Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:45:12 GMT

۲۴۵۶ تن ماهیان استخوانی در مازندران صید شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۱۰۱۴

۲۴۵۶ تن ماهیان استخوانی در مازندران صید شد

حسن اسحاقی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امروز روز پایانی فصل صید ماهیان استخوانی است، درباره تمدید فصل صید اظهار داشت: پایان فصل صید براساس آمار و اطلاعاتی که سازمان شیلات با توجه به درخواست‌ها و نظرات کارشناسی که دریافت می‌کند، اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شیلات استان‌های شمالی درخواست تمدید فصل صید به مدت پنج روز داشتند و اتحادیه پره استان مازندران نیز این درخواست را ارسال کرد و احتمال تمدید فصل صید تا آخر وقت اداری امروز مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره میزان صید ماهیان استخوانی تا ۱۰ فروردین ماه گفت: تاکنون دو هزار و ۴۵۶ تن ماهی استخوانی صید شد که نسبت به مدت مشابه قبل ۲۷ درصد کاهش داشته است.

اسحاقی یادآور شد: ارزش اقتصادی صید ماهیان استخوانی نیز ۱۴۸ میلیارد تومان بوده که نسبت به فصل قبلی صید سه درصد کاهش داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران ادامه دا: ۷۰ درصد گونه ماهیان صید شده از نوع سفید، ۱۶ درصد کفال و ۱۵ درصد کپور بوده است.

وی درباره کاهش میزان صید نیز گفت: با توجه به اینکه گونه‌ها باید برای تولید مثل به رودخانه‌ها مهاجرت کنند، متأسفانه به دلیل رسوبات وارد شده، اوضاع رودخانه‌ها برای تولیدمثل ماهیان خوب نیست.

اسحاقی یادآور شد: صید غیرمجاز توسط صیادان در مصب رودخانه و آلودگی‌ها سبب شده تا شاهد کاهش وحشتناک صید و صیادی باشیم و این عوامل سبب شده تا حال صید پره در استان خوش نباشد.

فصل صید ماهیان استخوانی هر سال از ۲۰ مهرماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

کد خبر 5180743

منبع: مهر

کلیدواژه: صید و صیادی اداره کل شیلات مازندران ویروس کرونا شیوع کرونا روز طبیعت آمار کرونا کرمانشاه اراک بوشهر 12 فروردین گرگان تردد وسایل نقلیه محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه صید ماهیان استخوانی فصل صید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.

آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.

اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.

از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • امسال ۲۰۰ تن سیست و بیومست آرتمیا در آذربایجان غربی تولید می شود
  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • قیمت نفت صعودی شد
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • آغاز برداشت برگ‌های زمردین چای از باغ‌های گیلان و مازندران
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • پویش «با انرژی» و اهداء جوایز نفیس به صرفه جویان در برق در مازندران
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید