Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عباسعلی ارجمندی فرماندار زابل  در آیین سومین جشنواره گلاب گیری در روستای نهور شهر بنجار واقع در شمال سیستان وبلوچستان از افرادی که در این اوضاع آبی منطقه اقدام به ایجاد مزارع گل محمدی با هدف تغییر الگوی کشت در منطقه می کنند قدردانی کرد.

او  اظهارداشت: همانگونه که انسانها تغییر می کنند و ما آدم های دهه ۵۰ و ۶۰ نیستیم باید نگاه و منش دهه ۶۰ به کشاورزی نیز تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان ویژه زابل ادامه داد: تنها راه نجات منطقه سیستان از وضعیت فعلی مشارکت حداکثری مردم در آبادانی منطقه است.

او  گفت: برای معرفی هر چه بهتر باغ گل محمدی و فرآیند گلاب گیری از اهالی رسانه و فضای مجازی دعوت شود تا از این ظرفیت ناب دیدن کنند، این در حالیست که به زودی نشست شورای اداری شهرستان زابل در باغ گل محمدی با حضور تمام مدیران شهرستان برگزار می شود.

ارجمندی با بیان اینکه ایجاد نا امیدی در مردم منطقه ظلم مضاعفی است که در حال وقوع است تصریح کرد: آنقدر از کارهای کوچک غافل شده ایم که امروز به یک معضل تبدیل شده و مردم را گرفتار کرده است.

وی اظهارداشت: متاسفانه روستاها امروز مصرف گرا شده اند در حالی که روستا باید به حوزه تولید بازگردد چرا که مشاغل خرد برای بسیاری از افراد اشتغال ایجاد می کند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زابل در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: سومین جشنواره گلاب گیری شهرستان زابل با هدف معرفی ظرفیت های کشاورزی منطقه برای جذب گردشگری داخلی و خارجی برگزار شده است.

رضا کیخواه آریا افزود: نخستین برداشت گل محمدی و گلاب گیری کشور با توجه به شرایط اقلیمی و محیطی منطقه سیستان در روستای نهور شهرستان زابل انجام شده است.

او  اظهارداشت: برداشت گل محمدی با بیش از یک هکتار وسعت از نیمه فروردین آغاز شد و تا نیمه اردیبهشت ادامه دارد و براساس پیش بینی ها بیش از ۱۷۰۰ لیتر گلاب گیری می شود.

سومین جشنواره گلاب گیری شهرستان زابل با حضور معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل، بخشدار بنجار، شماری از مسئولان و اهالی روستای نهور بنجار در باغ گل محمدی برگزار شد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره گلاب کاشت گل محمدی شهرستان زابل گلاب گیری گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۷۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل

 مهین جاودان  بیان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، از صبح امروز نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

 دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته شهرستان زابل در سیستان و بلوچستان افزود: این نمایشگاه از امروز تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه به مدت ۶ روز باهدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است.

 وی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور جمعی از هنرمندان و بانوان کارآفرین شهرستان زابل به‌منظور ترویج استفاده از صنایع‌دستی، آشنایی بیشتر مردم با آنها، فاصله‌گرفتن از محصولات مشابه خارجی و حمایت از بانوان هنرمند و کارآفرین منطقه سیستان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • فیلم| برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • به مناسبت ۸ اردیبهشت روز میمند خواستگاه گل محمدی - فارس
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی
  • طبیعت بهاری کاشان، بهشتی در دل کویر