Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@11:45:14 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۴

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۷۹۴۸

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، در حالی که انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار از فعالیت های کارخانه ای چین تاثیری منفی بر جذابیت بازار طلا گذاشته و رشد سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا ادامه دارد، قیمت فلز زرد روز پنجشنبه اندکی کاهش داشت. بازارهای جهانی در روز جمعه تعطیل بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز پنجشنبه با 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

03 درصد افت به 1728 دلار و 87 سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز پنجشنبه برای تحویل در ماه ژوئن نیز با 0.75 درصد رشد به 1728 دلار و 40 سنت رسید.

آمارهای رسمی نشان می دهد که فعالیت کارخانجات چین در ماه مارس بیش از حد انتظار رشد داشته، زیرا کارخانجاتی که به دلیل تعطیلات سال نوی چینی دست از فعالیت کشیده بودند، برای تامین تقاضای رو به افزایش داخلی و خارجی فعالیت خود را از سر گرفته اند.

در عین حال روز پنجشنبه شاخص ارزش دلار که در روز قبل از آن به بالاترین رقم 5 ماه اخیر رسیده بود عقب نشینی کرد و این مسئله سبب شد تا افت قیمت طلا حداقلی باشد.
عامل دیگری که در روزهای اخیر به رشد نسبی قیمت طلا کمک کرده آمارهایی بوده که نشان می دهد تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی دریافت مقرری بیکاری طی هفته گذشته رشد غیرمنتظره ای داشته است.

اعلام یک طرح 2 تریلیون دلاری بازسازی زیرساخت های آمریکا از سوی دولت بایدن نیز در تثبیت قیمت طلا موثر بوده است. هرچند رشد سوددهی اوراق قرضه دولت این کشور مانع از رشد قیمت فلز زرد شده است.

در بازارهای فیزیکی، واردات طلای هند در ماه مارس شاهد رشد بوده و به رقم بی سابقه 160 تن رسیده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: روز پنجشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۷۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با توجه به شرایط حال حاضر دنیای امروز گفت که نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

بورل: درگیری‌ها در نوار غزه راه حل نظامی ندارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا