Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس گفت: ما به ملت عزیز ایران تعهد می‌دهیم که در عمل به وظیفه تقویت تولید، به جای شعار، گزارش عملکرد دهیم و به جای ادعا عمل کنیم.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰) مجلس، با تبریک آغاز سال نو گفت: امیدوارم سال پیش رو با نقش آفرینی عمومی مردم سال پیشرفت اقتصادی ایران عزیز و سال عبور از چالش‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب امسال نیز محور نام‌گذاری سال را تقویت تولید قرار دادند. ما به ملت عزیز ایران تعهد می‌دهیم که در عمل به وظیفه تقویت تولید به جای شعار، گزارش عملکرد دهیم و به جای ادعا عمل کنیم.

وی افزود: در سال گذشته مجلس شورای اسلامی گامی عملیاتی برای برداشتن موانع تولید برداشت که بازتاب چندانی در رسانه‌ها نداشت. موادی از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ با موافقت نمایندگان در سال گذشته اصلاح شد تا زمینه‌های قانونی رفع مجوزهای دست و پاگیر راه‌اندازی کسب و کار برداشته شود.

قالیباف ادامه داد: در سال پیش رو نیز طرح تفصیل مجوزهای کسب و کار که در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت، می‌تواند تحولی در موضوع مجوزها ایجاد کند و در صورت تصویب نهایی این طرح برای ایجاد یک کسب و کار جدید جز در موضوعات امنیتی و بهداشتی نیازی به اخذ هیچ مجوزی نخواهد بود و مردم بدون پوشیدن کفش آهنی یا داشتن پارتی می‌توانند کسب و کار خود را صرفا با اطلاع‌رسانی در سامانه مربوطه آغاز کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گام دیگر برای لبیک به امر تقویت تولید آن است که مجلس در سال ۱۴۰۰ به سرعت طرح جهش تولید بر تأمین مسکن را تصویب خواهد کرد که انتظار می‌رود با این تصمیم تحول‌ساز و انقلابی، تولید مسکن در کشور جهش پیدا کند تا مردم در بازار آشفته مسکن نفس راحتی بکشند.

وی افزود: این قانون با حمایت ویژه از رونق تولید صنعت مسکن که یکی از مهم‌ترین پیشران‌های اقتصاد و کارآفرینی است چند صد هزار شغل در کسب و کارهای مختلف ایجاد می‌کند و در صورت همت دولتمردان، ثمره این قانون می‌تواند به سرعت کام مردم را در سال پشتیبانی‌ و مانع‌زدایی از تولید شیرین کند.

قالیباف خاطرنشان کرد: مجلس در گام‌های بعد با هم‌افزایی کمیسیون‌های صنایع و معادن،  جهش تولید، اقتصادی، برنامه و بودجه، کشاورزی و عمران، طرح‌هایی در دست اقدام برای مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید و کارآفرینی می‌توانند نقش موثری بازی کنند، در اولویت قرار خواهد داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ هم تصمیمات مهم و موثری در راستای  حمایت از تولید و اشتغال گرفته است که برای مثال می‌توان به کاهش ۲۰ درصدی مالیات از واحدهای تولیدی و اصناف کشور و اختصاص ۳۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال با اولویت مناطق محروم اشاره کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ایران تقویت تولید رئیس مجلس کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟

یک نماینده مجلس گفت: حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است

به گزارش ایلنا، جلال رشیدی کوچی درباره ضرب‌الاجل رئیس مجلس به دولت درباره مسائل اقتصادی و این که افکار عمومی مطرح می‌کند این ضرب‌الاجل چرا زودتر از این مطرح نشد آیا این اتفاق ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم پیدا می‌کند، گفت: هنگامی که در این زمان انجام می‌شود خواه ناخواه همین ذهنیت ایجاد می‌شود، زیرا قبل از آن هم فرصت بود و این گونه نیست که دولت آقای رئیسی الان سر کار آمده باشد، اما وقتی در این زمان مطرح می‌شود ناخواسته ذهن به این سمت می‌رود که این تقارن می‌تواند همان ذهنیت را ایجاد کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همانطور که به نظر می‌آمد این ضرب‌الاجل در این چند روز که مجلس هم جلسه داشت، جواب نداد چون عملا این چند روز مجلس روی بودجه بود و بعد هم تعطیل شد و هفته آخر هم اختتامیه است و نخود و نخود هرکه رود خانه خود.

وی درباره این‌که آیا دولت از مجلس حساب می‌برد، بیان کرد: الان دیگر خیر مجلس در روزهای آخر خودش است، به جز این‌که زهر چشمی باشد برای مجلس بعدی که اگر این آقایان به عنوان هیأت رئیسه باشند ممکن است بخواهند کاری کنند.

رشیدی کوچی درباره این‌که برخی مدعی هستند که مجلس دوازدهم هم ممکن است وکیل الدوله باشد، گفت: خیر، حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است و آن زمان چه بشود!

دیگر خبرها

  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • ماجرای ضرب‌الاجل قالیباف به دولت چیست؟
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • نمک‌گیری نمایندگان مجلس به سبک قالیباف؛ بریز بپاش در هتل گرانقیمت برای حفظ ریاست؟!
  • مانور لاکچری قالیباف در هتل بزرگ تهران