Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۴ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۷۰۷ قاچاقچی و خرده فروش در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از افزایش ۲۵۸ درصدی کشفیات مواد مخدر طی یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و سایر یگان‌های انتظامی شهرستان مرودشت، کشفیات مواد مخدر در سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان قابل توجهی رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به افزایش ۲۵۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در این مدت، افزود: ۷۰۷ قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر در این بازده زمانی دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت در پایان با اشاره به آسیب‌های مواد مخدر، تصریح کرد: برخورد جدی و قاطع با فروشندگان مواد مخدر و اجرای طرح‌های مختلف امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی محلات آلوده و جرم خیز در سال جاری هم یکی از اولویت‌های پلیس می‌باشد و انتظار داریم شهروندان هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص خرید، فروش، حمل و نگهداری مواد مخدر و یا هر گونه فعالیت‌های مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۱۲ فقره سرقت در پرونده سارق

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از دستگیری یک سارق و کشف ۱۲ فقره سرقت خبرداد.

سرهنگ محمد نیکبخت اظهار داشت: به منظور افزایش احساس امنیت در جامعه، مقابله با سرقت نیز به عنوان یک اولویت‌های پلیس از ابتدای امسال تشدید شده است.

این مقام انتظامی گفت: در نتیجه اقدامات و تلاش‌های شبانه روزی مأموران در این راستا یک سارق دستگیر و ۱۲ فقره انواع سرقت در سطح شهرستان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی عنوان کرد: سارق در بازجویی‌های فنی به عمل آمده به ارتکاب ۱۲ فقره انواع سرقت اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

نگهداری موتورسیکلت قاچاق در منزل مسکونی

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری "صغاد" این شهرستان از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت سنگین و قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع شدند.

او افزود: با تلاش مأموران انتظامی این منزل شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی مورد بازرسی قرار گرفت که در این خصوص یک دستگاه موتورسیکلت قچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه کارشناسان ارزش این موتورسیکلت قاچاق را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

کشف یک تن شیرین بیان قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از کشف یک تن گیاه دارویی ریشه شیرین بیان قاچاق خبرداد.

سرهنگ مراد صارمی اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان اقلید هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو مقدار یک تن گیاه دارویی ریشه شیرین بیان قاچاق کشف و یک متهم نیز دستگیر شد، افزود: کارشناسان ارزش کالای قاچاق مکشوفه را ۶۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

دستگیری ۱۰ سارق در ارسنجان

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان از شناسایی و دستگیری ۱۰ سارق خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی اظهار داشت: با توجه به وقوع چند فقره سرقت در سطح شهرستان ارسنجان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، ۱۰ متهم را شناسایی و آن‌ها را طی چند عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان گفت: متهمان در تحقیقات اولیه به ۲۱ فقره انواع سرقت اعتراف و در بارزسی از مخفیگاه آنان مقادیر زیادی انواع اموال مسروقه کشف شد.

سرهنگ فرهادی با بیان اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست: با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدار‌های انتظامی، سارقان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام بگذارند.

محموله قاچاق میلیاردی در کوه چنار کشف شد

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان کوه چنار، محموله قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مظنون و آن را متوقف کردند.

سرهنگ دوم لطف الله محمدی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۶۲ هزار نخ سیگار و ۴۰۰ کیلو گردو قاچاق و فاقد مدارک قانونی، کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

او با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، خاطرنشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضایی شد.

تشریح عملکرد نوروزی پلیس در فسا

فرمانده انتظامی فسا در تشریح عملکرد نوروزی پلیس از کاهش ۱۵ درصدی وقوع جرائم در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار داشت: در راستای ایجاد محیطی امن با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود و با تشکیل قرارگاه نوروزی امام علی (ع) در شهرستان، اقدامات پلیس در حوزه‌های مختلف ماموریتی با توجه به شرایط خاص موجود تشدید شد.

او، به فعالیت واحد‌های گشتی جهت ارتقاء امنیت در تعطیلات اشاره کرد و افزود: روزانه وضعیت جغرافیایی جرم رصد و اکیپ‌های گشتی آشکار و پنهان جهت کوتاه کردن دست مجرمان از حریم امنیتی شهروندان فعال بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری ۴۲ سارق در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: ۷۸ فقره سرقت اعم از موتورسیکلت، سرقت منزل و داخل خودرو کشف که اموال مکشوفه با دستور قضائی به مالباختگان تحویل شد.

این مقام انتظامی با اشاره به استمرار طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در سال جدید اظهار کرد: در اجرای طرح برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر، مقدار ۲۸ کیلو و ۳۷۶ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۷۴ متهم نیز در این رابطه دستگیر شدند.

سرهنگ قسام با بیان اینکه میزان وقوع جرائم در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ کاهش داشته است، خاطر نشان کرد: هوشیاری و دقت مردم و همچنین رعایت توصیه‌های پلیسی نقش موثری در کاهش انواع جرایم دارد و امید است در سال جدید نیز شاهد مشارکت شهروندان در برقراری نظم و ارتقاء امنیت موجود باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی فرمانده انتظامی شهرستان شیرین بیان قاچاق ماموران انتظامی یک میلیارد میلیون ریال مواد مخدر خرده فروش یک دستگاه فقره سرقت ۱۲ فقره کشف یک کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان کابل‌های مترو

فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه از افزایش تجهیزات و مراقبت‌های انتظامی در خطوط و دستگیری سارقان کابل‌های مترو خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ لک، فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت‌های انتظامی در خطوط و ایستگاه‌های مترو، اظهار کرد: از گذشته شاهد سرقت کابل از ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه بودیم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامی و یگان حفاظت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.

فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند تصریح کرد: این سارقان سابقه‌دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضائی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ لک افزود: طبق برآورد‌های صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل‌ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم‌های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات متروی تهران هستیم.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان کابل‌ های مترو تهران
  • دستگیری سارقان کابل‌های مترو
  • دستگیری یک قاچاقچی چوب در سوادکوه
  • دستگیری ۷۹۸ سارق در اسلامشهر
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در هندیجان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • سارق سابقه‌دار منازل بهارستان دستگیر شد
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز