Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@13:12:26 GMT

کاهش ۲۲ درصدی رخداد حوادث شهری در نوروز امسال در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۹۵۳۳

کاهش ۲۲ درصدی رخداد حوادث شهری در نوروز امسال در اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از کاهش ۲۲ درصدی رخداد حوادث شهری در نوروز امسال در اصفهان در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش حوادث جاده ای به دلیل زیاد شدن ترددها در نوروز امسال، اظهار کرد: سال گذشته به دلیل محدودیت های کرونایی تردد در جاده های استان بسیار کم بود، ولی امسال ترددها افزایش یافت و به تبع تعداد حوادث جاده ای نیز نسبت به سال ۹۸ بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشتر حوادث جاده ای امسال به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و شرایط جوی و گرد و غبار و تندباد اتفاق افتاد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در نوروز امسال بارشی در اصفهان نداشتیم، گفت: در ۳ مقطع ایام نوروز تندبادهایی در استان داشتیم که به سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت رسید و در برخی محورها باعث فعال شدن کانون های گرد و غبار و خیزش گرد و غبار و برخورد خودروها با یکدیگر شد.

وی از خسارت ۵۴ میلیارد تومانی طوفان به استان خبر داد و گفت: طوفان های نوروز امسال خساراتی به بخش های کشاورزی و گلخانه ها، درختان، باغات، مزارع و زیرساخت های استان و شبکه های برق وارد کرد.

۶ روز هوای ناسالم در ایام نوروز

شیشه فروش همچنین به آلودگی هوای ناشی از گرد و غبار در این ایام اشاره و تصریح کرد: هوای ۶ روز از ایام نوروز امسال به خاطر فعالیت کانون های گرد و غبار ناشی از تندباد، ناسالم بود که در بیشتر شهرستان ها ناسالم برای گروه های حساس و در برخی ساعات ناسالم برای عموم بود.

وی حوادث حریق در ایام نوروز امسال را یادآور شد و گفت: حریق در بیمارستان میلاد، حریق یک واحد تجاری در بازار بزرگ اصفهان و حریق در انبار لوازم تعمیرات ساختمانی از مهمترین حریق های نوروز امسال بود، اما خوشبختانه حریق گسترده در عرصه های منابع طبیعی و زیست محیطی نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه کاهش دما و سرمازدگی در ۲ روز اول نوروز خساراتی وارد کرد، افزود: در مجموع حوادث شهری ۲۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ کاهش داشت، چون سال ۹۹ محدودیت های کرونایی بیشتری داشتیم و نمی توان نوروز امسال را با سال گذشته مقایسه کرد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر عوامل امدادی در قالب ۶۳۰ تیم امدادی در مناطق مختلف استان استقرار یافتند و حوادث در بخش های آب، گاز و برق به موقع کنترل شد، همچنین ۵۰۰ تلفن اضطراری مدیریت بحران داشتیم که در این ایام شبکه ارتباطی در استان برقرار و کمک زیادی کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: ۱۷۷ تیم اورژانس، ۴۶ تیم هلال احمر، ۴۲ راهدارخانه، ۱۲ پلیس راه، ۱۰ اکیپ هواشناسی، ۱۰ اکیپ منابع طبیعی، ۱۰ اکیپ جهاد کشاورزی، ۲۳ اکیپ شرکت گاز، ۲۵ اکیپ شرکت برق، ۲۳ اکیپ شرکت آب، ۲۵ اکیپ مخابرات و ۱۱۰ اکیپ آتش نشانی در سطح استان فعال بوده و به مردم ارائه خدمت کردند.

تعویق کوچ عشایر به استان اصفهان در شرایط قرمز کرونایی

وی از تعویق کوچ عشایر به استان اصفهان در شرایط قرمز کرونایی خبر داد و گفت: هماهنگی لازم به عمل آمده تا تقویم کوچ عشایر باتوجه به گرمای هوا، بارندگی کم و شرایط قرمز کرونا به تعویق بیفتد و عشایر امسال دیرتر وارد استان اصفهان شوند.

شیشه فروش از هماهنگی با استان های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان برای ورود دیرتر عشایر به استان اصفهان اشاره و اعلام کرد: ۵۴ هزار ایل قشقایی و بختیاری معمولا اواخر اردیبهشت ماه وارد مناطق ییلاقی استان اصفهان می شوند.

وی با بیان اینکه عشایر در ۳۰۰ نقطه در مناطق ییلاقی سمیرم، فریدونشهر، چادگان، شهرضا و دهاقان مستقر می شوند، گفت: ۲ هزار کیلومتر ایل راه در استان داریم که هزار کیلومتر آن توسط عشایر استفاده می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: ۶۰ هزار نفر عشایر در قالب ۱۲ هزار خانوار در استان داریم که ۳۰ هزار هکتار زمین و ۱ میلیون رأس دام دارند. از مجموع جمعیت عشایر استان ۵۴ هزار نفر عشایر قشقایی و ۶ هزار نفر عشایر عرب جرقویه هستند.

وی با بیان اینکه عشایر از ۲۰ گلوگاه به استان اصفهان وارد می شوند، گفت: ایستگاه های ایست بازرسی در گلوگاه های استان دایر شده و اداره عشایر استان با همکاری مرکز بهداشت و اداره راه پیگیری و نظارت لازم را بر تعویق ورود عشایر به استان خواهند داشت.

شیشه فروش بیمه را تنها راهکار جبران خسارت در بخش کشاورزی و دامداری دانست و افزود: در بخش زراعت ۶۱ هزار و ۷۰۰ هکتار، باغات ۱۹ هزار و ۱۰۰ هکتار، طیور ۴۰ میلیون قطعه، دام ۴۵۰ هزار رأس بیمه شده اند، به طوری که ۹۸ درصد طیور، ۳۰ باغات و ۴۲ درصد زراعت در استان بیمه هستند.

وی خاطرنشان کرد: سال زراعی گذشته ۴۷ میلیارد تومان غرامت برای جبران خسارت در بخش کشاورزی و دامداری در استان پرداخت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نوروز نوروز۱۴۰۰ حوادث آلودگی هوا تصادف کوچ عشایر بیمه کشاورزی مدیریت بحران مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان استان اصفهان عشایر به استان نوروز امسال ایام نوروز گرد و غبار شیشه فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند

رئیس سازمان اورژانس کشور از مصدومیت بیش از ۱۳۰۰ تن و مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث رخ داده طی هفته گذشته در کشور خبرداد.

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حوادث مهمی که در هفته گذشته در کشور رخ داده است، گفت: از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه امسال، ۵۷۸ حادثه ویژه به اورژانس کشور ارجاع داده شد که نسبت به هفته گذشته، افزایش ۳۱ درصدی را شاهد هستیم. از این تعداد حوادث، ۱۵۸ حادثه ترافیکی و ۴۲۰ حادثه غیرترافیکی داشتیم که به ترتیب کاهش چهار درصدی و افزایش ۲۱ درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در این بازه زمانی، ۱۳۵۹ نفر نیز مصدوم شدند.همچنین ۱۷۸ نفر جان خود را از دست دادند. 

میعادفر با اشاره به جزئیات حوادث ترافیکی گفت: در مجموع ۲۷ درصد حوادث اعلام شده به اورژانس از نوع ترافیکی بودند اما ۶۲ درصد زخمی‌ها مربوط به همین ۲۷ درصد حوادث ترافیکی است.

وی درباره مصدومانی که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند نیز افزود: ۱۱۸۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند که ۵۹ درصد از مصدومان انتقالی را مصدومان تصادفات تشکیل داده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین ۱۷۷ نفر در محل خدمات درمانی دریافت کردند که ۸۱ درصد از آن ها مجروحان تصادفی بودند که در مجموع ۱۴۳ نفرند.

میعادفر گفت:طی هفته گذشته، ۳۵ مورد زمین لرزه رخ داد که بزرگترین آن در اولین روز اردیبهشت ماه، به شدت ۴.۲ ریشتر در خوی رخ داد که خوشبختانه خسارتی بر جای نگذاشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای