Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:56:22 GMT

فعالیت رسمی هیات بازرسی انتخابات استان همدان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۰۱۵۰

فعالیت رسمی هیات بازرسی انتخابات استان همدان آغاز شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دبیرخانه هیات بازرسی انتخابات استان همدان، براساس ماده ۳۱-تبصره ۹ – (الحاقی ۲۶/۱۰/۹۱) قانون انتخابات ریاست جمهوری، ماده ۶۹ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب سال ۷۸، هیات بازرسی انتخابات در استان همدان و شهرستان‌های تابعه فعالیت رسمی خود را به منظور حسن اجرای قانون و کنترل فرآیند برگزاری انتخابات منطبق با قانون و صیانت و حفاظت از آرای مردم آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده است: مردم استان همدان می توانند شکایات و نظرات خود و همچنین تخلفات نامزدهای انتخابات(میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا)، مجریان و دست اندرکاران انتخابات را از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری‌ها، پورتال استانداری (لینک شکایات مردمی انتخابات) و یا تماس با شماره تلفن ۳۸۲۵۶۰۰۵ گزارش دهند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، در استان همدان، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، انتخابات میاندوره ای مجلس در حوزه انتخابیه «بهار و کبودرآهنگ» نیز برگزار می شود.

«عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

 انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در ۳۲ شهر استان همدان برای انتخاب ۱۷۴ عضو شورا برگزار می شود به نحوی که مردم در شهر همدان برای انتخاب ۱۱ عضو شورا، در چهار شهر استان هرکدام برای انتخاب هفت عضو و در ۲۷ شهر دیگر استان نیز برای انتخاب پنج عضو شورای شهر پای صندوق رای می روند.

همچنین انتخابات شوراها  در ۹۲۰ روستای استان برگزار می شود که در برخی از روستاها پنج نفر و تعدادی هم سه نفر به عنوان اعضای شورای اسلامی روستا برای دوره ششم انتخاب می شوند.

در مجموع بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به عنوان نماینده مردم برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان همدان انتخاب خواهند شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر همدان انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر همدان انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر همدان انتخابات ریاست جمهوری اخبار کنکور شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی برگزار می شود برای انتخاب استان همدان ششمین دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تا ۲۱ اردیبهشت ماه و زمان برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلام کمتر از یک هفته زمان باقی مانده است. دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ماه سال گذشته برگزار شد و از آنجایی که در آن زمان برخی از دواطلبان نتوانستند تعداد آرای مورد نیاز را کسب کنند به دور دوم انتخابات راه یافتند و قرار است یک بار دیگر شانس خود را برای رسیدن به ساختمان مجلس در بهارستان امتحان کنند.

چند داوطلب در دور دوم انتخابات مجلس به رقابت خواهند پرداخت؟

براساس ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هر داوطلبی باید یک پنجم آرای صحیح را کسب کند تا در مرحله اول منتخب آرای ملت برای حضور در مجلس شورای اسلامی باشد که بر همین اساس در دور اول انتخابات مجلس، داوطلبان  در ۲۲ حوزه انتخابی نتوانستند حدنصاب آرای مأخوذه را کسب کنند، ۹۰ نفر از آنان برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی و بنا بر قانون در مرحله دوم به رقابت خواهند پرداخت و براساس قانون، مرحله اول و دوم انتخابات تفاوتی در ساعات برگزاری ندارد و اخذ رای راس ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری شروع می‌شود و به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با این تفاوت برگزار می‌شود که در ۸ حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می‌شود که بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند.

برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی با توجه به اینکه در برخی حوزه‌های انتخابیه برای اولین بار است نیازمند آموزش و آگاه سازی مردم دارد.

در ویدئو زیر می‌توانید رای گیری به صورت الکترونیک را مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی