Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@12:53:34 GMT

درصد بالایی از موانع تولید در خود استان قابل حل است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۷۱۷۰

درصد بالایی از موانع تولید در خود استان قابل حل است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به لزوم برداشتن موانع سر راه تولید، گفت: برای برداشتن موانع تولید استان باید از مجموعه خود استان آغاز به کار کنیم؛ چراکه درصد بالایی از این موانع در خود استان قابل حل است.

یونس ژائله در دیدار نوروزی با استاندار آذربایجان شرقی وجود همدلی و هماهنگی مابین مسئولان استان را نعمتی بزرگ برای استان دانست و گفت: با توجه به شعار سال، امسال وظایف خطیری بر عهده داریم و در این شرایط نیازمند تدوین نقشه راه برای خود هستیم تا به درستی قدم برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی استان آذربایجان شرقی در سال ۹۹ با همت و تلاشی مضاعف نه تنها در راستای حفظ اشتغال قدم برداشتند؛ بلکه زمینه افزایش اشتغالزایی در استان را فراهم کردند.

رییس اتاق بازرگانی تبریز همچنین از رشد ۲۰۹ درصدی صدور گواهی مبدا توسط اتاق تبریز برای صادرات از آذربایجان شرقی طی سال گذشته نسبت به سال ۹۸ خبر داد.

وی با اشاره به افزایش صادرات از استان در سال گذشته نیز گفت: تنها در روز آخر عید، شاهد صدور بالاترین تعداد گواهی مبدا تاریخ اتاق بودیم و از سوی دیگر میزان صدور گواهی مبدا برای صادرات از استان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۲۰۹ درصد رشد داشته است.

وی با انتقاد از عملکرد بانک ها در تامین مالی و ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: متاسفانه در این خصوص به درستی عمل نشده است که باید در سال جدید، فکری در این زمینه شود.

رییس اتاق بازرگانی تبریز همچنین بر لزوم اجرایی شدن تمامی مصوبات شورای گفتگوی استان تاکید کرد و گفت: برای برداشتن موانع، نمی توانیم با این مانع ها مدارا کنیم؛ چراکه مشکلات گاه زاییده ملاحظه کاری ها هستند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز؛ همچنین در این جلسه، ابوالفتح ابراهیمی، سید یوسف حسینی، قاسم قویدل و سونیا اندیش به عنوان اعضای هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق تبریز به بیان دغدغه و دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اتاق بازرگاني شعار سال۱۴٠٠ اتاق بازرگانی تبریز آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد شوراها قابل دفاع است

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب هوشیار ظهر امروز شنبه در آئین نکوداشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر اظهار کرد: مجموعه شوراها برآمده از نظام مردم سالاری دینی بوده و از درون مردم رشد یافته و به عنوان نماینده مردم در ارکان دولت اسلامی حضور دارند.

وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی پنج مرحله اعم از حکومت اسلامی و دولت اسلامی و در نهایت دنیای اسلامی تدوین شده بود و امروز باید جایگاه خود در ارکان دولت اسلامی را ارزیابی کنیم.

هوشیار شوراهای اسلامی شهر را در تراز انقلاب عنوان کرد و گفت: تمام این اصول اسلامی، منشوری است که امیرالمؤمنین علی (ع) نیز در نهج البلاغه اعلام کرده است. با وجود اینکه نمی‌توان مدعی ادامه روش امام علی (ع) شد ولی می‌توان در راستای همان مسیر گام برداشت.

شهردار تبریز عملکرد شوراها را قابل دفاع ارزیابی کرد و گفت: هر میزان بتوان جهت شفافیت در امور تلاش کرده و شفافیت در مسائل اعمال شود به همان اندازه نیز پیشبرد امور تسهیل می‌یابد.

وی از روز شوراها به عنوان فرصتی برای تطبیق و ارزیابی عملکرد این نهاد نام برد و تصریح کرد: شوراهای اسلامی در سطح کشور خواستار تفویض امور حاکمیتی به مردم هستند و باید در نهاد سیاستگذاری بالادستی این تفویض اختیار به شوراهای اسلامی رخ دهد.

هوشیار ادامه داد: به عبارتی باید دولت به سمت موضوعات حاکمیتی رفته و ما نیز پیگیر امور جزئی خواهیم بود.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری‌ها از خدماتی به فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: امروزه در شهرها با مشکلات اجتماعی بسیاری روبرو هستیم و باید شهر را برای زیست مومنانه شهروندان آماده کرده و برای آن برنامه ریزی کنیم.

کد خبر 6090103

دیگر خبرها

  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد