Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@07:02:13 GMT

راز انبار خودروهای عتیقه

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۰۱۰۱

راز انبار خودروهای عتیقه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ کسانی که در حراجی‌ها، خودروهای کلاسیک و عتیقه می‌خرند، با آن مثل اسب تک شاخ رفتار می‌کنند و همیشه عدد روی کیلومترشمار این خودروها عدد خیلی کوچکی است. کافی است به‌عنوان نمونه نگاهی به خودروی شورولت کوروت C۳ مدل ۱۹۷۲ بیندازید که هیچ ویژگی خاصی ندارد اما بعد از گذشت ۴۵ سال کیلومترشمار آن روی ۳۲۸۶ مایل مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه دلیلی دارد که کسی یک خودروی شورولت کوروت را بخرد و در طول ۴۵ سال حدود ۵ هزار کیلومتر با آن رانندگی کند. حتی اگر قدم‌های پیموده شده صاحب این خودرو را شمرده بودید از این رقم بیشتر بود. البته طبیعی است که هر یک از ما چه هنگام خرید و چه هنگام فروش اهمیت خاصی برای کم بودن عدد روی کیلومترشمار قائل هستیم و دلیل آن این است که هر چه این عدد کمتر باشد، احتمالا قطعات آن سالم‌تر باقی مانده است. اما اینجا صحبت از پایین نگه داشتن رقم پیمایش کیلومترشمار خودروها به شکل افراطی است. اصطلاح «عتیقه‌های یافت شده در طویله یا انبار» (barn finds) برای خودروهایی به کار می‌رود که برای مدت طولانی در گاراژ یا پارکینگ منازل دست نخورده باقی می‌مانند. هر کدام از این عتیقه‌های یافت شده در انبار داستان خاص خود را دارند. برخی از صاحبان این خودروها به دلایل بیماری یا مهاجرت خودروی خود را رها کرده‌اند اما عده‌ای هم اصلا نمی‌خواهند خودرویی که خیلی دوست دارند، خراب شود یا خط و خش بردارد و البته عده کمی هم به اشتباه این کار را نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌دانند.

اما یک دلیل دیگر هم وجود دارد که هر چند نادر است اما در دسته‌بندی سرگرمی‌ها می‌گنجد و در فرهنگ خیلی از مردم دنیا قابل مشاهده است. در زندگی اجتماعی ما گاهی اوقات حفره‌هایی وجود دارد که می‌تواند با این نوع سرگرمی‌ها پر شود. گاهی اوقات جوامعی در بین مردم شکل می‌گیرد که فصل مشترک آنها یک علاقه یا سرگرمی خاص است. در این فصل مشترک، نوعی رابطه بین افرادی به وجود می‌آید که ممکن است در تمام شئون زندگی با هم تفاوت‌های فاحش داشته باشند و حتی یک ثانیه همدیگر را تحمل نکنند، اما داشتن یک خودروی خاص، آنها را به این جامعه پیوند می‌زند. شاید ویژگی مشترک در این جوامع، حس نوستالژی است.

جمع‌آوری تمبر، شخصیت‌های داستان‌های جنگ ستارگان و استارتِرِک، شخصیت‌های کمیک استریپ و... نمونه‌هایی از همین شکل‌گیری جوامعی است که پیوند بین آنها همین حس نوستالژی نسبت به گذشته است. خیلی از مردمی که در زندگی اجتماعی خود خلأیی حس می‌کنند، برای پر کردن آن، با قیمت‌های گزاف و گاهی غیرمنطقی، به خرید اشیایی می‌پردازند که به نوعی پاسخ به حس نوستالژی آنها است. خودروهای عتیقه نیز جزو همین خریدها به شمار می‌روند.

پربیننده ترین عرضه مستمر محصولات ایران‌خودرو به بازار در سال جدید قیمت پراید امروز ۱۴۰۰/۱/۱۵ چرا شاهین آتش گرفت؟ دیگنیتی به تولید انبوه رسید اعلام برنامه تولید خودرو در ۱۴۰۰

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو تولید خودرو برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف عتیقه جات چند هزار ساله در چالوس

سرهنگ محسن سلیمانی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی قصد فروش چندین قطعه شیء تاریخی در شهرستان چالوس را دارد، موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی گفت: در این عملیات بیش از ۳۰۸ قطعه شیء تاریخی، شامل اقلام زینتی وزیور آلات شامل گوشواره، انگشتر، مهره‌های سنگی ومروارید متعلق به دوران ساسانی، هخامنشی وعصر اسلام کشف شد.

او در ادامه با اشاره به اینکه این اشیاء بخشی از فرهنگ و تمدن کشور است، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی شهرستان در خاتمه با بیان این که قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • کشف عتیقه جات چند هزار ساله در چالوس
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • مصر/ کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)