Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-05@02:23:01 GMT

داور پدیده - پرسپولیس را به وسط آتش هل دادند!

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۹۱۵۲

داور پدیده - پرسپولیس را به وسط آتش هل دادند!

بلندی چمن ورزشگاه امام رضا، باعث اعتراض کادرفنی سرخ ها شد و پس از یحیی، هواداران پرسپولیس نیز این اعتراض را ادامه دادند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی مقابل پدیده متوقف شد که کادرفنی این تیم ساعتی پیش از مسابقه و در شرایطی که برای بازدید از چمن ورزشگاه روی آن حرکت می‌کرد، اعتراض خود را به گوش نماینده مسئولان استانی و همچنین فدراسیون و سازمان لیگ رساندند اما در میان این اعتراضات، ویدیویی یک دقیقه ای در خروجی رسانه‌ها قرار گرفت که نوک پیکان حملات را به یک نفر هدف می‌گرفت: علی صفایی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

صفایی که در فصل جاری جزو بهترین داوران فوتبال ایران بوده و در دیدار پرسپولیس - پدیده نیز قضاوت بی نقصی را از خود به جای گذاشت، در این ویدیو مورد اتهام قرار گرفت که مقصر بلندی چمن ورزشگاه اوست و نماینده فدراسیون در این باره تقصیری نداشت.

 

علی فهیمی راد نماینده فدراسیون فوتبال در پاسخ به یحیی گل‌محمدی که درخواست می‌کرد تا داور به قضیه ورود کند، گفت: «داور اگر الان بیاید و بگوید این (چمن) بلند است، خلافکار خودش است که صبح همراه من بلند نشد بیاید اینجا. باید وقتی من می‌آیم زمین را چک کنم، داور بیاید.»

 

این در حالی است که کمتر پیش می‌آید که صبح روز بازی داوران برای نظارت بر چمن ورزشگاه یا دیگر مسائل راضی ورزشگاه شوند. آن ها چند ساعت پیش از بازی با لباس شخصی ابتدا بر زمین نظارت می‌کنند و سپس برای تعویض لباس به رختکن می‌روند.

 

در واقع داوران در زمان نظارت، از تور دروازه، کف زمین، چمن و... بازدید می‌کنند تا «خطری بازیکنان را تهدید» نکند. تهدیداتی از جمله این که میخ، میله یا چنین چیزهایی در زمین نباشد یا جنس استفاده شده در تیر دروازه، خطری را متوجه کسی نکند.

 

بند پنج اساسنامه داوری نیز به وظایف داور اشاره دارد و در این وظایف بیست گانه، خبری از چک کردن اندازه طول چمن نیست.

 

با این حال داوران که خود زیر نظر نماینده فدراسیون کار می‌کنند و با نظر آن‌ها برای انجام یا عدم انجام مسابقه تصمیم می‌گیرند، این بار به موضوعی متهم شده‌اند که باتوجه به قرارگیری یک تیم پرطرفدار از طرفی از آن، حملاتی در فضای مجازی را نیز برایشان در پی داشته است. این در حالی است که شاید انتظار می‌رفت که صبح روز بازی نماینده فدراسیون، نسبت به کوتاه شدن چمن اخطار بدهد.

 


نمایی از حواشی ابتدای مسابقه؛ لحظه‌ای که ناظر بازی تلاش می‌کرد تا یحیی را متقاعد کند که او تقصیرکار نبوده است.

 

 

پس از این بازی حملات تندی از سوی برخی رسانه های هواداری پرسپولیس خطاب به علی صفایی انجام شده و این در حالی است که او در طول بازی تقریبا بی نقص بود و یکی از بهترین روزهای خود را سپری کرد.

 

در لیگ برتر ایران اتفاقاتی نظیر بلند بودن چمن یا خط کشی نامتعارف کنار زمین بارها رخ داده اما این بار شرایط به شکلی بود که نماینده فدراسیون فوتبال صبح روز بازی در بازدید از استادیوم متوجه آن نشد و پس از اعتراض یحیی گل‌محمدی نیز فرصتی برای اصلاح آن وجود نداشت.

 

با این حواشی این اتفاق سبب نشد تا تیم داوری این مسابقه و علی الخصوص علی صفایی تمرکز خود را از دست بدهد و در این مسابقه دشوار، اشتباه تأثیرگذاری را مرتکب شود. حیدر سلیمانی کارشناس داوری نیز درباره عملکرد وی گفت: صفایی در چند صحنه آوانتاژهای خوبی داد و کمک کرد که حمله بازیکنان گرفته نشود.

 

مناسب نبودن اندازه چمن ورزشگاه حتی برای داور وسط نیز مشکل ساز بود و او پس از اطلاع از این موضوع، روی اعتراض یحیی صحه گذاشت اما زمانی که بازیکنان برای گرم کردن وارد زمین شده بودند، وقتی برای کوتاه کردن چمن نمانده بود.

شهر خودرو پرسپولیس تهران کمیته داوران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: شهر خودرو پرسپولیس تهران کمیته داوران نماینده فدراسیون چمن ورزشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور دو بازی حساس پرسپولیس و استقلال + تاریخ و ساعت پخش

رقابت‌های هفته بیست و ششم فصل جاری ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در حالی یکشنبه و دوشنبه ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود که کمیته داوران اسامی داوران هر یک از دیدار‌ها را به شرح زیر اعلام کرد:

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

گل گهرسیرجان- شمس آذر قزوین
داور: ایمان کهیش کمک ها: حسن ظهیری، حامد تازه پور و حامد سیری ناظر: ایرج نظری

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

صنعت نفت آبادان - مس رفسنجان
داور: پیام حیدری کمک ها: حسین مرادی، عباس پورحمیدی و امیر ایار ناظر: حسین خانبان
پیکان تهران - آلومینیوم اراک
داور: محمدحسین زاهدی فرد کمک ها: مهدی شفیعی، بهزاد پناهی و محمدعلی صلاحی ناظر: رسول فروغی
سپاهان اصفهان - استقلال خوزستان
داور: حسن اکرمی کمک ها: مهدی سیفی، محسن بابایی و فرزاد منصوری ناظر: سعید بطحایی
نساجی مازندران - پرسپولیس
داور: موعود بنیادی فر کمک ها: علیرضا ایلدروم، حسن انتظاری و امیرسامان سلطانی ناظر:محسن قهرمانی
ملوان بندر انزلی - هوادار تهران
داور: میثم حیدری کمک ها: یعقوب حجتی، علیرضا طاهرخانی و پوریا افشاریان ناظر: فریدون اصفهانیان
فولاد خوزستان - تراکتور تبریز
داور: بیژن حیدری کمک ها: علی احمدی، یوسف مغروری و مسعود حقیقی ناظر: حسن کامرانی فر
استقلال - ذوب آهن اصفهان
داور:کوپال ناظمی کمک ها:امیرمحمد داودزاده، محمدعلی پورمتقی و شبیر بهروزی ناظر: محمدرضا ابوالفضلی

tags # استقلال ، پرسپولیس سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • بازی پرسپولیس-نساجی، بدون حضور بانوان!
  • داور دو بازی حساس پرسپولیس و استقلال + تاریخ و ساعت پخش
  • بنیادی فر داور پرسپولیس شد/ سوت بازی استقلال در دستان کوپال
  • داور ۲ بازی حساس پرسپولیس و استقلال مشخص شد
  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید
  • واکنش وزیر ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس - سپاهان
  • اعتراض بازیکنان زاگرس مهاباد به تصمیم داور و ترک زمین
  • فنونی زاده: بازی پرسپولیس و سپاهان تحت الشعاع قضاوت داور بود
  • چند فریم از جنجالی‌ترین تصمیم داور بازی پرسپولیس و سپاهان
  • کارشناسی سه صحنه جنجالی پرسپولیس - سپاهان