرمانداران با روسای هیات های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اظهار کرد: ستاد انتخابات مجری انتخابات در تراز جمهوری اسلامی است و باید انتخاباتی سالم، رقابتی و در نهایت امنیت را برگزار کنیم، همه باید تلاش کنیم که این مولفه ها و شرایط برای داوطلبین و رای دهندگان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در انتخابات سال ۱۳۹۸، استان مرکزی در بخش های مختلف رتبه های اول کشوری را کسب کرد، گفت: اول بودن مسئله بدی نیست و در انتخابات پیش رو این اول بودن را باید تکرار کنیم، کما اینکه در تشکیل هیات اجرایی رتبه اول به استان مرکزی اختصاص یافت. البته این اول بودن ها به سادگی حاصل نمی شود بلکه حاصل تلاش و اراده و تصمیم هاست.

اکرمی با اشاره به اینکه یک نفر از ۳۰ معتمد اعلام شده رد نشدند که این مهم ناشی از تعامل شکل گرفته در استان است، افزود: اقدامات مجریان انتخابات نباید شائبه برانگیز باشد، باید از مواضع تهمت دوری کرد، وظیفه قانونی مجریان، برگزاری انتخاباتی سالم و طبق قانون است، به همین دلیل باید در این مقطع از انجام کارهای مباح هم پرهیز کرد.

وی تصریح کرد: فرمانداران و بخشداران دقت داشته باشند که در بحث انتخابات ریلکس نباشند، بلکه باید احساس مسئولیت داشته باشند، انتخابات باید درست و ممتاز برگزار شود و حتما به همه موضوعات انتخابات باید حساس بود.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره به اینکه همه ما در فضای مجازی فعالیت داریم، اما نباید رفتار، اقدام و اظهار نظر در روزهای انتخاباتی در مسیر جریان های سیاسی باشد، گفت: فعالیت تمامی فرمانداران و بخشداران در فضای مجازی رصد می شود و هیچ فرماندار، بخشدار و عضو ستادی نمی تواند اظهار نظر سیاسی داشته باشد چراکه شائبه به همراه خواهد داشت. هرگونه اظهارنظر می تواند تفکراتی را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: اعضای ستاد فعال سیاسی نیستند، باید مرزبندی ها به دقت مدنظر قرار گیرد، ما مدیران اجرایی و مجریان انتخابات هستیم و نباید فعالیت سیاسی، حزبی و جناحی داشت.

اکرمی با اشاره به لزوم تعامل با هیات های نظارت و با بیان اینکه تاکنون این تعامل سمبلیک نبوده است، افزود: این تعامل برای سربلندی جمهوری اسلامی شکل گرفته است، ما کارگزار جمهوری اسلامی هستیم و تعامل صادقانه و سازنده را در راستای منابع کشور در پیش گرفته ایم و لازم است فرمانداران و بخشداران نیز تعامل سازنده و صادقانه ای با هیات نظارت شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت مُر قانون در روند انتخابات، بیان کرد: فرمانداران و بخشداران، دقیقه نودی نباشند، چراکه در امر انتخابات این رفتار سمی مهلک است و باید اقدامات و تدابیر در اولین فرصت تعیین شده انجام گیرد، همچنین فرمانداران، همراهی اعضای شورای تامین شهرستان را جلب کنند چراکه این همراهی به برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی و مشارکتی کمک می کند.

رییس ستاد انتخابات اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور کمیته پشتیبانی و کمیته IT از اهمیت بالایی برخوردارند، فرمانداران و بخشداران باید موضوعات حوزه پشتیبانی و IT را از همین امروز دنبال کنند چراکه فرصت زیادی تا انتخابات باقی نمانده است.

وی با اشاره به شرایط بیماری کووید ۱۹ در کشور، تصریح کرد: امسال انتخابات را در شرایط کرونایی خواهیم داشت، از امروز فرمانداران باید چهار سناریو (وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی) در نظر داشته باشند و براساس وضعیت شهرها باید تدابیر لازم را بیندیشند. در هر کدام از این شرایط کرونایی ممکن است با کمبود نیروی انسانی و اعضای شعبه مواجه شویم و باید از هم اکنون به فکر تامین نیروی کافی بود، ستاد درصدد استفاده از ظرفیت دانشجویی بوده است، اما شهرستان ها باید نیروهای لازم را مشخص کنند و نسبت به حضور قطعی آنها اطمینان حاصل کنند.

اکرمی یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد بخشداران را، وجود و فعالیت شورا در روستا دانست و گفت: نباید روستای بدون شورا داشته باشیم، بخشداران تلاش کنند که قضیه ۴۰ روستایی که در دوره قبل فاقد شورا بودند امسال تکرار نشود و شورا در تمامی روستاهای استان شکل گیرد.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی با تاکید بر اینکه فرمانداران و بخشداران در حوزه انتخابات اجتهاد شخصی نداشته باشند، گفت: ملاک قانون است و اگر ابهامی وجود دارد، حتما با ستاد انتخابات مذاکره شود، انتخابات جای اجتهاد شخصی نیست و حتما به این نکته توجه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 1400 استان مرکزی ستاد انتخابات استان مرکزی فرمانداران و بخشداران رییس ستاد انتخابات اجتهاد شخصی داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۶۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد

تصویری از خیابانی در بروکسل پایتخت بلژیک در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده است.  

دیگر خبرها

  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی