Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@03:17:33 GMT

نظر شخصی افراد، نظر سپاه پاسداران نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۲۷۳۲

نظر شخصی افراد، نظر سپاه پاسداران نیست

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه به اظهارات سردار جوانی درباره سعید محمد واکنش نشان داده و گفته هر کس می‌گوید تخلف بوده باید متقن و دقیق بگوید چه تخلفی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز گذشته سردار یدالله جوانی معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه دلیل منفک شدن سعید محمد از فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا را تخلف وی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار جوانی با بیان اینکه سپاه با ورود پاسداران به عرصه انتخابات بدون طی مراحل قانونی مخالف است، گفت: منفک کردن سعید محمد از مسؤولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل همین تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است.

سعید محمد چندی پیش کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را اعلام و منفک شدن خود از قرارگاه خاتم را «استعفا» برای راه‌اندازی ستاه انتخاباتی عنوان کرد.

پس از انتشار گفتگوی سردار جوانی، در فضای مجازی مطلبی با عنوان جوابیه دفتر سعید محمد به اظهارات سردار جوانی منتشر شد. در این بیانیه آمده او مرتکب هیچ تخلفی در فعالیت‌های انتخاباتی خود نشده «تا جایی که ایشان برای استعفا خود دلیلی همچون عدم شائبه حمایت و استفاده از موقعیت مسئولیت فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه را عنوان نموده است.»

در ادامه این بیانیه گفته شده «آقای جوانی مسئولیت سخنگویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ندارند» و اظهارات او «تحلیل شخصی» بوده نه موضع سپاه.

 سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه در گفتگویی تاکید می‌کند سپاه هیچ نامزدی را تایید یا تخریب نمی‌کند.

سردار شریف گفت: حدود یک ماه قبل هم اعلام کردم که سپاه هیچ کاندیدایی را تایید یا تخریب نمی‌کند و وظیفه خود را مطابق قوانین جاری کشور انجام می‌دهد. از جمله این وظایف دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات، کمک به برقراری امنیت در انتخابات و هر چیزی است که قانون به سپاه در انتخابات اجازه داده است. این موضع مشترک فرماندهی کل سپاه، نمایندگی ولی فقیه و سازمان حفاظت اطلاعات سپاه که سه حوزه کاری سپاه هستند، است. مجموعه سپاه به دنبال مصداقی (در انتخابات) نیست و این یک حرف صریح شفاف قانونی، شرعی و دقیق است.

 سخنگوی سپاه درباره حواشی اخیر پیرامون نامزدی افراد با سابقه نظامی در انتخابات گفت: واقعیت این است که حرفی که من می‌زنم باید دقیق باشد. ما در این حوزه‌ها  احساسی عمل نمی‌کنیم. موضع رسمی سپاه این است که سپاه از هیچ کاندیدایی حمایت نکند.

رمضان شریف مصاحبه روز گذشته معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه درباره سعید محمد را نظر شخصی وی و نه موضع رسمی سپاه خواند و گفت:  برداشت آقای جوانی این بوده که به دلیل تخلفات انتخاباتی ایشان کنار گذاشته شده و برداشت ایشان محترم هم هست ولی برداشت من ممکن است متفاوت باشد.

سردار شریف تاکید کرد: وقتی سخنگو چیزی را اعلام کند به اسم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثبت می‌شود، ولی اگر یک معاون موضع گیری کند الزاما موضع سپاه نیست. 

سخنگوی سپاه در پایان تاکید کرد: هر کس می‌گوید تخلف بوده باید متقن و دقیق بگوید چه تخلفی بوده است. برداشت یک معاون سپاه این بوده که تخلف صورت گرفته، اما نظر رسمی سپاه ممکن است این نباشد. شاید برداشت آقای جوانی این بوده؛ ممکن هم هست آقای جوانی اصل حرفش را تکذیب کند.

 

انتهای پیام/ک

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سردار جوانی سخنگوی سپاه آقای جوانی سعید محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۲۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته  در نخستین سالگرد شهادت شهید غیرت، حمیدرضا الداغی، با حضور در منزل این شهر بزرگوار در سبزوار با خانواده وی دیدار و گفتگو کرد.    سردار علی فدوی،  گفت: شهید الداغی نماد غیرت، جوانمردی و شجاعت و متعلق به تمام مردم ایران است، مرد غیرتمندی بود که بر اساس تکلیف از ناموس این کشور دفاع کرد و جان خود را در این راه داد.   وی افزود: این حرکت وی نه تنها در سبزوار، بلکه در کل کشور و از ابعادی در کل دنیا، جلوه ویژه‌ای پیدا کرده است.    سردار علی فدوی، گفت: این افتخار و سربلندی برای مردم ما است که در بزنگاه‌ها بصیرت وافری دارند و تکلیفشان را به خوبی و درستی انجام می‌دهند.   شهید الداغی اردیبهشت سال گذشته هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کردند و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند،  در درگیری با آن افراد شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.   این حرکت غیرتمندانه مورد تحسین مردم قدرشناس ایران قرار و به پاس این حرکت انسانی، وی شهید غیرت لقب گرفت.   سبزوار، واقع در ۲۳۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • پاسخ جانشین فرمانده کل سپاه به سؤالی درباره صنعت خودروسازی
  • تجلیل دانش آموزان از عملیات سپاه پاسداران
  • پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت نخستین فرمانده سپاه یزد