Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-29@20:23:12 GMT

هند وابستگی خود به نفت عربستان و اوپک را می کاهد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۱۶۰۹

هند با درخواست از پالایشگاه های دولتی برای بازبینی قراردادهای خرید نفت عربستان سعودی، به تلاش برای کاهش وابستگی نفت خود به تصمیمات اوپک ادامه می‌دهد.

هند که بیش از ۸۰ درصد از نفت مورد نیازش را وارد می‌کند و وارداتش از خاورمیانه ۶۰ درصد از کل خرید نفت این کشور را تشکیل می‌دهد، از مدیریت عرضه نفت اوپک پلاس از ابتدای امسال ناخشنود بوده و از قیمت بالای نفت که باعث افزایش هزینه واردات و تورم این کشور شده، ناراضی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشور ماه گذشته عصبانیتش را از تصمیم اوپک پلاس برای ثابت نگه داشتن تولید در آوریل نسبت به مارس ابراز کرد و از اوپک پلاس که با کاهش تولید مصنوعی، قیمتها را بالا نگه داشته است، انتقاد کرد. دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند اظهارات همتای سعودی خود را که در واکنش به درخواست دهلی نو برای افزایش تولید نفت، برداشت از ذخایر را پیشنهاد کرده بود، غیردیپلماتیک خواند.

یک مقام هندی مطلع به خبرگزاری پرس تراست ایندیا گفت: در حالی که خریداران از نظر حقوقی ملزم به دریافت مقادیر ذکر شده در قرارداد هستند، عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان گزینه کاهش عرضه در صورت تصمیم اوپک برای محدود نگه داشتن تولید و تقویت قیمتها را دارند. چرا باید مصرف کنندگان هزینه تصمیمات اوپک را بپردازند. شرایط تولیدکنندگان اوپک برای فروش نفت به هند اغلب برخلاف نظر خریدار است.

پالایشگاههای هندی در هفته‌های اخیر به خرید نفت آمریکای شمالی و جنوبی پرداخته و بعضی از گریدهای نفتی را برای اولین بار خریداری کردند. این اقدام در راستای تلاش هند برای متنوع کردن منابع واردات نفت و کاهش خرید از خاورمیانه صورت گرفت. شرکت اچ پی سی ال میتال انرژی که جوینت ونچر شرکت هندوستان پترولیوم و غول فولاد لاکشمی میتال است، نخستین خرید نفت هند از گویان را انجام داد و شرکت پالایش و پتروشیمی مانگالور برای خرید یک محموله گرید نفتی توپی برزیل سفارش داده است.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، بر اساس گزارش اویل پرایس، برآورد می‌شود واردات نفت هند از آمریکا در فوریه به میزان قابل توجهی رشد کرده است و همزمان این کشور خرید نفت عربستان سعودی را کاهش داده است به طوری که آمریکا از عربستان سعودی سبقت گرفته و دومین صادرکننده بزرگ نفت به هند شده است.

برچسب هاسازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) عربستان سعودی هند هندوستان پترولیوم (HPCL)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک عربستان سعودی هند هندوستان پترولیوم HPCL آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو عربستان سعودی خرید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد