Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی عزتی گفت: متاسفانه در راه تولید و تولیدکننده سنگ اندازی ها و مانع تراشی های بسیاری دیده می‌شود، قوانین و مقررات بسیاری از بخش ها را برای هر نوع سوداگری و گران کردن تولید فراهم کرده است.

مرتضی عزتی اقتصاددان و عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با قدس آنلاین در خصوص تحقق شعار سال و نیازمندی‌های این موضوع مهم در اقتصاد ایران گفت: قطعاً یکی از مهمترین مسائلی که می تواند در جهت تحقق شعار سال و رونق و جهش تولید مؤثر باشد فرهنگ سازی برای کار و تلاش است، البته این مساله وابسته به فرهنگ سازی برای تسهیل فضای کسب و کار است، به این معنا که متاسفانه فرهنگ معارض و فرهنگی که تمایل دارد با سرمایه گذار و صاحب سرمایه تولید مبارزه کند در اقتصاد ایران دیده می‌شود لذا برای رشد و توسعه تولید باید جلوی این مسأله با قاطعیت ایستادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر ریشه‌های این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم درمی‌یابیم  که متأسفانه در کشور ما افراد تنگ نظر و افرادی که از نظر فرهنگی مشکل دارند یا به اقتصاد نگاه کمونیستی یا سوسیالیستی دارند یا متأسفانه حتی ممکن است قصد تخریب تولید و فضای اقتصادی کشور را داشته باشند به نوعی با سنگ‌اندازی در مسیر تولید، فرهنگ کار و تولید کشور را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و استاد اقتصاد در این باره گفت: نهادینه شدن چنین فرهنگی به دشمنان تولید و رشد اقتصادی کشور فضای کافی برای تخریب تولید را داده که به انحای مختلف با تولید کننده، مبارزه کنند، بنابراین برای رشد و جهش تولید و تحقق شعار تولید برای سال ١۴٠٠ این بخش مهم از موانع پیش روی تولید حتماً باید برطرف شود.

مرتضی عزتی در این باره تصریح کرد: متأسفانه در راه تولید و تولیدکننده سنگ اندازی‌ها و مانع تراشی‌های بسیاری دیده می‌شود. قوانین و مقررات بسیاری از بخش‌ها راه را برای هر نوع سوداگری و گران کردن تولید باز کرده است لذا تا زمانی که فضای جولان دادن برای دلالان و سوداگران راحت‌ شده اما از آن سو، از تولیدکنندگان حمایت واقعی صورت نمی‌گیرد، مشخص است همه بخش‌های کشور از تولید و تولید کنندگان سوء استفاده می‌کنند و منافع خود را تأمین می‌کنند، این موارد باعث شده هر چند سیاست‌های اندکی برای حمایت از تولید داریم اما چون حمایت‌های جدی از عرصه تولید صورت نمی‌گیرد و دلالان در بازار جولان می‌دهند، تولید به طور حتم به مقاصد مورد نظر نرسد و به خوبی عمل نکند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تولید دلالی سوداگری تسهیل فضای کسب و کار حمایت از تولید رشد اقتصادی دشمنان تولید ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال

استاندار کردستان در شورای برنامه‌ریزی استان در سنندج اظهار کرد:  جهش تولید با استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی تکلیفی است که مقام معظم رهبری در سال‌جاری از ما مطالبه کرده‌ان و این مهم بدون مشارکت مردم در حوزه اقتصاد و رفع مشکلات محقق نمی شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: در کنار جهش تولید موضوع مشارکت مردم بسیار مهم است و باید در این حوزه برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه مسئولان باید زمینه را برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال فراهم سازند، بیان کرد: جامعه دانشگاهی و جوانان متخصص در هر حوزه باید دسترسی لازم را به برنامه‌هایی که دستگاه‌های دولتی ارائه می‌کنند داشته باشند تا در مورد آن نظر دهند.

کردستان ظرفیت ایجاد بندر خشک را دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: استقبال از افتتاح راه آهن نشان می‌دهد این ظرفیت در قالب بندر خشک در این استان وجود دارد که باید از آن به نحو احسن استفاده شود.

کیومرث حبیبی با بیان اینکه خیلی از محصولات که در کردستان تولید و یا از کشور عراق وارد می‌شود از طریق بندر خشک به سایر نقاط دور و نزدیک کشور ارسال می‌شود، گفت: از کردستان به سمت دورترین نقاط ایران زاهدان و از آنجا به پاکستان و ... محصولاتی که تولید می‌شود صادر خواهد شد.

 وی بیان کرد: قرارداد ۷ هزار تن غلات و ۴۰۰ هزار تن سیمان با کشور عراق بسته شده و از طریق سیستم راه آهن در حال انتقال به مرز شلمچه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل