Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@00:16:59 GMT

قیمت دیگ بخار/ اجزا دیگ بخار/ خرید دیگ بخار

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۱۲۳۸

دیگ بخار یا بویلر صنعتی به عنوان یک محفظه ایستاده شناخته می‌شود که با ترکیب کردن آب و گرما قادر است تا بخار فشرده را برای محیط‌های مختلف ایجاد نماید. از بخار ایجاد شده توسط این دستگاه کاربردی برای گرم کردن محیط داخلی ساختمان، موتورهای تامین انرژی و مصارف صنعتی استفاده می‌شود. تنوع این دستگاه کاربردی بسیار زیاد است و هر مدل دارای قیمت‌ متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرآیند تولید بخار توسط دیگ بخار به صورت واتر تیوب و فایر تیوب انجام می‌شود. بخش‌های داخلی این وسیله کاربردی به دلیل این که تحت فشار بالای بخار قرار دارند از آلیاژهای آهنی هستند. برخی از دیگ‌های بخار در نوع چدنی و فولادی به فروش می‌رسند چرا که تولید بخار در این دستگاه‌ها با فشار کمتری نسبت به مدل‌های آلیاژهای آهنی انجام می‌شود. اگر می‌خواهید در مورد دیگ‌های بخار بیشتر بدانید بهتر است تا پایان همراه ما باشید.

نحوه تولید بخار در دیگ بخار چگونه است؟

سیستم های دیگ بخار صنعتی اغلب با جوشکاری صفحات فولادی ضخیم ساخته می شوند و اجازه می دهند فشارهای بسیار زیادی ایجاد شود. برای مقابله با فشار بالا باید فوق العاده قوی شود ، زیرا عدم انجام این کار منجر به نیروهای نزدیک به بمب منفجر می شود! عملکرد دیگ بخار تولید آب گرم یا بخار است. دیگهای آب گرم به منظور گرمایش خانگی یا تجاری و تأمین آب گرم ، آب را گرم می کنند .

همان‌طور که در مقدمه به آن اشاره شد، تولید بخار توسط بویلر بخار به دو صورت لوله آبی (واتر تیوب) و لوله آتیشی (فایر تیوب) انجام می‌شود. عملکرد تولید بخار در مدل‌های بیان شده با یکدیگر دارای تفاوت‌های مختلف است. در دیگ بخار فایر تیوب، وجود لوله‌های مقاوم باعث می‌شود تا گاز داغ به راحتی از درون لوله‌ها عبور نماید. در اطراف این لوله‌ها آب نیز وجود دارد تا عملکرد دستگاه به شکل استاندارد انجام شود. لوله‌های آتیشن موجود در دیگ بخار فایر تیوب باعث تبدیل آب به بخار خواهند شد.

در دیگ‌های مدل واتر تیوب، وجود گاز فراوان در کنار لوله‌ها باعث گرم شدن آب درون لوله خواهد شد. این مدل از دیگ‌ها به دلیل داشتن لوله‌های آبی فراوان گستردگی گرمای آنها بیشتر است. یکی دیگر از تفاوت‌های قابل ذکر در این مدل، حرکت سریع‌تر آب در لوله‌هاست که باعث انتقال حرارت بیشتر به محیط‌های مختلف خواهد شد.

قیمت دیگ بخار

عوامل زیادی وجود دارند که باعث تاثیرگذاری بر روی قیمت بویلر بخار می‌شوند. در واقع وجود ظرفیت‌های مختلف، فشار کاری تجهیزات بخار، نوع مشعل به کار رفته در دستگاه، راندمان دستگاه، خدمات پس از فروش و غیره به عنوان عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت دیگ بخار هستند. بسیاری از افراد جهت خرید بویلر بخار ترجیح می‌دهند تا یک فروشگاه معتبر را انتخاب کنند. کارخانه تولید بویلر بخار با تولید ظرفیت‌های مختلف این امکان را به خریداران می‌دهد که بر اساس نیاز خود بتوانند یک خرید موفق داشته باشند.

اگر بخواهید دیگ بخار را با قیمت بسیار مناسب و تضمین کیفیت خریداری کنید باید یک فروشگاه مجرب را در این زمینه انتخاب کنید. در بین انواع فروشگاه‌های فروش بویلر بخار می‌توان به فروشگاه ماشین سازی زاگرس اشاره کرد.

اجزای دیگ بخار

اگر بخواهید از این وسیله صنعتی و کاربردی برای محیط‌های مختلف به شکل استاندارد استفاده کنید باید وسایل و تجهیزات دیگ بخار باکیفیت و مرغوبی را انتخاب کنید. تجهیزات مختلفی در بویلر بخار وجود دارند که از مهم‌ترین آن می‌توان به کوره و محل احتراق، لوله‌های مختلف با سایز و جنس متفاوت، بدنه، کنترل کننده هوا، جعبه کنترل، پمپ‌های تغذیه و غیره اشاره کرد. هر کدام از اجزای دیگ بخار به عنوان یک بخش مهم و حیاتی برای عملکرد صحیح دستگاه شناخته می‌شوند. زمانی که بویلر بخار بخواهد به صورت استاندارد به عملکرد خود ادامه دهد باید نقشه‌های فنی به صورت کامل بررسی شوند. مواد اولیه بویلر بخار از لوله، ورق و دماسنج تشکیل شده است که باعث صحت سنجی دستگاه خواهند شد. خرید دیگ بخار به عنوان یک خرید دشوار شناخته می‌شود و افراد جهت خرید دستگاه مناسب باید بتوانند یک فروشگاه معتبر را در این زمینه انتخاب کنند.

نحوه عملکرد بویلر بخار چگونه است؟

شاید جالب باشد بدانید که دیگ بخار چگونه کار می‌کند و باعث ایجاد بخار داغ می‌شود. زمانی که اجزای دیگ بخار از مرغوب‎‌ترین متریال استفاده شده باشند، باعث می‌شوند تا بویلر بخار بتواند به شکل استاندارد به عملکرد خود ادامه دهد. به صورت کلی می‌توان بیان کرد که آب در مخزن دیگ بخار ذخیره شده و پس از تغییرات صورت گرفته درون آن به بخار تبدیل می‌شود. بخار درون دستگاه به صورت متوالی در سطح فشار در ارتفاع بالا قرار می‌گیرد و زمانی که به یک سطح استاندارد می‌رسد از طریق دریچه‌های تعبیه شده آزاد شده و درون لوله‌ها به حرکت در می‌آید.

زمانی که مشعل درون دستگاه روشن باشد، بخار درون لوله‌ها حرکت کرده و زمانی که به انرژی مورد نظر نیاز نباشد، بعد از خاموش شدن دستگاه دیگ بخار، انرژی تولید شده درون دستگاه به آب تبدیل شده و به مخزن باز می‌گردد. فرآیند تبدیل شدن آب به بخار داغ به گونه‌ای است که افراد متناسب با نیاز خود می‌توانند از این دستگاه کاربردی برای محیط‌های مختلف استفاده کنند.

موارد استفاده دیگ بخار

کاربردهای بویلر بخار در صنایع مختلف و محیط‌های ساختمانی بسیار زیاد است. از این دستگاه کاربردی برای کارواش بخار ، تعمیرات انواع خودروهای داخلی و خارجی، کارخانه‌های صنعتی، شستشوی محیط داخلی ساختمان نظیر شستشوی مبلمان و غیره استفاده می‌شود. به عنوان نمونه در شهرداری‌ها برای این که بتوانند حشره‌های سفید روی درخت‌های گوناگون را به شکل اصولی نابود کنند از دیگ بخار استفاده می‌کنند.

وجود بخار داغ باعث می‌شود تا حشرات به صورت کامل از روی درخت از بین بروند. یکی از مزیت‌های استفاده از بخار داغ این است که حرارت نمی‌تواند باعث آسیب رسیدن به درخت شود؛ در نتیجه با ایجاد حرارت داغ می‌توان حشرات را به صورت گسترده نابود کرد.

هم چنین از دیگ بخار در ساخت و تولید اتوکلاو نیز استفاده میشود چرا که سیستم اتوکلاو با بخار اساسا کار میکند و این سیستم در تولید اتوکلاو بسیار کاربردی است .

دیگهای بخار بخار تولید می کنند تا توربین ها را برای تولید برق و سایر برنامه های گرمایش صنعتی تأمین کنند. برای تجسم تأثیرات تولید بخار با استفاده از دیگ بخار ، به بخار تأمین کننده توربین فکر کنید. وقتی بخار از میان پره های یک توربین عبور می کند ، نیرو پره ها را می چرخاند و توربین را تسریع می کند. بخار حاوی مقدار زیادی انرژی است ، بنابراین توربین را کاملاً کارآمد می کند و بسته به سوخت مورد استفاده برای جوشاندن آب ، از نظر انرژی نیز بسیار کارآمد است.

معرفی فروشگاه ماشین سازی زاگرس

گروه صنعتی آذر استیل فن آوران زاگرس با برند تجاری زاگرس ماشین با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه تولید محصولات مختلف نظیر دیگ بخار، دیگ‌های آب داغ و آب گرم، دیگ‌ روغن داغ ، فیلتر شنی، دی اریتور و غیره افتخار انجام پروژه‌های فراوانی در سطح کشور را داشته است. اگر بخواهید از یک فروشگاه معتبر با تضمین کیفیت و بهترین قیمت محصولات صنعتی نظیر بویلر بخار را خریداری کنید می‌توانید به این فروشگاه سر بزنید.

شرکت آذر استیل فن آوران دارای پروانه استاندارد اجباری برای محصول دیگ بخار و دیگ آب گرم است. این فروشگاه با داشتن کادری مجرب توانسته است در مدت زمان فعالیت خود، رضایت مشتریان را به خود جلب نماید. در صورت تمایل برای بازدید از فروشگاه شرکت آذر استیل فن آوران به آدرس zagrosboiler.com مراجعه کنید.

برای خرید کارواش نانو بخار هم کلیک کنید .

آدرس کارخانه : آذربایجان غربی – ارومیه – شهرک صنعتی فاز دو – گروه صنعتی اذر استیل فن آوران زاگرس
آدرس دفتر مرکزی و امور بین الملل : آذربایجان غربی – ارومیه – خیابان شهید کشتگر – مجتمع تجاری الماس غرب – طبقه ۴ – واحد ۴۰۹

شماره تلفن : ۰۴۴۳۲۲۵۲۷۹۱ – ۰۴۴۳۲۲۵۲۷۹۲
شماره همراه کارشناس فنی : ۰۹۱۲۰۱۲۱۰۹۳

منبع: الف

کلیدواژه: دستگاه کاربردی محیط های مختلف تولید بخار بویلر بخار یک فروشگاه درون لوله دیگ بخار بخار داغ لوله ها آب گرم دیگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در حال ترمیم است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) کوچه شعبانیه و ورود آب به زیرزمین برخی از خانه‌ها و مغازه ها، به دستگاه‌های امدادی و خدماتی اطلاع داده شد و در پی آن عوامل امدادی شهرداری اعم از گشت ساختمان، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، نیرو‌های عمرانی و خدماتی منطقه بافت تاریخی شهرداری برای همکاری با شرکت آب و فاضلاب و همچنین نیرو‌های امدادی هلال احمر و پلیس راهور در محل حادثه حاضر شدند.   با حضور دستگاه‌های امدادی در محل مشاهده شد که ترکیدگی در لوله اصلی آب رخ داده و به دنبال آن آب به زیرزمین برخی از ساختمان‌های مجاور وارد شده است که بلافاصله عملیات تخلیه آب از سوی آتش نشانی و خدمات ایمنی و آبفا آغاز شد.   عوامل پلیس راهور نیز بخش‌هایی از این خیابان را مسدود کرده و آتش نشانان با همکاری ماموران شرکت آبفا از جاری شدن بیشتر آب و نفوذ آن به اماکن اطراف جلوگیری کردند.   عملیات تخلیه آب با پمپ‌های آب در حال انجام است و دستگاه‌های امدادی و خدماتی با استفاده از تجهیرات موجود اقدام به ایمن سازی محل کردند.   همچنین هماهنگی‌های لازم درخصوص اسکان موقت شهروندانی که ساختمان‌های آنها دچار آسیب شده است، انجام شد.

دیگر خبرها

  • ترمیم ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در یزد
  • ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در حال ترمیم است
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد
  • اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی