Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@18:58:45 GMT

آغاز ثبت‌نام دکتری بدون آزمون دانشگاه امیرکبیر از امروز

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۹۷۹۸

آغاز ثبت‌نام دکتری بدون آزمون دانشگاه امیرکبیر از امروز

ثبت نام تعداد محدودی از فارغ‌­التحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی‌­ارشد برای ورود به دوره دکتری سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بدون آزمون دانشگاه صنعتی امیرکبیر از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرد که به منظور ارتقای کیفی دوره‌­های دکتری و حمایت از استعدادهای درخشان و در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری و آیین­‌نامه داخلی، تعداد محدودی از فارغ‌­التحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی‌­ارشد را برای ورود به دوره دکتری سال  ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بدون آزمون پذیرش می­کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان می‌توانند ثبت­ نام اینترنتی خود را از امروز ۱۵ فروردین الی ۱۵ اردیبهشت از طریق سایت اینترنتی "http://pgrad.aut.ac.ir/۳/applicant" تکمیل نمایند.

متقاضیان واجد شرایط باید در مقطع کارشناسی حداقل معدل ۱۶، در مقطع کارشناسی ارشد حداقل معدل ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان نامه) و یا نمره حداقل ۱۸ یا درجه عالی و بسیار خوب برای پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد را دارا باشند.

همچنین داشتن حداقل یکی از شرایط ذیل برای پذیرش مورد نیاز است: یک مقاله معتبر علمی پژوهشی داخلی یا نهایی شده بین المللی که نام متقاضی بعد از حذف نام استاد راهنما پایان نامه کارشناسی ارشد نفر اول باشد، یک ثبت اختراع با داوری و تایید نهایی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، رتبه اول تا سوم انفرادی یا اول گروهی در جشنواره‌های علمی معتبر بین‌المللی، رتبه اول تا پانزدهم نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور، دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ۹۸ در صورتی‌که جز رتبه‌های اول، دوم یا سوم باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه اميركبير پذیرش بدون آزمون دکتری بدون آزمون کارشناسی ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۹۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: آزمون دکتری ۱۴۰۳ در تاریخ ۴ اسفند ۱۴۰۴ برگزار شد و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

وی افزود: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که این افراد می‌توانستند تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته محل اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن بودند، گفت: در نهایت بیش از ۸۹ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خرداد ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد و پس از آن داوطلبان معرفی شده می‌توانند برای مرحله دوم اقدام کنند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته
  • انعقاد 2 موافقت‌نامه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد