Web Analytics Made Easy - Statcounter

​رییس اتاق بازرگانی تبریز از رشد ۲۰۹ درصدی صدور گواهی مبدا توسط اتاق تبریز برای صادرات از آذربایجان شرقی طی سال گذشته نسبت به سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، جمعی از اعضای هیات رییسه، هیات نمایندگان و دبیرکل اتاق تبریز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی به طرح مشکلات و موانع تولید، صنعت، بازرگانی و صادرات استان پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یونس ژائله» در این دیدار، وجود همدلی و هماهنگی مابین مسئولان استان را نعمتی بزرگ برای استان دانسته و گفت: با توجه به شعار سال، امسال وظایف خطیری بر عهده داریم و در این شرایط نیازمند تدوین نقشه راه برای خود هستیم تا به درستی قدم برداریم.

رییس اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: واحدهای تولیدی استان آذربایجان شرقی در سال ۹۹ با همت و تلاشی مضاعف نه تنها در راستای حفظ اشتغال قدم برداشتند بلکه زمینه افزایش اشتغالزایی در استان را فراهم کردند.

وی همچنین با اشاره به افزایش صادرات از استان در سال گذشته گفت: تنها در روز آخر عید، شاهد صدور بالاترین تعداد گواهی مبدا تاریخ اتاق بودیم و از سوی دیگر میزان صدور گواهی مبدا برای صادرات از استان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۲۰۹ درصد رشد داشته است.

درصد بالایی از موانع تولید در خود استان قابل حل است

ژائله با اشاره به لزوم برداشتن موانع سر راه تولید گفت: برای برداشتن موانع تولید استان باید از مجموعه خود استان آغاز به کار کنیم چرا که درصد بالایی از این موانع در خود استان قابل حل است.

وی با انتقاد از عملکرد بانک ها در تامین مالی و ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: متاسفانه در این خصوص به درستی عمل نشده است که باید در سال جدید، فکری در این زمینه شود.

رییس اتاق بازرگانی تبریز همچنین بر لزوم اجرایی شدن تمامی مصوبات شورای گفتگوی استان تاکید کرد و گفت: برای برداشتن موانع، نمی توانیم با این مانع ها مدارا کنیم چرا که مشکلات گاه زاییده ملاحظه کاری ها هستند.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: اتاق بازرگانی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد: تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

حجت‌السلام سید سلمان ذاکرعضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : در جلسه ای که  با حضور کارشناسان و اتاق بازرگانی تهران، مزایا و معایب تعطیلی شنبه و جمعه به طور کامل بررسی شد.

وی افزود: هدف از این لایحه، افزایش نشاط مردم، پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی، و رونق اقتصادی است.

ذاکر اظهارداشت : تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی  به زودی با استعلام مجدد از مراجع عظام و دفتر مقام معظم رهبری، نظر نهایی را خواهد گرفت.

ذاکر اظهارداشت : نظر نهایی پس از بررسی نظرات کارشناسی، مردم و مراجع عظام اعلام خواهد شد و نظر مردم از طریق نظرسنجی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد : اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز