Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در ابلاغیه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و روسای بیمارستان‌های مسیح دانشوری و مرکز آموزشی، تحقیقاتی، درمانی قلب شهید رجایی تاکید کرده است: از تاریخ امروز ۱۴ فرودین ماه جهت توقف پذیرش بیماران الکتیو در کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه تحت پوشش آن دانشگاه یا دانشکده به نحوی برنامه ریزی نمایید که حداکثر ظرفیت برای پذیرش بیماران مشکوک به کووید-۱۹ دربخش‌های بستری و ویژه فراهم گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن ابلاغیه معاون درمان به شرح زیر است:

ریاست محترم دانشگاه/دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ...
ریاست محترم بیمارستان مسیح دانشوری
جناب آقای دکتر فریدون نوحی ریاست محترم مرکز آموزشی، تحقیقاتی، درمانی قلب شهید رجایی
موضوع: مدیریت خدمات رسانی بیماران با توجه به افزایش مراجعین کووید -۱۹

با سلام و احترام
ضمن تشکر از روسا، معاونین، مدیران و پرسنل محترم دانشگاه‌ها و کادر درمان کلیه مراکز درمانی که با تلاش بی دریغ، در طی ماه‌های متمادی علیرغم مشکلات به ارائه خدمت مخلصانه به بیماران بویژه بیماران مبتلا به کووید-۱۹ پرداخته اند؛ با عنایت به افزایش مراجعان سرپایی و بستری به مراکز درمانی، پیش بینی روند روبه رشد پس از پایان تعطیلات و مراجعات مسافران نوروزی و ضرورت مدیریت ظرفیت موجود لازم است از این تاریخ جهت توقف پذیرش بیماران الکتیو در کلیه مراکز درمانی (اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه) تحت پوشش آن دانشگاه /دانشکده به نحوی برنامه ریزی نمایید که حداکثر ظرفیت برای پذیرش بیماران مشکوک به کووید-۱۹ دربخش‌های بستری و ویژه فراهم گردد. اگرچه پذیرش بیماران الکتیو در بیمارستان‌های تک تخصصی قلب و عروق، چشم و زنان و... بلامانع است.

بدیهی است رصد مستمر وضعیت در سطح کشور و هر منطقه در حال انجام بوده و برقراری روال عادی در پذیرش بیماران غیر اورژانسی و جراحی‌های الکتیو پس از پایدار شدن شرایط با هماهنگی این معاونت از سرگرفته خواهد شد. ضمناً مدیریت پوشش سایر بیماران اورژانسی و شرایط غیر قابل تعویق نیز تحت مدیریت جنابعالی/ سرکارعالی در این مدت صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونای انگلیسی کرونا در ایران پذیرش بیماران مراکز درمانی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز معلم در این کشور هر روز جشن گرفته می‌شود

روز معلم در ژاپن هر روز گرامی داشته می‌شود زیرا احترام ویژه‌ای برای قشر معلم در این کشور وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، جشن گرفتن روز معلم در ژاپن معنایی ندارد، چراکه در این کشور پیشرفته در اقتصاد، علوم و فناوری، معلمی معتبرترین حرفه و معلم محترم‌ترین فرد است. در واقع در ژاپن هر روز به نوعی روز معلم است و هیچ کشور دیگری به‌اندازه ژاپن به معلمان خود احترام نمی‌گذارد.

معلمان ژاپنی ارزش والایی دارند و بسیار مورد احترام هستند. کارآفرینان و فروشندگان ژاپنی از حضور معلمان در فروشگاه‌های خود بسیار خوشحال می‌شوند و آن را افتخاری برای خود می‌دانند. مردم این کشور حتی افراد مسن در اقدامی برای نشان دادن احترام به معلمان در وسایل‌نقلیه عمومی صندلی‌های خود را به اشخاص شاغل در این رشته می‌دهند و مغازه‌های اختصاصی برای معلمان وجود دارد که می‌توانند کالاها را در آن با قیمت‌های پایین‌تر خریداری کرد. به همین ترتیب در این کشور امتیازهای ویژه‌ای تنها برای معلمان ارائه می‌شود.

معلم، محترم‌ترین فرد و والاترین مقام در ژاپن

نهایت احترام ژاپنی‌ها نسبت به معلمان در اقداماتی هم‌چون اختصاص جایگاه‌های ویژه در حمل‌ونقل عمومی دیده می‌شود. علاوه بر این معلمان ژاپنی برای تهیه بلیط برای هر نوع حمل‌ونقل نیازی به حضور در صف ندارند.

احترام به معلمان از افتخارات افرادی محسوب می‌شود که همراه با آن‌ها در یک محیط قرار می‌گیرند و به این ترتیب همکاری با معلمان را نوعی امتیاز ویژه در نظر میگیرند. با این حال این کشور مراسمی ویژه در اول اکتبر برای ادای احترام به مربیان و معلمان خود برگزار می‌کند که ویژه کسانی است که به سن ۱۰۰ سالگی می‌رسند. دولت طی این گرامیداشت، یک فنجان نقره یادبود به هر یک اهدا می‌کند.

کد خبر 749597

دیگر خبرها

  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • روز معلم در این کشور هر روز جشن گرفته می‌شود
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان