Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور گفت: فرآیند مجوز تمام دستگاه‌ها در درگاه ملی مجوز های کشور به آدرس www.g4b.ir قید شده و از این پس برای اخذ هر مجوزی از این سامانه استفاده کنید، با این سامانه مطالبه‌گری تولیدکنندگان بالا می رود.

اسکندری امروز شنبه (14 فروردین ماه ) در جلسه شورای اشتغال شهرستان بیجار اظهار کرد: با توجه به سخنان تولید کنندگان و بازدیدی که در روز های قبل صورت گرفته خوشبختانه کارهای خوبی انجام شده اما شخصاً اعتقاد به خودانتقادی بی‌رحمانه قبل از گوشزد کردن توسط دیگران دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تیم اقتصادی شهرستان اشاره و بیان کرد: سرمایه اجتماعی در شهرستان شکل گرفته و ارزشمند است، دنیا بیش از سرمایه های مادی به دنبال سرمایه اجتماعی است، این ظرفیتی است که جدیداً افزایش یافته، سه گام مهم در سرمایه اجتماعی اعتماد، انسجام و مشارکت است، این سرمایه زمانی شکل می گیرد که شروع به مشارکت و همکاری می شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور به جلسه خود با تعاونی تجارت گستر سلامت اشاره کرد و عنوان کرد: اینکه تولیدکنندگان خوب و موثر شهرستان کنار هم جمع می شوند ظرفیت جدیدی ایجاد می کنند و پروژه هایی مطرح می شود که ناشی از جمع است و بیانگر شکل گیری سرمایه اجتماعی جدید است.

وی با تاکید بر اینکه دولت را به عنوان دولت وام‌بده نشناسیم اظهار کرد: حتما در شهرستان مسائلی وجود داشته که با روشی غیر از وام و با خوش فکری و خلاقیت حل شده، نحوه تامین مالی می‌تواند مسیری غیراز وام باشد، در صورتی که زنجیره ارزش کسب و کار را تحلیل کنیم حلقه های ابتدایی و انتهایی آن زنجیره می تواند در تامین مالی نقش داشته باشند؛ صندوق‌های خرد، اتصال به بازار و توانمندسازی راهکارهای دیگر تامین مالی است.

اسکندری به ظرفیت و همراهی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: در تکنولوژی سنتر که با همراهی جهاد دانشگاهی برنامه ریزی شده می توانیم در بحث های سوغات و قطعات خودرو و مباحث دیگر ورود کنیم، اعتباراتی به صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون اختصاص داده شده که برای طرح های روستایی و عشایری ذکر شده در جلسه می توانند موثر واقع شوند.

وی در ادامه به بحث دریافت مجوز اشاره کرد و گفت: متاسفانه گاهی اوقات اطلاع‌رسانی به شکل صحیحی انجام نمی شود، در درگاه ملی مجوزهای کشور به آدرس www.g4b.ir  فرآیند مجوز تمام دستگاه‌ها قید شده و از این پس برای اخذ هر مجوزی از این سامانه استفاده کنید، با این سامانه مطالبه‌گری تولیدکنندگان بالا می رود به طور مثال اگر برای کسب مجوز مشاغل خانگی فرآیند طولانی تر از حد معمول شود می توان از طریق این سامانه پیگیری کرد، خواهش من این است برای تمدید و دریافت مجوز از این سامانه استفاده کنید.

رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور به اهمیت دانش بنیان شدن شرکت ها تاکید و بیان کرد: قبل تردر شهرستان دو واحد داشتیم که دانش بنیان بودند، امیدواریم با پیگیری هایی که داشتیم این تعداد امسال به هفت شرکتی که خلاق یا دانش بنیان هستند افزایش یابد.

وی به فعالیت شرکت رایا در حوزه فناوری اطلاعات در بیجار اشاره کرد و گفت: این شرکت از جوانان فارغ التحصیل خود شهرستان تشکیل شده که ظرفیت فوق العاده‌ای است، باید از این موضوع حمایت شود و جوانان تحصیل‌کرده ای که همچنین ایده‌هایی دارند استقبال می کنیم که همچنین موضوعی عملی شود.

اسکندری به سیاست های فعال بازار کار اشاره کرد و عنوان کرد: طرح های یارانه دستمزد، کارورزی، مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، مشوق بیمه کارفرمایی و معافیت بیمه کارفرمایی مجدداً در جلسه شورای عالی اشتغال کشور مصوب شد که در استان کردستان و کرمانشاه سقفی وجود نداشته باشد، این موضوع باید اطلاع رسانی و مطالبه شود تا واحدهای روستایی نیز از این موضوع مطلع شوند.

وی به گلایه خود از استاندار در جلسه شورای اداری اشاره کرد و گفت: در بخش فرهنگ و ورزش و سلامت پروژه‌ها خیلی کم است و پروژه قابل توجهی نمی‌بینم، از اداره فرهنگ و ارشاد و اداره ورزش و جوانان و حوزه سلامت به شدت درخواست داریم که در کسب و کارهای حوزه خودشان ورود پیدا کنند.

کشتارگاه مرغ بیجار نیازمند سرمایه گذار است

ورمقانی فرماندار بیجار درابتدای این جلسه گفت: سال گذشته بیجار به استناد آمار بیشترین جلسات رفع موانع تولید به تعداد فراتراز چهل جلسه در بین تمامی شهرستان های استان داشتیم؛ نمی‌گوییم تمامی مشکلات را حل کردیم، بعضی مشکلات مانند تسهیلات بانکی گیر و گرفت زیادی دارد و وظایفی که در حد شهرستان بوده برطرف کردیم و مشکلاتی که امکان حل آن در سطح شهرستان نبوده به مراتب بالاتر ارجاع دادیم.

وی افزود: تا زمانی که سیستم بانکی در سود و زیان تسهیلاتی که ارائه می کند شریک و سهیم نشود بخشی از این ایرادات به قوت خود باقی می‌ماند، بنا نداریم از طیف خاصی گله کنیم بخشی از معضلات مربوط به سیستم بانکی است و بخشی از آن به تولیدکننده برمی گردد، برخی از مشکلات باید در سطح کشور حل شود و راهکار شهرستانی کارگشا نخواهد بود.

ورمقانی عنوان کرد: از وام ازدواج تا وام‌های مبالغ بالاتر که به تولید کننده اختصاص داده می‌شود، بحث وثیقه‌ها و ضامن معضل بزرگی است که در بحث تسهیلات داریم، باید این مشکل در سطح کلان حل شود، نوسانات بازار اجتناب‌ناپذیر و تاثیرگذار است که باعث می‌شود برآورد اولیه با هزینه‌ای که در ادامه پروژه می‌شود هم‌خوانی نداشته باشد و در میانه راه پروژه ها با مشکل کمبود اعتبار مواجه شوند.

فرماندار بیجار گفت: بیشتر از آنچه که سهمیه‌ی تسهیلاتی در بیجار داشتیم جذب شده ، در زمینه توسعه روستایی و اشتغال پایدار همیشه سهمیه اختصاص داده شده جذب شده و در وام‌های بنیاد مسکن و ساخت و ساز روستاها بیشتر از سهمیه جذب داشتیم اما از اساس این سهمیه‌ها کم است.

وی بیان کرد: در زمینه اشتغال کار بزرگی که صورت گرفت ثبت شرکت توسعه عمران شهری بیجار بود که شروع به سرمایه‌گذاری کرده است، امیدواریم بتوانیم از اعتبارات وزارت صمت و وزارت کار تسهیلاتی بگیریم که این شرکت تقویت شود و سهامداران این شرکت غالب مردم بیجار هستند.

ورمقانی در خصوص کشتارگاه مرغ بیجار گفت: گله‌ای که از سرمایه‌داران بیجاری داریم این است که در خصوص کارخانه گچ کسی ورود پیدا نکرد، در کشتارگاه نیز با همین مشکل مواجه هستیم، مشکلی که در بحث تامین مرغ بیجار وجود داشت با احیا کشتارگاه مرغ قابل حل بود، از سرمایه‌داران خواهش می‌کنم در حوزه این واحد تولیدی که باعث اشتغال مستقیم 120 نفر می شود وارد شوند، مانع راه اندازی این کشتارگاه عدم وجود سرمایه گذار است، امیدواریم امسال این کشتارگاه احیا شود.

در ادامه جلسه تولیدکنندگان به بیان مشکلات خود پرداختند و برخی از آنها نیز از تیم قوی اقتصادی که در شهرستان وجود دارد ابراز رضایت کردند و خواستار ادامه حضور این تیم شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شورای عالی اشتغال کشور سرمایه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، استان‌های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی به ترتیب بیشترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا را انجام دادند. در لرستان ۲۱ هزار و ۹۵۷ مجوز، گیلان ۳۱ هزار و ۳۹۰ مجوز، چهارمحال و بختیاری ۹ هزار و ۷۷۶ مجوز و خراسان جنوبی ۶ هزار و ۵۰۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

در استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان کمترین میزان تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا انجام شده است.

گفتنی است؛ بررسی آمار تبدیل مجوزهای کاغذی در دستگاه‌ها نشان می‌دهد چهار دستگاه برتر در این رتبه بندی به ترتیب سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و سازمان نظام پزشکی هستند. در هر یک از این دستگاه‌ها به ترتیب ۲۳.۹ درصد، ۱۴.۴ درصد، ۸.۳ درصد و ۲.۸ درصد از مجموع مجوزهای کاغذی صادره به مجوز الکترونیکی تبدیل شده است.

لازم به ذکر است؛ از (۲۵ اردیبهشت) مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند.آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شأن در ( qr.mojavez.ir) نیست می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه / کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها ( mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

کد خبر 6087925 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • تبدیل ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به الکترونیکی در کشور
  • اخذ مجوز ماده ۲۳ برای اجرای باند دوم دهق به گلپایگان
  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • لزوم دریافت شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی
  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است
  • همه فعالان اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند