Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@01:05:43 GMT

مجوز تحصيل کانادا

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۲۸۵۷

مجوز تحصيل کانادا

خبرگزاری آریا- اگر شما شهروند کانادا و یا ساکن دائم این کشور نیستید و قصد دارید برای دوره ­ای بیش از شش ماه در سطوح پس از دبیرستان در کانادا تحصیل کنید، نیاز به مجوز تحصیل کانادا خواهید داشت. این مطلب و مطالب دیگر ما در رابطه با تحصیل در کانادا را بخوانید تا اطلاعاتی درمورد روند آمدن به کانادا برای تحصیل کسب کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه­ چیز درمورد مجوز تحصیل کانادا مجوز تحصیل کانادا چیست؟

مدرکی است که توسط سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به فردی داده می ­شود که قصد دارد برای تحصیل به کانادا بیاید، یا به تحصیلات کنونی خود در کانادا ادامه دهد.

شرایط دریافت مجوز تحصیل کانادا چیست؟

در کم ­ترین حالت، نیاز به ارائه­ ی یک نامه ­ی پذیرش از سوی یک موسسه­ ی آموزشی معتبر (DLI) و منابع مالی مینیموم خواهید داشت. مدارک دیگر بستگی به شرایط شما دارد. شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیز شامل پرداخت هزینه­ ی ویزای دانشجویی و توانایی اثبات دارا بودن منابع مالی موردنیاز برای مجوز تحصیل کانادا است. اطلاعات بیش­تر دررابطه با اثبات منابع مالی و شرایط کلی دریافت مجوز تحصیل در کانادا را در ادامه آورده ­ایم.

آیا فعالیت ­هایی وجود دارند که نیازی به مجوز تحصیل کانادا نداشته باشند؟

به طور کلی، برای موارد زیر نیازی به مجوز تحصیل نیست:

شرکت در دوره­ ی پیش­دبستانی؛کامل کردن یک برنامه ­ی آموزشی راه دور؛شرکت در دوره­ های مخصوص مستمعین آزاد (که در آن به دانشجو اجازه­ ی شرکت در یک دوره ­ی دانشگاهی بدون دریافت مدرک داده می­ شود)؛شرکت در دوره ­هایی که در برنامه­ های تور به ­عنوان یک فعالیت ثانویه برای توریست ­ها گنجانده شده است؛شرکت در دوره ­ای که ماهیتا دانشگاهی، حرفه ­ای یا مربوط به شغل نیست، و در حیطه­ ی علایق عمومی قرار دارد و می ­تواند در مدت زمان مجازی که هنگام ورود به کانادا مشخص شده کامل شود؛ یاشرکت در دوره یا برنامه ­ی آموزشی ­ای که شش ماه یا کمتر طول می­ کشد و می ­تواند در مدت زمان مجازی که هنگام ورود به کانادا مشخص شده کامل شود.

هم ­چنین، اعضای مشخصی از خانواده یا سربازانی که یک نماینده ­ی خارجی را همراهی می­ کنند، به­ اضافه­ ی اعضای ارتش کشورهای مشخصی، می­ توانند بدون مجوز تحصیل، بیش از شش ماه در کانادا تحصیل کنند.

فارغ ­التحصیلان پس از اتمام یک برنامه ­ی تحصیلی، ممکن است واجدشرایط دریافت یک مجوز کار پس از فارغ ­التحصیلی شوند.

آیا اعضای خانواده می­ توانند همراه فرد متقاضی به کانادا بیایند؟

همسر فرد ممکن است بتواند یک مجوز کار باز دریافت کند، و فرزندان زیر سن قانونی ممکن است بتوانند در مدارس ابتدایی و متوسطه­ ی کانادا تحصیل کنند.

فرم درخواست مجوز تحصیل خود را کجا ثبت کنید؟

فرایند ثبت فرم درخواست مجوز تحصیل کانادا بستگی به کشوری دارد که شما در آن زندگی می­ کنید. برای دریافت اطلاعات بیش ­تر می­توانید به صفحه ­ی رسمی دولت کانادا مراجعه کنید.

شرایط موردنیاز برای دریافت مجوز تحصیل کانادا

دانشجویانی که می­خواهند واجدشرایط دریافت مجوز تحصیل کانادا شوند باید:

یک نامه ­ی پذیرش از یک موسسه ­ی آموزشی معتبر (DLI) دریافت کنند؛ثابت کنند منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت شهریه ­ی سال اول، هزینه ­های زندگی و هزینه ­های بازگشت به کشورشان را دارند؛بتوانند مسئولین مهاجرت کانادا را قانع کنند که پس از اتمام دوره­ ی مجوز تحصیلشان، کانادا را ترک خواهند کرد؛ وممنوع ­الورود به کانادا نباشند (ممکن است نیاز به بررسی پیشینه توسط پلیس و یک معاینه ­ی پزشکی باشد).

با توجه به شرایط فرد متقاضی، ممکن است مدارک دیگری نیز موردنیاز باشد.

حداقل منابع مالی

متقاضیان مجوز تحصیل کانادا باید اثبات کنند تا زمانی که در کانادا هستند، می­ توانند خود و اعضای خانواده ­شان (اگر همراه فرد باشند) را از نظر مالی تامین کنند.

اثبات منابع مالی برای مجوز تحصیل می ­تواند از راه ­های زیر صورت گیرد:

سند یک حساب بانکی کانادایی به نام شما در صورتی که پولی به کانادا انتقال داده باشید؛مدرک سرمایه­ ی تضمین ­شده (GIC) از یک موسسه ­ی مالی کانادایی؛سند وام دانشجویی یا آموزشی از یک بانک؛ریز حساب بانکی چهار ماه گذشته؛یک سند بانکی که بتواند تبدیل به دلارکانادایی شود؛مدرکی که نشان دهد شما شهریه و هزینه ­ی مسکنتان را پرداخت کرده ­اید؛نامه ­ای از فرد یا دانشگاهی که به شما پول می ­دهد؛ یاسند پرداخت هزینه ­ها از داخل کانادا، در صورتی که کمک ­هزینه ­ی تحصیلی دریافت کرده ­اید یا در یک برنامه ­ی آموزشی با بودجه­ ی کانادا هستید.

شرایط حداقل منابع مالی در زیر خلاصه شده ­اند. شرایط موردنیاز دانشجویانی که مقصدشان استان کبک است متفاوت است و در ادامه ­ی جدول اول آمده است.

حداقل منابع مالی: همه ی استان ها به جز کبک

فردی که به کانادا می آید

مقدار منابع مالی موردنیاز برای هر سال (علاوه بر شهریه)

مقدار منابع مالی موردنیاز برای هر ماه (علاوه بر شهریه)

شما (دانشجو)

10000 دلار

833 دلار

اولین عضو خانواده

4000 دلار

333 دلار

به ازای هر عضو دیگری از خانواده که شما را همراهی می کند

3000 دلار

255 دلار

حداقل منابع مالی برای کبک

فردی که به کانادا می آید

مقدار منابع مالی موردنیاز برای هر سال (علاوه بر شهریه)

مقدار منابع مالی موردنیاز برای هر ماه (علاوه بر شهریه)

شما (دانشجو)

11000 دلار

917 دلار

اولین عضو خانواده (18 ساله یا بزرگ تر)

5100 دلار

425 دلار

اولین عضو خانواده (زیر 18 سال)

3800 دلار

317 دلار

به ازای هر عضو دیگری از خانواده که شما را همراهی می کند (18 ساله یا بزرگ تر)

5125 دلار

427 دلار

به ازای هر عضو دیگری از خانواده که شما را همراهی می کند (زیر 18 سال)

1903 دلار

159 دلار

تحصیل در کبک

همان طور که در بالا گفته شد، شرایط موردنیاز جداگانه ای برای دانشجویانی که می خواهند در یکی از دانشگاه ها و کالج های مونترال یا هر جای دیگری در کبک تحصیل کنند وجود دارد.

تقریبا در تمامی موارد، افرادی که می خواهند در کبک تحصیل کنند لازم است مدرک پذیرش کبک (CAQ) را پیش از شروع تحصیل در کبک کسب کنند. این امر، در مقایسه با فرایند دریافت ویزای دانشجویی معمولی کانادا، مستلزم هزینه های بیش تر و زمان بررسی طولانی تر است.

مدت اعتبار CAQ عموما به اندازه ی طول برنامه ی تحصیلی (حداکثر 49 ماه) است.

خدمات سلامت

دولت کانادا هزینه های پزشکی دانشجویان بین المللی را پرداخت نمی کند. پوشش بیمه ی سلامت برای دانشجویان بین المللی باتوجه به محل زندگی شان متفاوت است. دانشجویان بین المللی آینده، و هم چنین افرادی که تازه به کانادا رسیده اند و هنوز تکلیفشان قطعی نیست، بهتر است برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با بیمه ی سلامت با موسسه ای تماس بگیرند که قرار است در آن ثبت نام کنند، یا ثبت نام کرده اند، یا در آن در حال تحصیل هستند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا با موسسه تراست

تراست مفتخر است که مشتریان خود را با رضایت کامل به سوی مقصد خود راهی کند. شما می‌توانید صفر تا صد کار مهاجرت خود را به وکلا و مشاوران متعهد و پیگیر بسپارید و دیگر هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید. برای تماس با وکلا و گرفتن مشاورۀ تخصصی می‌توانید همین الان جلسۀ خصوصی رزرو نمایید.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دریافت مجوز تحصیل حداقل منابع مالی شرایط دریافت شرکت در دوره تحصیل کنند ی تحصیلی ی آموزشی ی کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، محسن ذبیحی با اشاره به اینکه اصلاح روابط مالی صنعت برق می‌تواند به سرعت گردش منابع نقدینگی و حذف بروکراسی امکان برنامه‌ریزی و برآورد منابع برای کل سال بهبود نقدینگی بر اساس تلاش شرکت‌ها در وصول استفاده از اعتبار گردش نقدینگی در حساب شرکت‌ها انگیزه وصول معوقات رسوب شده در استان‌ها و حمایت مقامات سیاسی استان بیانجامد، گفت: تأمین منابع مالی در حوزه جاری با توجه به نیازهای منطقی هر شرکت با تعیین ضرایب محاسبه و تعیین شده، انجام خواهد شد و متناسب با آنها منابع لازم در اختیار شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در حوزه سرمایه‌ای سعی شده تا با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانون موجود، برنامه‌های مصوب سالیانه بر اساس منابع در دسترس، اجرا و از طریق کنترل حجم سرمایه گذاری شرکت‌ها از افزایش بدهی‌ها جلوگیری شود.

ذبیحی در عین حال بزرگترین تهدید در راه اجرای طرح مالکیت و استقلال مالی شرکت‌های توزیع را عدم توجه کافی احتمالی برخی از شرکت‌های توزیع به مناسبات و نحوه خرید برق از بورس انرژی و عدم مراقبت و مدیریت دقیق تناسب منابع و مصارف عنوان کرد و در خصوص بدهی سالیان گذشته شرکت‌های توزیع به سازندگان و پیمانکاران نیز گفت: حل اساسی این بدهی‌ها مستلزم اصلاحات اساسی اقتصاد صنعت برق در هزینه انشعاب و دریافت بهای تمام شده قیمت برق است.

وی در همین زمینه افزود: اما در کوتاه مدت استفاده از رسوب معوقات فروش برق و وصول آن در شرایط حاضر، راه حل کوتاه مدت است، ضمن آنکه امیدواریم بخشی از بدهی‌ها نیز از طریق ظرفیت‌های قانونی در دسترس قابل تحقق، در آینده تأمین شود.
معاون هماهنگی توزیع توانیر در پایان تأمین برق تعهدات ایجاد شده در حوزه مشترکین جدید را اولویت نخست کارهای حوزه توزیع نیروی برق در کشور اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: طرح‌های مرتبط با گذر از اوج بار سال ١٤٠٣، هوشمندسازی و کنترل پذیری بار و طرح‌های تبدیل شبکه‌های سیمی مسی به کابل خود نگهدار نیز در زمره برنامه‌های اولویت دار سال جاری است.

کد خبر 6089929 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • روسیه به کانادا هشدار داد