Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@11:04:58 GMT

تردد در محورهای استان فارس در نوروز ۱۰۴ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۷۲۷۹

تردد در محورهای استان فارس در نوروز ۱۰۴ درصد افزایش یافت

گروه استان‌ها- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس از افزایش ۱۰۴ درصدی تردد در کلیه محورهای استان در بازه زمانی طرح نوروز ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و‌ حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، علیرضا سیاهپور با بیان اینکه از 25 اسفند 99 لغایت 13 فروردین 1400 تردد در کلیه محورهای استان 104 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت اظهار داشت: سهم تردد وسایل نقلیه سنگین 11 درصد، سرعت متوسط 86 کیلومتر در ساعت و ساعات اوج تردد 19 الی 20 بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تردد خودروهای سواری در بازه زمانی مذکور نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته 111 درصد، تردد ورودی‌های استان 101 درصد و تردد ورودی‌های شیراز 116 درصد افزایش داشته است.

تردد در جاده‌های استان لرستان 99 درصد افزایش یافتوضعیت راه‌های کشور| کاهش 14.4 درصدی تردد در جاده‌های کشور/ بارش باران در برخی محورهای برون‌شهریافزایش 140 درصدی سفرهای نوروزی در قزوین/حجم ترددها از 13 میلیون گذشت

سیاهپور خاطرنشان کرد: از تاریخ 25 اسفند 99 لغایت 13 فروردین 1400 بیش از 222 درصد جابه‌جایی مسافر (درون استانی و برون استانی) توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای را شاهد بوده‌ایم که نسبت به مدت مشابه دو سال قبل 28 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به نظارت‌های مستمر و بازرسی‌های ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل مسافر در طرح نوروز 1400 اظهار داشت: پیش از شروع طرح نوروز 1400 کلیه اقدامات و دستورالعمل‌های لازم به این شرکت ابلاغ شد و نظارت‌های لازم بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز صورت گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس افزود:20 دوربین نظارت تصویری، 136 سامانه ثبت تخلف سرعت، 126 سامانه ترددشمار و 3 سامانه توزین حین حرکت به عنوان اجزاء سیستم‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای استان در حال بهره‌برداری و تحلیل لحظه‌ای شرایط حمل و نقل استان است.

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۶ استان

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

محور فیروزکوه دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه قم - تهران محدوده بهشت زهرا

ترافیک سنگین در محور شهریار - تهران حدفاصل رضی‌آباد تا شهر قدس

ترافیک نیمه‌سنگین در آزادراه قزوین - کرج محدوده‌های گلشهر، مهرویلا و حدفاصل استاندارد تا پل کلاک

آخرین وضعیت جوی محورهای مواصلاتی

بارش باران در برخی از محورهای استان‌های همدان، سمنان، قم، مرکزی، گلستان و گیلان

انسدادهای اخیر

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- حاجی‌آباد - آهنگران

۶- سروآباد - پاوه

۷- رباط پشت بادام - بیاضه

۸- طبس - بردسکن

محور دارای انسداد فصلی:

۱- پونل - خلخال

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز با تداوم فعالیت سامانه بارشی بر کشور، در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط مرکز، شرق و دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز، بارندگی ادامه خواهد داشت و در جنوب، شرق و جنوب شرق کشور نیز افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار پراکنده انتظار می‌رود و در گیلان، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، شاهد شدت داشتن بارش‌ها خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب کشور، از شدت بارش کاسته می‌شود و در سواحل دریای خزر، شمال شرق، دامنه و ارتفاعات جنوبی البرز شامل استان‌های البرز، تهران و سمنان، رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد که شدت بارش در مازندران و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: طی این روز وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور همراه با کاهش نسبی دما مورد انتظار خواهد بود و اواخر وقت نیز سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود و جمعه و شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم است.

وی گفت: طی روز جمعه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و ارتفاعات مازندران و شنبه در شمال آذربایجان غربی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود، طی این دو روز در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل، وزش باد شدید ادامه خواهد داشت و تا چهارشنبه دریای خزر، روز سه‌شنبه شمال خلیج‌فارس و از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه، مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

کد خبر 751355

دیگر خبرها

  • ثبت ۳ میلیون تردد بین‌ استانی در کردستان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۶ استان
  • ۸۴۹ هزار تردد در تعطیلات نیمه اول اردیبهشت در جاده‌های مازندران
  • بارش باران در تمام محورهای لرستان
  • 80 درصد تمامی مرسدس G کلاس‌های تولیدی همچنان در جاده‌ها تردد می‌کنند! (+عکس)
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر