Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@03:21:38 GMT

بازگشت گام به گام به برجام از نظر ما مردود است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۷۱۵۲

بازگشت گام به گام به برجام از نظر ما مردود است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با یک شبکه یمنی ضمن تأکید بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مردود بودن بازگشت تدریجی آمریکا به برجام، گفت که واشنگتن باید خسارت‌های وارد شده به ایران را جبران کند.

به گزارش برنا،«ابوالفضل عمویی»‌ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، امروز (شنبه)، در گفت‌و‌گو با شبکه یمنی المسیره به موضوع بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در این خصوص گفت: «آمریکا مسئول بحران کنونی اجرای تعهدات مندرج در توافق هسته‌ای است با توجه به اینکه این کشور در سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرد».

ابوالفضل عمویی ادامه داد: «آمریکا همچنین مانع این شد که دیگر کشورها نیز به اجرای تعهدات خود پایبند باشند تا جایی که این کشور توافق هسته‌ای را از فواید اقتصادی آن برای ایران تهی کرد».

عمویی افزود: «ایران با استناد به بند ۲۶ و ۳۶ توافق هسته‌ای، تعهدات خود را به صورت قانونی کاهش داد. گام‌های ایران در خصوص کاهش تعهدات، قانونی و در چارچوب توافق هسته‌ای است زیرا این طرف آمریکایی بود که از آن خارج شد».

او همچنین اظهار داشت: «گام آمریکا در بازگشت به توافق هسته‌ای عقب‌نشینی از تصمیم اشتباه خروج از توافق می‌باشد. سیاست فشار اقتصادی حداکثری تحمیل شده علیه ایران طبق اعتراف خودشان شکست خورده است و باید تحریم‌ها به طور کامل ملغی و خسارت‌ها جبران شود».

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: «آمریکا باید به تعهدات مندرج در توافق [هسته‌ای] در مرحله نخست پایبند باشد و تحریم‌ها را به‌ صورت ملموس بردارد. توافق هسته‌ای بر رفع ۸۰۰ محدودیت برای لغو تحریم‌ها‌ تأکید داشت که حدود ۸۰۰ محدودیت دیگر در زمان دولت دونالد ترامپ وضع و [به آن اضافه شد] از این رو تمام محدودیت‌هایی تحریمی که تعداد آن به ۱۶۰۰ مورد می‌رسد، می‌بایست لغو شود».

عمویی در پایان تأکید کرد: «بازگشت تدریجی و گام به گام به توافق از نظر ما مردود است زیر این طرف مقابل بود که مرتکب اشتباه شد و اوست که باید این خطا را تصحیح کند».

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیاست خارجی مجلس شورای ایران کمیسیون امنیت ملی کمیسیون امنیت ملی کمیسیون امنیت ملی برجام کمیسیون امنیت ملی توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند

وزارت خارجه هند اعلام کرد یک تن از 17 خدمه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی که توسط ایران توقیف شده است، تا این لحظه آزاد شده و باقی خدمه این کشتی نیز سالم هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آن‌ها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ 25 فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد