Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@05:36:12 GMT

خراسان جنوبی وارد پیک چهارم کرونا شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۹۷۳۷

خراسان جنوبی وارد پیک چهارم کرونا شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۶ هزار و ۴۵۹ نفر در خراسان جنوبی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

او افزود: بر اساس آخرین آمار تا پایان وقت اداری دیروز طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۴۷ تست مولکولی بیماران مشکوک دریافت شده که تست ۷۹ نفر مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف زاده با بیان اینکه بعد از مدت‌ها در تمام شهرستان‌های استان حداقل یک مورد مبتلا به کرونا داشته ایم، بیان کرد: متاسفانه روند موارد بستری و ابتلا به کرونا در استان افزایشی شده و نگران سلامت مردم هستیم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹۰ تست سریع از بیماران مشکوک دریافت شده است، ادامه داد: از این تعداد هم ۷۳ مورد مثبت بوده است.

او اظهار کرد: از مجموع تست‌های مولکولی و سریع کرونا ۱۵۲ مورد مثبت بوده که نسبت به روز قبل افزایشی بوده است.

تغییر رنگ شهرستان‌ها

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۶۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که ۶۱ بیمار، مثبت قطعی کرونا هستند.

او افزود: از بیماران کرونایی، ۱۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده که حال عمومی یک نفر نا مساعد است.

بیشتر بخوانید

افزایش ۸ برابری بیماران کرونایی

شریف زاده بیان کرد: با توجه به آمار کرونا، همچنان روند افزایشی را تجربه می‌کنیم و پیک چهارم در استان شکل گرفته است.

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی افزود: این افزایش موارد مربوط به عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در هفته آخر اسفند ماه بوده و قطعاً بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی در هفته‌های اول فروردین، در دو هفته آینده مشاهده خواهد شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان بیرجند در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد، گفت: همچنین شهرستان سربیشه از وضعیت آبی به زرد تبدیل شده است.

اعمال محدودیت‌های جدید در بیرجند

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: اگر روند افزایش مبتلایان به کرونا ادامه یابد، در هفته‌های آینده تغییر رنگ‌های جدیدی را شاهد خواهیم بود.

او با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی افزود: با توجه به اینکه ستاد ملی کرونا قبلاً نسبت به رنگ بندی‌ها محدودیت‌هایی را تعریف کرده، با تغییر رنگ شهرستان‌ها محدودیت‌های جدید هم اعمال می‌شود.

شریف زاده اظهار کرد: منع تردد وسایل نقلیه برون شهری، محدودیت ورود پلاک‌های غیر بومی و خروج پلاک‌های بومی به بیرجند اعمال می‌شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی از اعمال محدودیت‌های جدید برای مشاغل ضروری در بیرجند خبر داد و بیان کرد: منع تردد شبانه نیز همچنان در کلیه شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا بیماری کرونا ابتلا به کرونا شهرستان ها شریف زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۹۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: همچنین تردد در محور‌های دیهوک به طبس بعد از پیچ پل اصفهک به سمت بیرجند بعلت تخریب بخشی از بدنه راه و و محور "چاهداشی به دهسلم" فقط یک لاین با احتیاط کامل امکان پذیر است.

سرهنگ رضایی از مسافران و رانندگان خواست قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها مطلع و تا اطلاع بازگشایی این مسیرها، از تردد در آن خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی