Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:46:02 GMT

اطلاعات شخصی ۵۳۳ میلیون کاربر فیس بوک هک شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۹۴۳۶

اطلاعات شخصی ۵۳۳ میلیون کاربر فیس بوک هک شد

به گزارش ایرنا از واشنگتن پست، سایت خبری اینسایدر اعلام کرد، نمونه‌ای از شماره تلفن‌های هک شده، تاریخ تولد، بیوگرافی و موارد دیگر را بررسی و دریافت کرده است که برخی از داده‌ها با سوابق شناخته شده کاربران فیس بوک مطابقت دارد.

شرکت فیس بوک اعلام کرد، این نشت اطلاعاتی شامل داده‌های قدیمی و ناشی از مشکلاتی بود که در سال ۲۰۱۹ حل شد، اما این خبر همچنان موجب بررسی مجدد این شرکت شده است که قبلاً مورد نگرانی در مورد حریم خصوصی داده‌ها قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"آلون گال" بنیانگذار یک شرکت اطلاعاتی جرائم اینترنتی اسرائیلی به نام "هادسون راک" در پیام توییتری نوشت: بازیگران بد مطمئنا از اطلاعات برای مهندسی اجتماعی، کلاهبرداری، هک و بازاریابی استفاده می‌کنند.

مهندسی اجتماعی شامل دسترسی به اطلاعات محرمانه افراد مانند جعل هویت شخصی پشتیبانی فنی است تا اعتماد آنها بیش از غلبه بر موانع بدست آید.

گال در پیام توییتری دیگری نوشت: داده‌های به خطر افتاده همچنین شامل شناسه‌های فیس بوک، نام کامل، مکان‌ها، برخی آدرس‌های ایمیل، وضعیت روابط و سایر جزئیات است.

با افشای مشخصات کاربران، شرکت فیس بوک بلافاصله به این مسئله پاسخ نداد، اما "لیز بورژوا" سخنگوی فیس بوک در توییتی نوشت که اطلاعات هک شده شامل داده‌های قدیمی است که قبلاً در سال ۲۰۱۹ انجام شده بود.

بورژوا نوشت: ما این مسئله را در آگوست (شهریور) ۲۰۱۹ رفع کردیم.

برچسب‌ها اسرائیل فیس بوک ایالات متحده آمریکا امنیت سایبری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل فیس بوک ایالات متحده آمریکا اسرائیل فیس بوک ایالات متحده آمریکا امنیت سایبری اخبار کنکور فیس بوک داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۹۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر از اینستاگرام

به‌گزارش همشهری آنلاین او گفت: این با ارزش ترین هدیه ای است که برای سلامت ذهنی اش به خود داده است. او در نشست اخیر صد چهره تاثیرگذار تایم گفت اکنون او خوشحال تر است و دیگر با دوستانش به جای ارسال پیام، تلفنی صحبت می کند.

سلنا گومز بارها در مصاحبه هایش گفته بود که از شبکه های مجازی واهمه دارد.

کد خبر 848216 برچسب‌ها خبر مهم اینترنت - اینستاگرام

دیگر خبرها

  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر از اینستاگرام
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل