Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صابر محمدی رئیس اداره هواشناسی شهرستان روانسر گفت : نکته قابل تامل تغییر رژیم بارشی و پراکنش نامناسب بارش‌ها است به نحوی که در امسال، نه تنها وقفه‌های بارشی وجود داشته، بلکه ذخیره برف، که مهم‌ترین عامل افزایش ذخیره منابع آبی تلقی می‌گردد، در ارتفاعات مشهود نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : افزایش محسوس دما به ویژه در فصل زمستان، افزایش فراوانی تندباد‌ها در منطقه و هجوم ریزگرد‌های خارجی نیز مزید بر علت شده تا سال زراعی نامطلوبی از لحاظ آب و هوا داشته باشیم.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان روانسر افزود: با توجه به آخرین خروجی نقشه‌های هواشناسی، چشم انداز بارشی ادامه سال زراعی جاری، مناسب نیست و حتی به فرض نرمال بودن بارش ها، منطقه کماکان با خشکسالی هیدرولوژی دست و پنجه نرم می‌کند.

محمدی ادامه داد: در نقشه چشم‌انداز بارندگی، برای ۲ هفته آتی که به طور معمولی زمان بارش‌های جبهەای فراگیر بهاری است چشم‌انداز مناسبی مشاهده نمی‌گردد و زمان بارش‌های معمول در اردیبهشت تنها دو هفته اول آن است که نمی‌توان به جبران کمبود بارش‌ها چندان امیدوار بود.

او افزود: شهرستان روانسر قطب کشاورزی منطقه است و تداوم کشت محصولاتی از قبیل ذرت که نیاز آبی بالایی دارند در شرایط کم بارشی‌های اخیر، تهدیدی جدی برای منابع آبی محسوب می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان روانسر گفت: هر چند اقداماتی در راستای کاهش سطح کشت این قبیل محصولات در شهرستان صورت گرفته، اما می‌طلبد در زمینه مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی و حرکت به سمت مکانیزه کردن بخش کشاورزی، اقدامات جدی‌تر و سختگیرانه تری اعمال شود.

محمدی با تاکید بر اینکه اصلاح الگوی کشت و بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی باید همچنان با حساسیت بیشتری مدنظر قرار گیرد، افزود: اطلاع رسانی برای بهینه کردن مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت این نعمت، ‏باید مورد توجه جدی مردم و مسئولان قرار گیرد و مدیریت منابع آب موجود باید به یکی از مهمترین دغدغه‌ها در بخش‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی تبدیل شود.

وخیم‌تر شدن اوضاع سلامتی جامعه

فرماندار اسلام‌آبادغرب گفت: حضور در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی منجر به تشدید شدن انتشار ویروس کرونا و وخیم‌تر شدن اوضاع سلامتی جامعه می‌شود.

جهانبخش حیدری با اعلام اینکه شهرستان اسلام آبادغرب در وضعیت قرمز قرار دارد، افزود: این وضعیت حکم می‌کند همه اقشار مردم برای قطع زنجیره ویروس کرونا، آگاهانه و مسئولانه رعایت دستورالعمل های بهداشتی را به صورت جدی در دستور کار و فعالیت‌های خود قرار دهند و از ساده انگاری در امور جدا دوری نمایند.

او افزود: از آنجایی که تشکیل اجتماعات و دورهمی‌ها عامل اصلی گسترش بیماری است لذا انتظار داریم مردم با تمام وجود از خود، خانواده و دیگران مراقبت کنند و از گردهم آمدن و بوجود آوردن تجمعات پرهیز نمایند که این رفتار مسئولانه زمینه ساز قطعی چرخه ویروس کرونا را در پی خواهد داشت.

فرماندار اسلام آبادغرب ادامه داد: یکی از مکان‌هایی که باعث تجمع می‌شود، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها است که از مردم تقاضا می‌شود از مراجعه به این مکان‌ها خوداری کنند.

حیدری ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم شهرستان و بویژه بازاریان با ستاد مدیریت کرونا دوباره از مردم درخواست کرد که با پذیریش مسئولیت بیشتر این همکاری را بیش از گذشته تداوم بخشند و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکنند.

مسدود شدن مسیر دسترسی روستا‌های گردشگری

فرماندار هرسین گفت: با توجه به شرایط و وضعیت کرونایی برخی از شهر‌های همجوار، مسیر دسترسی روستا‌های گردشگری این شهرستان مسدود می‌شود.

 عبادالله کنجوریان ، دهیاران را ظرفیتی مهم و موثر در راستای مدیریت و جلوگیری از شیوع کرونا در روستا‌ها دانست.

او افزود: در برخی روستا‌ها هنوز فرهنگ دید و بازدید‌ها و دورهمی‌های انبوه در بین روستاییان رایج است و این آسیب باعث افزایش دامنه انتقال ویروس کرونا خواهد شد.

فرماندار هرسین ادامه داد: دهیاران می‌توانند با فرهنگ سازی موثر همچون نصب توصیه نامه بهداشتی در معابر اصلی و استفاده از ظرفیت مهم خانه‌های بهداشت و بهورز روستا سطح آسیب پذیری روستای محل خدمت خود را در مقابله با کرونا کاهش دهند.

کنجوریان ادامه داد: دهیاران با توجه به شناخت دقیق از فرهنگ‌های غالب و سنتی روستا‌ها می‌توانند با ارائه راهکار و فرهنگ سازی کارآمد از تجمعات و دورهمی‌ها جلوگیری کنند.

فرماندار هرسین از بخشداران مرکزی و بیستون خواست با همکاری دهیاران مسیر‌های دسترسی به روستا‌های هدف گردشگری را مسدود کنند تا ضمن جلوگیری از ورود گردشگران از انتشار ویروس کرونا نیز پیشگیری کرده باشند.

کنجوریان در خصوص امکان شیوع کرونای انگلیسی در شهرستان هشدار داد و گفت: با وجود مهمانان و مسافران نوروزی و تغییر وضعیت شهر‌های اطراف، بشدت نگران شیوع کرونای انگلیسی هستیم و در صورت شیوع، روستا‌ها نیز در معرض خطر خواهند بود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست هواشناسی بارش باران بارش برف و باران شهرستان روانسر ویروس کرونا بخش کشاورزی دورهمی ها روستا ها بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از مستندات جدید خبرگزاری قوه قضائیه درباره نیکا شاکرمی

خبرگزاری میزان، رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «در پی انتشار گزارش اخیر بی‌بی‌سی جهانی و طرح ادعا‌های جدید با اسناد جعلی، میزان یک بار دیگر ضمن مرور گزارش‌های پیشین؛ برگ‌هایی از این پرونده را مجدد مورد بررسی قرار داده و این بار اسناد جدیدی از فوت نیکا شاکرمی منتشر می‌کند.»

     

دیگر خبرها

  • تصاویری از مستندات جدید خبرگزاری قوه قضائیه درباره نیکا شاکرمی
  • مشکلات کاشان شهر به شهر و روستا به روستا احصاء می‌شود
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان
  • هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور