Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شریفی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : اگر با آفت ضرورت سم پاشی مزارع کلزا علیه آفت سِِنکسِنک کلزا مبارزه نشود تا ۴۰ درصد خسارت به بار می‌آورد.

او با بیان اینکه سنک کلزا دو سال است که در مزارع کرمانشاه خسارت ایجاد می‌کند، گفت : مبارزه با آفت سنک از دیروز در مناطق گرمسیری استان آغاز شده و تاکنون ۱۰ هکتار از مزارع این مناطق علیه این آفت سمپاشی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه آفت سنک در استان کرمانشاه سال ۹۸ به صورت طغیانی بروز پیدا کرد، افزود: این موضوع باعث شد عملکرد مزارع کلزا در سال ۹۸ از ۱۰ هزار هکتار به ۳ هزار هکتار کاهش پیدا کند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال پیش بینی می‌شود ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع کلزا در استان علیه آفت سنک سمپاشی شود، ادامه داد: به کشاورزان توصیه می‌شود مبارزه با آفت سنک کلزار را جدی بگیرند تا شاهد طغیان این آفت نباشیم.

شریفی به آغاز مبارزه با آفت سن گندم اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه جز سِن خیز‌ترین استان‌های کشور است و هرساله مزارع گندم علیه این بیماری سمپاشی می‌شوند که پارسال ۲۸۰ هزار هکتار از مزارع گندم علیه بیماری سن سمپاشی شد و امسال نیز به همین میزان سمپاشی خواهد شد.

او با اشاره به اینکه هیچ کمبود سمی در استان نداریم، گفت: پیش بینی ما این است که امسال ۱۵۰ تن سم برای مبارزه با سن گندم در مزارع استان کرمانشاه مصرف شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به همزمانی مبارزه با علف هرز و آف سن گندم کشاورزان می‌توانند با یکبار سمپاشی هر دو بیماری را کنترل کنند.

شریفی افزود: آفت سن می‌تواند به مزارع جو نیز خسارت وارد کند به همین منظور مزارع جو هم باید همپای مزارع گندم سمپاشی شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی محصول کشاورزی اراضی کشاورزی استان کرمانشاه آفت سنک آفت سن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر اداره جهادکشاورزی اسدآباد از افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در سال‌جاری در این شهرستان به نسبت سال گذشته خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته میزان سطح زیرکشت کلزای این شهرستان حدود ۱۴۸ هکتار بوده که این میزان در سال زراعی جاری به ۳۷۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعهد کشت کلزا شهرستان اسدآباد در سال‌جاری حدود ۷۰۰ هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: از این میزان تعهد بیش از ۵۰ درصد تعهد محقق شده و ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان انجام شد.

مرادی، یکی از جمله مشکلات کشاورزان کلزاکار را سرمازدگی برشمرد و یادآور شد: امسال سرمازدگی سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان موجب شد تا از ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان حدود ۲۰ هکتار آن دچار بدسبزی و سرمازدگی و شوک شود که با این اتفاق در حال حاضر سطح زیرکشت موجود حدود ۳۵۰ هکتار است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۸۷۵ تا ۱۰۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و تصریح کرد: از هر هکتار سطح زیرکشت کلزا میانگین ۲.۵ تا ۳ تن محصول قابل برداشت خواهد بود.

مرادی، تعداد کلزاکاران این شهرستان را ۱۲۸ نفر برشمرد و مطرح کرد: محصول کلزای شهرستان به کارخانه روغن نهاوند ارسال می‌شود، ضمن اینکه از سال گذشته در شهرستان بهار نیز یک سیلو برای تحویل و خرید تضمینی کلزاکاران اسدآبادی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم