Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد که حاکمیت سرزمینی عراق با خروج نیروهای آمریکایی تکمیل می‌شود و ایالات متحده نباید پایگاه‌ نظامی دائم در این کشور داشته باشد.

به گزارش برنا؛ حکیم امروز چهارشنبه در چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی جریان حکمت ملی عراق با یادآوری شرایط سرنوشت‌سازی که کشور در آن به سر می‌برد، به چالش‌های پشت سر و پیش روی عراق اشاره و بر اهمیت تصمیم‌گیری قطعی بر دوراهی ثبات و بی‌ثباتی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس یادداشت دفتر جریان حکمت ملی عراق که برای دفتر ایرنا در بغداد ارسال شده است؛ وی اشغالگری‌ بر اساس قطعنامه های خارجی و فتنه جنگ فرقه‌ای و داخلی را چالش‌هایی عنوان کرد که عراق آنها را پشت سر گذاشت.

حکیم با بیان اینکه با رهنمودهای مرجعیت دینی و عقلای قوم فتنه ها خاموش شد، گفت: چالش تروریسم و بر هم زدن ثبات منطقه از راه بی‌ثبات کردن عراق و نیز تجزیه و فروپاشی نظام سیاسی و بازگشت به استبداد دیگر چالش هایی بود که مردم آنها را پشت سر گذاشتند.

از نگاه رهبر جریان حکمت ملی عراق؛ عمده ترین چالش‌ پیش روی کشور حفاظت از دستاوردهای موجود با تکمیل حاکمیت سرزمینی عراق از راه خروج نیروهای نظامی خارجی است.

به اعتقاد وی، عراق می تواند با در نظر گرفتن سه شعار و "نه" به حضور نیروهای نظامی خارجی، پایگاه‌های نظامی خارجی و دخالت در امور داخلی کشور چالش های پیش رو را برطرف کند. 

رهبر جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد که جهان چالش‌های بزرگی را تجربه می‌کند و اولویت‌های کشورها در قبال عراق و منطقه با گذشته متفاوت شده است از دیگر سو عراق با نقش‌هایی که برای نزدیک‌ کردن دیدگاه‌ها در منطقه و جهان بر عهده گرفته است؛ به رغم کمبود امکانات و نبود نیروهای اثرگذاری که این نقش مهم را  برعهده بگیرند، در حال پیشتاز شدن در دنیا است.

حکیم تصریح کرد که جریان حکمت ملی عراق برای همه این چالش‌ها راه حل و پروژه مطرح کرده و خواستار توافق بر سر قرارداد اجتماعی جدیدی شده که به قرارداد سیاسی تازه‌ و قابل قبول عمومی بینجامد تا بتوان از تنوع اجتماعی برای گسترش روابط خارجی عراق بهره برداری بهتری کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عراق جنگ فتنه تروریسم جهان عراق آمریکا بغداد عمار حکیم جریان حکمت ملی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت ۲ ستاره پرسپولیس در آستانه بازی با سپاهان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرخپوشان ایران، تمرین امروز (یکشنبه) خود را از ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز کردند.

بنابر روایت سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در این برنامه بعد از گرم کردن و پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی، یک چالش جالب و شاد برای بازیکنان در نظر گرفته شده بود. در جریان این چالش بازیکنان در گروه‌های مختلف باید توپ را روی هوا نگه می‌داشتند و به همین ترتیب آن را تا سبدی می‌رساندند و به داخل سبد هدایت می‌کردند.

بعد از این چالش، مرور دو برنامه تاکتیکی نیز در دستور کار بود. تمرین امروز، یک ساعت به طول انجامید و در جریان آن، غیر از امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند که همچنان تمرینات اختصاصی را دنبال می‌کنند، سایر نفرات در اختیار کادر فنی بودند. گفتنی است؛ پرسپولیس تا بازی با سپاهان دو جلسه تمرین دیگر هم برگزار می‌‎کند.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900743

دیگر خبرها

  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • غیبت ۲ ستاره پرسپولیس در آستانه بازی با سپاهان
  • تمرین چالش برانگیز پرسپولیس شاداب شد
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • بازی، شادی، تماشا در تمرین پرسپولیس
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی