Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:18:02 GMT

فرمانداری و بخشداری‌ها، ناظران شوراهای شهر و روستا هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۲۹۲۷

فرمانداری و بخشداری‌ها، ناظران شوراهای شهر و روستا هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در گفتگویی در رابطه با نحوه تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: در مورد شیوه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که نام نویسی آنها قطعی می شود، از چهار مرجع وزارت اطلاعات، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سازمان ثبت احوال کشور پیرامون مواد قانونی و تخصص هر کدام از این دستگاه ها استعلام صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: دستگاه ها ۱۰ روز فرصت بررسی و ارایه پاسخ به ما را دارند. پاسخ ها که دریافت شد در اختیار فرمانداری ها قرار دادیم. یک هیئت اجرایی در هر فرمانداری تشکیل می شود که فرماندار رئیس آن هیئت است و رئیس اداره ثبت احوال و رئیس اداره آموزش پرورش عضو اداری این هیئت هستند و ۸ نفر از معتمدین مردم هم به این هیئت اضافه می شوند.

دبیر ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: پرونده همه این داوطلبان یک به یک بررسی می شود و مطابق با پاسخ هایی که دریافت می کنند و شناختی که خودشان نسبت به هر کدام از داوطلبان دارند، بررسی می کنند و تصمیم می گیرند. اکنون در مرحله ای هستیم که هیئت ها مشغول بررسی صلاحیت ها هستند.

موسوی در رابطه با اینکه چه کسی باید بر شوراها نظارت کند؟افزود: شوراها یک کار جمعی و گروهی هستند و همه فرمانداری ها و بخشداری ها براساس وظایف حاکمیتی ای که دارند، بر کار شوراها نظارت دارند. تمام مصوبات شوراها چه در شهرها و چه در روستاها باید براساس قانون باید در کمیته تطبیق متشکل از فرمانداری، دستگاه قضایی و نمایندگان شوراها، مصوبات را بررسی و با قانون مطابقت دهند. 

وی گفت: اگر تطبیق نداشت آن را برای اصلاح اعاده می کنند. ضمن اینکه در چارچوب خود شوراها هیئت نظارت و شورای حل اختلافی وجود دارد که اگر اختلافی میان اعضای شورا یا پیرامون مصوبات شورا وجود داشته باشد، شورای حل اختلاف ورود می کنند و برخوردهای لازم را انجام می دهند.

کد خبر 5180835 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: بخشداری سید اسماعیل موسوی نیروی انتظامی ستاد انتخابات کشور دستگاه قضایی وزارت اطلاعات شوراهای شهر و روستا مجلس شورای اسلامی برجام سند همکاری ایران و چین محمدجواد ظریف محمد باقر قالیباف اسحاق جهانگیری حجت الاسلام حسن روحانی وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا محمد جواد ظریف هیئت دولت ارتش جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند

فرماندار شهرستان میرآباد گفت: شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین خضری، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل از شوراهای اسلامی شهر میرآباد اظهار کرد: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا، مردمانی نظیر مردم این شهرستان وجود ندارد و لایق و شایسته بهترین خدمات هستند، افزود: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان میرآباد با اشاره به اینکه تأسیس نهاد مردمی شوراها یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است تا مردم در فرآیند اداره امور جامعه نقش و مشارکت بیشتری داشته باشند، گفت: شوراهای اسلامی به عنوان نهادی برآمده از رأی مستقیم مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

خضری با تاکید به تعامل و مشارکت آگاهانه شوراهای اسلامی شهر و روستا با مسئولان اجرایی در شهرستان در جهت تحقق سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و گره‌گشائی از مشکلات مردم ادامه داد: تعامل سازنده به یقین راه‌گشا و بنیادین خواهد بود و می‌تواند زمینه را برای توسعه و پیشرفت شهرستان فراهم کند.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در این دوره شورا نظیر آغاز احداث کمربندی، روکش آسفالت خیابان امام، ساماندهی پارک راهیان نور، زیباسازی شهر و نصب دوربین‌های پایشی گفت: امیدواریم در زمان باقیمانده کارهای نیمه‌تمام به اتمام برسد و پروژه‌های دیگری که ضروری است، شروع شود.

خضری خاطرنشان کرد: از اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها می‌خواهیم که نسبت به نقش نظارتی خود به عنوان وظیفه اصلی اهتمام جدی داشته باشند و شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند، بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

کد خبر 749039

دیگر خبرها

  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند