Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@12:35:10 GMT

مرغ در بازار کردستان با قیمت مصوب عرضه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۷۸۱۶

مرغ در بازار کردستان با قیمت مصوب عرضه می‌شود

به گزارش ایرنا، خالد جعفری عصر شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با اعلام اینکه نهاده لازم تا ۵۰ روز برای مرغداری ها تامین می شود که تشویقی برای جوجه ریزی واحدهای مرغداری است،اظهار داشت: قیمت مصوب مرغ ۲۴۹ هزار ریال برای مرغ کشتار روز و ۱۹۸ هزار ریال برای مرغ منجمد است. 

وی با اشاره به اینکه صادرات تخم مرغ نطفه دار از ۲۴ اسفند سال ۱۳۹۹ ممنوع شد، افزود: با هرگونه قاچاق جوجه یکروزه و تخم مرغ نطفه دار به شدت برخورد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اگر فعالان زنجیره تولید مرغ در این امر دخیل باشند برخورد با آنان تا تعلیق مجوز فعالیت پیش خواهد رفت، اضافه کرد:  تلاش برای ثبات بازار مرغ و اجرای دستورالعمل های کشوری  قرارگاه مرغ امری ضروری است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: برای بازگرداندن واحدهای راکد حوزه تولید گوشت سفید در استان باید نهایت تلاش خود را بکار گیریم و از واحدهای مشکل دا  هم حمایت کنیم تا این واحدها با حداکثر ظرفیت کار کنند. 

جعفری با اشاره به اینکه به اندازه کافی مرغ در استان تولید می شود، یادآور شد: یکی از دلایل وضعیت موجود در بازار مرغ در استان به افزایش تقاضای مردم که تصور می کنند قیمت ها افزایش می یابد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان خواستار خرید متناسب با نیاز از سوی شهروندان شد و اظهار داشت : تشکل ها نیز باید وارد عرصه شوند، اگر در این شرایط کمک نکنند، همراهی آنها با ما بی معنی می شود لذا با توجه به اصلاح قیمت ها، باید وظیفه مندی خود را نشان دهند. 

وی یادآور شد: مرغداری ها می توانند به شرط تامین سهم استان، با قیمت مصوب به سایر استان ها نیز صادرات داشته باشند.

واحدهای مرغداری کردستان با ظرفیت حدود ۱۴ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۰۰ قطعه در دوره و حدود ۵۸ میلیون قطعه در سال با توان تولید ۱۰۰ هزار تُن گوشت مرغ در حال فعالیت است.

از صنایع مرتبط با این فعالیت، ۶ کشتارگاه صنعتی مرغ با ظرفیت ۱۶ هزار قطعه در ساعت، ۱۵ کارخانه اختصاصی خوراک طیور به ظرفیت سالیانه ۳۶۰ هزار تُن، چهار واحد ذرت خشک کنی به ظرفیت ۶۲ هزار تُن و نیز سه واحد فرآوری کود مرغی به ظرفیت ۵۰ هزار تُن در سال وجود دارد.

برچسب‌ها کردستان سنندج گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج گوشت مرغ کردستان سنندج گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار اخبار کنکور هزار ت ن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۷۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط فروش قسطی جک J۴ و کی ام سی T۸ اعلام شد

در این طرح شرکت کرمان موتور ، کی ام سی T۸ با قیمت مصوب یک میلیارد و ۶۹۷ میلیون تومان با موعد تحویل ۹۰ روز در رنگ های سفید، مشکی، قرمز و آبی زنگاری عرضه می شود.

همچنین جک J۴ اتوماتیک با قیمت مصوب ۷۹۱ میلیون تومان با موعد تحویل ۶۰ روز کاری و در رنگ های سفید، مشکی، خاکستری، طوسی روشن، قرمز، آبی زنگاری و قهوه ای عرضه می شود.

بخشنامه فروش و مشخصات خودرو جک J4

بخشنامه فروش و مشخصات خودرو کی ام سی T8

 

دیگر خبرها

  • نرخ انواع نان آزادپز در کردستان اعلام شد
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • شرایط فروش قسطی جک J۴ و کی ام سی T۸ اعلام شد
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان