Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@00:50:27 GMT

مرگ مشكوک ماهی ها در خليج فارس

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۷۴۸۴

مرگ مشكوک ماهی ها در خليج فارس


به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان، روز ۱۳فروردین ،عکس هایی از لاشه های جمعی گربه ماهیان که موج ان ها را به ساحل اورده بود و به طول بیش از یک کیلومتر در سواحل جاسک پراکنده شده توسط مردم محلی در فضای مجازی منتشر شد.
به دنبال انتشار این عکس ها در فضای مجازی وارتباط رسانه ها با مدیر کل محیط زیست هرمزگان ، وی در پاسخ به این که علت تلف شدن این حجم از گربه ماهیانی که حلال گوشت هم نیستند و ارتباطی به صید و صیادی و تور ماهیگیری ندارد چه می تواند باشد؟ به خبرنگاران گفت:به دنبال گزارش های مردمی  از مرگ گربه ماهیان به این اداره  وتایید گزارش های مردمی توسط کارشناسان این اداره کل، دلیل مرگ دسته جمعی این تعداد ماهی در دست بررسی انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حبیب مسیح تازیانی با بیان این که به احتمال زیاد آلودگی نفتی دلیل‌ این اتفاق است افزود:  فعالیت های صیادی را یکی دیگر از دلایل احتمالی مرگ جمعی ماهیان دانست.

وی افزود: بررسی میدانی و‌ نمونه برداری از لاشه ماهیان برای ارسال به آزمایشگاه مرجع انجام شده و ‌بیماری نیز به عنوان یک احتمال ضعیف مطرح است.

وی اظهار کرد: همه ماهیان از گونه گربه ماهی هستند که لاشه های آنها  که در ساحل مقسا مشاهده شده است .

الودگی نفتی وبیماری دلیلی  برای مرگ ومیرگربه ماهیان نیست

اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان با انتشار گزارشی از مرگ گربه ای ماهی ها نوشت: پيرو انتشار اخباري مبني بر مرگ و مير مقادير قابل توجهي گربه ماهي در سواحل شهرستان جاسك در فضاي مجازي كارشناسان و محيط بانان اداره حفاظت محيط زيست شهرستان جاسك، سواحل اين شهرستان را مورد پايش قرار دادند. در اين بازديد و بررسي ها مشخص گرديد در نوار ساحلي موسوم به مقسا، تعداد زيادي گربه ماهي بالغ تلف شده اند. بلافاصله نمونه برداري از لاشه تعدادي از گربه ماهيان تلف شده انجام شد و به مراكز آزمايشگاهي و تحقيقاتي در حال ارسال است.
این گزارش حاکیست با عنايت به بررسي هاي اوليه انجام شده، با توجه به اين كه تمامي آبزيان تلف شده صرفا از يک گونه است  و نظر به اين كه گزارشي از بروز آلودگي در منطقه فوق الذكر وجود ندارد، فرضيه مرگ به دليل آلودگي دريا تقريبا منتفي است.
همچنين در صورت بروز بيماري در يك گونه، سنين و سايزهاي مختلف مورد آسيب و تلفات قرار مي گيرند اما در اين حادثه صرفا سايزهاي معمول صيد شده توسط صيادان مشاهده گرديده و سايزهاي بسيار كوچك و نابالغ در بين تلفات وجود ندارد.  در این گزارش آمده است  فرضيه بروز بيماري نيز بسيار بعيد به نظر مي رسد.
 
همچنين طبق بررسي هاي به عمل آمده و اظهارات شفاهي برخي صيادان، در شامگاه پنج شنبه 12 فروردين، يك قايق صيادي كه اقدام به صيد گربه ماهي نموده غرق شده است و ممكن است تلفات مشاهده شده در ساحل مذكور به دليل اين حادثه باشد.
 
اين اداره كل در حال بررسي بيشتر موضوع مي باشد و نتايج در گزارش هاي آتي اعلام خواهد شد.
 
گربه ماهيان كه به صورت توده اي حركت مي كنند، از جمله ماهيان غير خوراكي محسوب شده و عمدتا در صنايع پودر ماهي كاربرد دارند.
اين گونه گاهي به عنوان صيد ضمني، بويژه در روش هاي صيد ترال و محاصره اي (پرساين) به تور صيادان مي افتد و بعضا به دليل ارزش نسبتا پايين اقتصادي و گنجايش كم قايق ها و شناورهاي صيادي، به دريا ريخته مي شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مرگ ماهیان جاسک محیط زیست گربه ماهیان گربه ماهی گربه ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده برکناری علی خطیر/ چه کسی مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل پرسپولیس بعد از واگذاری به گروهی از بانک‌ها واگذار تغییر نکرد و هم چنان رضا درویش این تیم را به عنوان مدیر هدایت می‌کند.

بر اساس خبر‌های رسیده باشگاه استقلال هم تا پایان فصل قصد تغییر مدیرعامل را نداشت و بعد از کنار گذاشتن علی خطیر یک نفر از اعضای هیات مدیره را به عنوان سرپرست مدیرعاملی انتخاب کرد. واقعیت این است مجموعه خلیج فارس بر این عقیده است، مدیرانی که هم اکنون در باشگاه حضور دارند بهتر می‌توانند تیم را تا پایان فصل اداره کنند به این خاطر که از مجموعه فعلی شناخت دارند.

ماجرای اخراج علی خطیر از جایی آغاز شد که او قرار بود همه پولی که از مجموعه خلیج فارس می‌گیرد، برای پرداخت دستمزد بازیکنان و کادر فنی هزینه کند، اما گفته می‌شود او بخشی از این هزینه‌ها را صرف بدهی کرد و این جا بود که هلدینگ خلیج فارس تصمیم گرفت این مدیر را به خاطر عدم تبعیت از دستور مجموعه برکنار کند.

این منجر به اختلافات جدی میان علی خطیر و هلدینگ خلیج فارس شد و در نهایت این هلدینگ تصمیم به برکناری علی خطیر گرفت و جای مدیرعامل قبلی را یکی از اعضای هیات مدیره گرفت.

بر اساس خبر‌های رسیده از ساختمان سعادت آباد گزینه‌هایی که برای مدیرعاملی باشگاه استقلال نام برده می‌شود، دست کم تا پایان فصل اداره تیم را برعهده نخواهند گرفت. هر چند گفته می‌شود شانس شهریاری از همه بیشتر است. مدیری که ارتباط خوبی با هلدینگ خلیج فارس دارد و پیش از این مدیرعامل باشگاه صباباطری تهران بود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • پشت پرده برکناری علی خطیر/ چه کسی مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود؟
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم
  • شبکه خبر هک شد؟ گزارش ویژه صداوسیما درباره پخش صوت مشکوک در پخش زنده! + ویدئو
  • بررسی یک اتفاق بزرگ؛ مصطفی آجورلو به مدیرعاملی استقلال نزدیک است؟
  • ببینید | شبکه خبر هک شد؟ گزارش ویژه صداوسیما درباره پخش صوت مشکوک در پخش زنده!
  • وضعیت بلوار خلیج فارس شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • تصادف مرگبار زنجیره‌ای در آزاد راه خلیج فارس