Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:10:15 GMT

نظارت شبانه روزی بر زنجیره‌ تولید و توزیع مرغ استان قزوین

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۱۸۸۰

نظارت شبانه روزی بر زنجیره‌ تولید و توزیع مرغ استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان شب گذشته و برای دومین شب متوالی، با حضور قبادی معاون اقتصادی استاندار، زکی زاده مدیر کل دفتر اقتصادی استانداری، خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، افضلی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیران دامپزشکی و معاونین سازمان‌های صمت و جهاد کشاورزی از کشتارگاه صنعتی قزوین مرغ بازدید صورت گرفت و تحویل مرغ زنده توسط مرغداران استان به کشتارگاه‌ها در راستای اجرای مصوبات قرارگاه تنظیم مرغ استان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه خمسه در حاشیه بازدید شبانه از کشتارگاه‌های مرغ استان گفت: در راستای ایجاد ثبات در بازار و تأمین مرغ مورد نیاز مردم استان، بازرسی‌های سرزده در تمامی مراحل زنجیره‌ی تولید و توزیع مرغ به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

خمسه ابراز کرد: بر اساس ابلاغیه اخیر وزارت جهاد کشاورزی و مصوبات قرارگاه تنظیم بازار کشور و استان، چنانچه مرغداران به هر دلیل نسبت به عرضه مرغ ۵۰ روزه با قیمت مصوب اقدام ننمایند عمل آنها از مصادیق احتکار و عرضه کالاهای خارج از شبکه محسوب شده و علاوه بر پیگیری و اعمال جرایم قانونی مربوطه، کاربری سامانه‌های سماصط و بازارگاه آنها نیز تا اطلاع ثانوی و تعیین تکلیف توسط مراجع مربوط غیرفعال خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: با توجه به حساسیت موضوع و لزوم کنترل جدی زنجیره تولید و توزیع مرغ، جمالی پور استاندار قزوین نیز بر پیگیری جدی موضوع و برخورد قاطع با متخلفین تاکید کرده است.

خمسه در رابطه با تأثیر اصلاح قیمت مرغ بر میزان تولید این محصول اظهار کرد: با منطقی‌تر شدن قیمت‌ها و اعلام قیمت‌های جدید، می‌توانیم این نوید را بدهیم که مرغداران امیدواری بیشتری برای جوجه‌ریزی خواهند داشت و نگران ضرر و زیان نخواهند بود.

وی افزود: تولید مرغ یک روند ادامه‌دار است و حدود ۴۵ تا ۵۰ روز زمان می‌برد تا یک جوجه یک روزه به سن کشتار برسد، بنابراین نمی‌توان گفت اصلاح قیمت در این سه روز بر روی تولید چه تأثیری داشته است اما با اصلاح قیمت مرغ قطعاً آینده روشنی را به لحاظ ترغیب تولیدکنندگان برای جوجه‌ریزی پیش‌بینی می‌کنیم.

این مسئول تصریح کرد: مصوبات اخیر قرارگاه ساماندهی مرغ کشور موجب کاهش میزان قاچاق مرغ و توزیع خارج از شبکه قانونی عرضه خواهد شد و امیدواریم این مصوبه بتواند بر بازار تأثیر گذاشته و دست واسطه‌ها و دلالان را کوتاه کند.


 

کد خبر 5180807

منبع: مهر

کلیدواژه: توزیع گوشت مرغ جهاد کشاورزی قزوین فاطمه خمسه ویروس کرونا شیوع کرونا روز طبیعت آمار کرونا کرمانشاه اراک بوشهر 12 فروردین گرگان محدودیت های کرونایی تردد وسایل نقلیه ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران از آغاز توزیع تخم نوغان برای پرورش بهاره در استان خبر داد.


محمدمهدی عباس زاده با اشاره به فرارسیدن زمان توزیع تخم نوغان هیبرید برای پرورش بهاره کرم ابریشم از سوم اردیبهشت ماه امسال در استان مازندران، گفت: تعهد سازمان جهاد کشاورزی استان، تحویل ۳ هزار و ۴۰۰ جعبه تخم نوغان است.


وی با توجه به محدودیت زمان و شرایط پرورش در فصل بهار، بر ضرورت اطلاع رسانی سریع و مستمر این موضوع از طریق شوراها، دهیاری ها، مسوولین مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان پهنه برای تحویل و توزیع بموقع تخم نوغان به بهره برداران و علاقمندان این بخش تاکید کرد.


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران مرکز توسعه نوغانداری استان در شهرستان قائم شهر، مزرعه آهنگرکلا بیشه سر و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان بابل (بندپی شرقی ۲ کارگزار و بابلکنار ۳ کارگزار) را از مراکز تحویل تخم نوغان در استان اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران