Web Analytics Made Easy - Statcounter

متوسط قیمت هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی در شهر تهران در اسفند ۹۹ به رقم ۳۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسید که نسبت به سال ۹۸ رشد ۹۳.۷ درصدی را تجربه کرده است.

خبرگزاری میزان - بررسی بازار مسکن در اسفند ماه سال ۹۹ حاکی از آن است که متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران با رشد ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصدی نسبت به بهمن ماه به رقم ۳۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسیده و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹۳.۷ درصدی را تجربه کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در اسفند ۹۹ بالغ بر ۵.۳ هزار واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده است که نسبت به بهمن همان سال با رشد ۳۴.۶ درصدی و نسبت به ماه مشابه سال گذشته با اُفت ۴۸.۴ درصدی روبرو بوده است.

در این بین بیشترین سهم معاملات مربوط به آپارتمان‌های تا عمر ۵ سال ساخت بوده و در مجموع در مقایسه با اسفند سال ۹۸، حدود ۶.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

منطقه ۵ رکوردار معاملات مسکن

در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران منطقه ۵ بیشترین معاملات مسکن را نصیب خود کرده است به طوری که ۱۴.۷ درصد از معاملات مربوط به این منطقه بوده و مناطق با سهم ۸.۹ و ۸ ونیم درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

ارزانترین و گرانترین مناطق تهران

در بین مناطق مختلف تهران منطقه یک با میانگین قیمت ۶۸ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان در صدر گران‌ترین منطقه تهران قرار دارد و منطقه ۱۸ با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان ارزان‌ترین منطقه معامله شده در اسفند ۹۹ بوده است که در مجموع منطقه یک نسبت به سال ۹۸ با رشد ۱۰۴.۷ و منطقه ۱۸ با رشد ۵۸.۶ درصدی روبرو بوده است.

به طور کلی در سال ۹۹، بالغ بر ۸۳.۳ هزار واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده است که نسبت به سال ۹۹ با کاهش ۰.۳ درصدی روبرو بوده است.

متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران در سال ۹۹، بالغ بر ۲۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان بوده که نسبت به سال ۹۸ با میانگین قیمت ۱۳ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان با رشد ۸۰.۳ درصدی روبرو بوده است.

در بین معاملات انجام شده در اسفند ۹۹ واحد‌های مسکونی با دامنه قیمتی هر متر مربع بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان سهم ۱۶ درصدی را به خود اختصاص داده است و آپارتمان‌ها با میانگین قیمت ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان در هر متر مربع با سهم ۱۵.۷ درصدی در رتبه بعدی قرار گرفته اند و ۶۱.۴ درصد واحد‌های مسکونی معامله شده کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی بوده است.

بیشترین تقاضا مربوط به آپارتمان‌های ۵۰ تا ۶۰ متری با سهم ۱۴.۸ درصدی بوده است و واحد‌های ۶۰ تا ۷۰ متر با ۱۳.۳ درصد و واحد‌های ۷۰ تا ۸۰ متر با سهم ۱۱.۳ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند و می‌توان گفت آپارتمان‌های کمتر از ۸۰ متر مربع سهم ۵۲.۶ درصدی از معاملات را به خود اختصاص داده است.

در اسفند ۹۹ آپارتمان‌های با میانگین قیمت کل ۵۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان، ۱۹.۷ درصد از سهم معاملات را به خود اختصاص داده است و آپارتمان‌های یک تا یک و نیم میلیارد تومانی با سهم ۱۷.۱ درصدی در رتبه بعدی قرار دارد و در مجموع حدود ۵۱.۶ درصد از معاملات مربوط به واحد‌های مسکونی با قیمت کمتر از ۲ میلیارد تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: بازار مسکن در سالی که گذشت/ از تورم شدید تا رکود در معاملات


انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بازار مسکن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بازار مسکن درصدی روبرو بوده میانگین قیمت شهر تهران واحد مسکونی نسبت به سال اسفند ۹۹ متر مربع معامله شده متوسط قیمت هزار تومان بعدی قرار ۶ درصدی ۳ درصدی ۳ درصد ۶ درصد سال ۹۹ ۷ درصد سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۹۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ اردیبهشت؛ سکه ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد

به گزارش خبرنگار مهر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت قیمت هر سکه طلای طرح جدید تا لحظه درج خبر به مبلغ ۴۱ میلیون ۵۸۵ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۷۰۳ هزار تومان کاهش دارد.

هر سکه بهار آزادی نیز ۳۷ میلیون ۹۳۷ هزار تومان امروز قیمت گذاری شد.

همچنین هر قطعه نیم سکه نیز امروز به مبلغ ۲۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد که نسبت به روز گذشته ۴۰۰ هزار تومان ارزان‌تر است.

امروز همچنین هر قطعه ربع سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

این گزارش حاکی است هر انس طلا امروز ۳.۳۸ درصدی به ۲۲۸۷ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳ میلیون و ۴۳۲,۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

کد خبر 6094135 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • سئو حرفه و خدمات سئو سایت چه تفاوتی دارند
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ اردیبهشت؛ سکه ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست