Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر نبی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری به ۱۲ هزار تومان رسیده است، گفت: این رقم دو هزار تومان کمتر از نرخ مصوب تخم مرغ و شش هزار تومان از قیمت تمام شده تولید آن کمتر است.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید برای تولیدکنندگان افزود: سال گذشته تولیدکنندگان ریزمغذی متیونین (اسید امینه‌ای که در ساختار پروتئین وجود دارد) را ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان خریداری می‌کردند اما هم اکنون قیمت آن به ۱۳۰ هزار تومان رسیده و با در شرایط فعلی، هزینه تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ بالای ۱۸ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال بخش خصوصی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی دستمزد و حقوق در سال جاری، افزود: سایر هزینه‌ها نیز افزایش یافته و شرایط برای تولیدکنندگان دشوار شده است.

وی با بیان اینکه نرخ مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۱۴ هزار تومان تعیین شده است، گفت: اگر قیمت تخم مرغ به زیر نرخ مصوب برسد دولت باید آن را خریداری کند اما مسئولان مربوطه که هنگام افزایش قیمت تخم مرغ در سطح بازار، هر لحظه به ما زنگ می‌زدند و ما را احضار می‌کردند در حال حاضر تلفن‌هایشان را هم جواب نمی‌دهند.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه قبل از عید پیش بینی کرده بودیم که قیمت تخم مرغ در فروردین و اردیبهشت ماه افت می‌کند و به زیر ۱۰ هزار تومان می‌رسد، افزود: مسئولان باید مساله صادرات را حل می‌کردند تا دچار چنین مشکلاتی نشویم اما متأسفانه آنها نه تنها مانع صادرات بلکه مانع تولید هستند.

وی با تاکید بر اینکه این افت قیمت در وضعیت تولید طی ماه‌های آینده تأثیر می‌گذارد و تولید را دچار مشکل می‌کند، گفت: هر زمان که ما به مسئولان در این زمینه هشدار می‌دهیم، به آن بی توجهی می‌کنند و تا زمانی که بحران در بازار ایجاد نشود به فکر چاره نیستند.

نبی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات جدید تولیدکنندگان تخم مرغ اضافه کرد: در حال حاضر شرکت‌های تولیدکننده جوجه یکروزه، جوجه را به مرغدار با قیمت ۱۵ هزارتومان عرضه می‌کنند و می‌گویند آن را ۸ هزار تومان (نرخ مصوب) فاکتور می‌کنیم و مرغدار نیز اگر اقدام به خرید نکند قادر به جوجه ریزی نیست متأسفانه سودجویی در بخش‌های مختلف زنجیره انجام می‌شود و تولیدکننده گرفتار شده است.

کد خبر 5180457 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت تخم مرغ مرکز مدیریت راه های کشور قیمت مرغ وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت طلا اوپک پلاس قیمت دلار قیمت نفت سند همکاری ایران و چین اوپک بازار سهام بانک مرکزی دلار نرخ ارز بورس قیمت تخم مرغ هزار تومان تخم مرغ نرخ مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه

نظرسنجی رویترز از ۴۳ اقتصاددان و تحلیلگر نشان می‌دهد متوسط قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی برابر با ۸۴ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه خواهد بود، یعنی بالاتر از پیش‌بینی ماه گذشته. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت در سال جاری میلادی بالاتر از 80 دلار در هر بشکه باشد. تحلیلگرانی که رویترز از آنها نظرسنجی کرده پیش‌بینی خود از قیمت نفت در 2024 را برای دومین بار به خاطر احتمال عقب ماندن تولید از تقاضا در بحبوحه درگیری‌های خاورمیانه و ادامه کاهش تولید اوپک پلاس، افزایش داده‌اند.
نظرسنجی از 43 اقتصاددان و تحلیلگر نشان می‌دهد متوسط قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی برابر با 84 دلار و 62 سنت در هر بشکه خواهد بود. این رقم در ماه مارس 82 دلار و 33 سنت پیش بینی شده بود.
متوسط قیمت نفت خام برنت از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا 83 دلار و 50 سنت بوده است.
پیش بینی قیمت نفت خام آمریکا هم افزایش یافته و از 78 دلار و 9 سنت ماه گذشته تا 80 دلار و 46 سنت بالا آمده است.

کاهش 100 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت اوپکعربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

تحلیلگران عقیده دارند روند رشد تقاضا مثبت‌تر از حد انتظار بوده و با توجه به کاهش ذخایر نفتی و تمدید کاهش تولید اوپک پلاس، همچنان از قیمت نفت حمایت خواهد کرد.
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد علیرغم بسیاری از مخاطرات، رشد تقاضا برای نفت تا حد زیادی همگام با روند قبل از بحران کرونا بوده است. این آژانس پیش بینی می‌کند رشد تقاضای جهانی برای نفت در 2024 برابر با 1.2 میلیون بشکه در روز باشد.
بسیاری از تحلیلگرانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، تخمین می‌زنند تقاضا برای نفت بین 0.9 و 1.4 میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی افزایش یابد.
اکثر تحلیلگران عقیده دارند احتمال 100 دلاری شدن قیمت نفت علی رغم بی‌ثباتی‌ عرضه به خاطر بحران خاورمیانه، پایین است.
در زمینه عرضه، انتظار می‌رود ائتلاف اوپک پلاس طرح کاهش تولید خود را پس از ماه ژوئن هم ادامه دهد که باعث کمبود عرضه نسبت به تقاضا خواهد شد.
با وجود اینکه برخی تحلیلگران می‌گویند تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی افزایش می‌یابد، اما بسیاری دیگر هشدار داده‌اند ترجیح دادن سود سهامداران به گسترش تولید در صنعت شیل آمریکا، رشد آن را محدود خواهد کرد.
انتهای پیام/61

دیگر خبرها

  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • همراه پرخرج
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • چطور درصد حساب کنیم؟
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت