Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@18:55:38 GMT

بازگشت ارز صادراتی به ۴۲.۷ میلیارد یورو رسید

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۱۲۷۲

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران از بازگشت ۴۲.۷ میلیارد یورویی ارز حاصل از صادرات در بازه زمانی ۲۲ فروردین ۹۷ تا پایان بهمن‌ماه سال ۹۹ خبر داد و خاطر نشان ساخت در چند روز آینده، گزارش ایفای تعهدات ارزی در سال ۱۳۹۹ ارائه خواهد شد.  

احسان قمری  در مورد بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور اظهار کرد: ایفای تعهدات ارزی مربوط به صادرات در بازه زمانی ۲۲ اردیبهشت ۹۷ تا پایان مهرماه ۹۹ و با در نظرگرفتن مهلت ۴ ماهه بازگشت ارز حاصل از صادرات بوده و میزان صادرات مشمول رفع تعهد ارزی در این دوره ۶۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیارد یورو و میزان تعهدات با احتساب تخفیفات در نظرگرفته شده با توجه به قواعد قیمت‌گذاری و هزینه‌های نقل و انتقال وجوه، ۶۱.۹ میلیارد یورو است.

مسوول دبیرخانه کمیته اقدام ارزی افزود: با توجه به بازگشت ۴۲.۷ میلیارد یورویی ارز حاصل از صادرات، ۷۰ درصد از تعهدات ارزی صادرکنندگان ایفا شده است که این رقم در مقایسه با کل صادرات دوره برابر با ۶۳ درصد است.

وی با اشاره به تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی به علت ابلاغ مصوبه 177 ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و تشکیل کارگروه اقدام ارزی تصریح کرد: با تصویب و ابلاغ دستورالعمل تکمیلی ایفای تعهدات ارزی توسط کمیته ماده ۲ مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی فرآیند ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان در سال ۱۴۰۰ هم مشخص خواهد شد.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشات موجود تعداد صادرکنندگان در مهرماه ۹۹ یعنی در مهلت ایفای تعهد تا بهمن ماه، ۲۳.۶۶۸ صادرکننده بوده که در مقایسه با تعداد صادرکنندگان در پایان شهریورماه تعداد ۵۵۰ صادرکننده به مجموع صادرکنندگان افزوده شده است.

 

ایلنا/

برچسب ها: ارز ، صادرات ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Nl9

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ارز صادرات بازارنیوز ارز حاصل از صادرات ایفای تعهدات ارزی ۷ میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: توانمندی صادراتی استان اردبیل در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو در معرض دید و نمایش گذاشته شد. - اخبار استانها -

یاسر عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل‌ اظهار داشت: ششمین نمایشگاه توانمندی صادراتی کشورمان در قالب ایران اکسپو تا 12 اردیبهشت ماه برپا شده و استان اردبیل از این ظرفیت برای عرضه توانمندی‌های صادراتی خود بهره گرفته است.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: در این نمایشگاه سعی شده تا ظرفیت‌های صادراتی استان در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و معدنی در معرض دید گذاشته شود.

وی گفت: غرفه استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو 2024 در سالن شماره 41 مرکز نمایشگاه‌‌های بین‌المللی تهران و غرفه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل نیز در سالن شماره 35 مرکز نمایشگاه‌ها میزبان بازدیدکنندگان است.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل افزود: ما سعی کردیم در این نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان را در ابعاد مختلف برای بازدیدکنندگان به ویژه برقراری تعامل و ارتباط با تجار بین‌المللی در معرض دید بگذاریم و علاقه‌مندان می‌توانند از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرده و بیش از گذشته با ظرفیت‌های صادراتی استان اردبیل آشنا شوند.

عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 250 هزار تن کالای تولید شده استان در سال گذشته به مرحله صادرات رسید که عمده آنها شامل محصولات کشاورزی، ساختمانی، محصولات فلزی و پلاستیکی بوده است.

وی ارزش این میزان صادرات را با جهش 2 برابری بیش از 120 میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: در سال جدید با تکیه بر توانمندی‌های تولیدی استان صادرات و بازارهای هدف توسعه پیدا می‌کند تا ما بتوانیم بخش عظیمی از صادرات غیرنفتی کشورمان را پوشش بدهیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل اضافه کرد: با حضور در چنین نمایشگاه‌هایی و همچنین نمایشگاه‌های برون مرزی به راحتی می‌توانیم ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی استان را با محوریت فعالان این حوزه در معرض دید بگذاریم که در سال گذشته نیز در بیش از 30 نمایشگاه بین‌المللی و داخلی این توانمندی‌ها به رخ مخاطبان کشیده شد.

عبداللهی عمده بازارهای صادراتی استان اردبیل را آذربایجان، عراق، ترکیه، گرجستان و افغانستان اعلام کرد و گفت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه تجارت بین‌المللی داریم که با حل مشکلات و موانع در دولت سیزدهم سعی بر این است تا در ابعاد مختلف این صادرات توسعه و گسترش پیدا کند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: ما از بزرگترین ظرفیت تبلیغی صادراتی در سطح ملی استفاده کردیم تا با حضور در این نمایشگاه تا 12 اردیبهشت ماه به همراه تجار، بازرگانان و صادرکنندگان بتوانیم تولیدات خود و تنوع آن را در معرض دید بگذاریم.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»