Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:23:41 GMT

دمشق: گزارش حقوق بشری آمریکا مملو دروغ است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۹۵۲۳

دمشق: گزارش حقوق بشری آمریکا مملو دروغ است

دمشق گزارش سالانه وزارت امور خارجه ایالات متحده در مورد حقوق بشر در جهان را "بدنام" و حاوی دروغ و ادعاهایی برگرفته از سازمان های تروریستی توصیف کرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد، گزارش آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در جهان حاوی دروغ ها و ادعاهایی است که تقریباً در همه کشورهای جهان با ادعاهای نقض ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: گزارش بدنام آمریکا درباره سوریه و کشورهایی چون روسیه، کوبا، چین، ونزوئلا، ایران و بلاروس که از سیاست های آمریکا راضی نیستند، بیانگر توهمات و دروغ هایی است که توسط مردم این کشورها و افکار عمومی جهان برملا شده اند.

در بیانیه وزارت امور خارجه همچنین تاکید شده که تمام آنچه در گزارش در مورد سوریه ذکر شده است برگرفته از گزارش سازمان های تروریستی، حامیان و سرمایه گذاران آنها در منطقه و جهان است و نویسندگان گزارش مذکور تخلفاتی را که توسط دولت های آمریکا انجام شده و برای همه جهان و خود ایالات متحده شناخته شده است، از جمله اقداماتی که کل حقوق بشر  را نقض می کند، سانسور کرده اند.

در این بیانیه ادعای دولت آمریکا مبنی بر اینکه حقوق بشر در سیاست خارجی این کشور "در اولویت است" به عنوان "اوج نفاق" توصیف و تاکیده شده است: مردم سوریه از نظر غذا، بهداشت ، محیط زیست و جنبه های مختلف زندگی به خاطر محاصره اقتصادی غیرانسانی که هدف آن گرسنگی است در رنج و سختی هستند اما این گزارش شوم به طور واقعی به رنج های مردم سوریه که توسط تروریسم و ​​حامیان مالی آن تحمیل شده، نپرداخته است.

در این بیانیه با اشاره به "چپاول آشکار روغن و گندم سوریه" توسط ایالات متحده آمده است که دولت آمریکا یک بار دیگر ثابت کرد گزارش هایش عمدتا متوجه کسانی است که مطابق با سیاست های آن و منافع آن نیستند.

وزارت امور خارجه سوریه در پایان بیانیه خود با تأکید بر اینکه دمشق مخالف استفاده از مسئله حقوق بشر برای دستیابی به منافع و اهداف سیاسی است، افزود که سوریه بیشترین نگرانی را در مورد حقوق، عزت و آینده مردم خود دارد و کشوری که کارنامه ای مملو از نقض حقوق بشر در تمام نقاط جهان دارد، حق ندارد در مورد حقوق بشر نظر دهد.

وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن ضمن ارائه گزارش سالانه به وزارت امور خارجه در مورد وضعیت حقوق بشر در جهان اعلام کرد کشورش متعهد به "دفاع از حقوق بشر در جهان در هر کجا که باشد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا سوريه وزارت امور خارجه حقوق بشر در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر تصریح کرد واشنگتن درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیمی نگرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود اعلام کرد واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

بر اساس این گزارش، وضعیت زنان و دختران در جریان سال 2023 وخیم‌تر شده است و آنها از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت خشونت و تهدید علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز در افغانستان وجود دارد.

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پیش از این تاکید کرده بود واشنگتن حکومت طالبان را به‌خاطر آنچه نقض حقوق بشر خواند، پاسخگو قرار خواهد داد.

«امیرخان مقتی» وزیر خارجه حکومت طالبان نیز بارها اعلام کرده است کشورهای غربی با موضوعات حقوق بشری برخورد دوگانه دارند.

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به کشتار هزاران فلسطینی تاکید کرده بود چرا غربی‌ها درباره اقدامات رژیم اسرائیل چیزی نمی‌گویند.

چین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر در افغانستان تمدید شدنروژ: همکاری با طالبان برای بهبود وضعیت حقوق بشر در افغانستان ارزشمند است

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها